"Apocalipsa" cailor ferate, dupa Masterplan. Intr-o tara in care viteza medie e si de 45km/h, 30% din sistem va fi abandonat

Ultimul update: Duminica 12 Octombrie 2014 06:54
Data publicarii: Joi 09 Octombrie 2014 19:35
Categorie: Financiar

Romania renunta la 30% din reteaua de cale ferata deoarece nu o poate intretine. Asta inseamna ca legaturile feroviare dintre orasele mici, considerate neprofitabile, vor fi pur si simplu anulate.

Ideea este prezentata in "Masterplanul" pentru Transporturi. "Asa se va distruge intreaga retea", spun sindicalistii.

Romania are aproape 19 mii de kilometri de cale ferata. Cum Ministerul Transporturilor are bani doar pentru intretinerea a 13 mii de kilometri, Masterplanul sectorului feroviar a stabilit: tara noastra va renunta la 30 la suta dintre linii. Deocamdata autoritatile nu au stabilit care, dar cel mai probabil este vorba de cele cu putini calatori.

"Tineti partea transportului auto si distrugeti sistemul feroviar. Acolo se sifoneaza bani, la calea ferata nu se pot sifona", spun sindicalistii.

Asta inseamna ca ar trebui sa ia de la infrastructura rutiera, spun reprezentantii ministerului.

Oricine poate calatori cu propriul tren inchiriat. Un om de afaceri a platit 40.000 de euro ca sa traverseze Romania singur

"Din rovinieta din care se incaseaza actual, fara sa fie suplimentar, poate fi luata o suma de bani", spune Marcel Bolos, reprezentant Ministerul Transporturilor.

Intre timp, pasagerii din gari sunt nemultumiti. "Sub orice critica. Si murdarie, si se fumeaza". "Intra in statii cand opreste trenul diferiti cersetori. Ar trebui personalul trenului sa intervina, dar nu se face nimic".

Grav este ca din cauza lipsei de bani, infrastructura feroviara este una dintre cele mai proaste din Europa. Viteza medie este de 45 km pe ora intre Timisoara si Arad si de 77 km pe ora intre Bucuresti si Constanta.

Astfel daca din Bucuresti pana in Timisoara ajungi in 6 ore cu masina cu trenul pierzi 10. Numai sa nu intarzie. In 2012, toate trenurile CFR au cumulat 4 ani de intarzieri. Ministrul Transporturilor spune ca demisia sefului cailor ferate din Japonia pentru o intarziere de 3 minute, nu poate fi aplicata aici.

"Eu nu o sa pot sa numesc in ritmul in care ei ar demisiona. Daca pe 10 ore ai intarziat 2 minute atunci ai intarziere, daca ai intarziat 7 ore, las-o dracului, asta nu mai e intarziere", spune Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

Nu e de mirare ca in aceste conditii operatorul pierde calatori. Daca in 2006 avea aproape 100 de milioane. Anul trecut numarul pasagerilor a scazut la jumatate.

Cat dureaza sa-ti iei un bilet de tren de pe mobil prin site-ul CFR Calatori. Surprizele nu se termina insa dupa ce ai platit

Cat dureaza sa-ti iei un bilet de tren de pe mobil prin site-ul CFR Calatori. Surprizele nu se termina insa dupa ce ai platit

bancomat

Protecţia Consumatorului a amendat 15 bănci. Cum îşi "derutau" clienţii

ANPC solicită băncii Raiffeisen să modifice contractele de credit în franci elvețieni

Câți români au optat pentru o pensie facultativă și ce beneficii au

Cursul anunțat de BNR pentru 20 octombrie 2017

Fraudă uriașă cu asigurările auto. Metodele prin care inspectorii obțineau sume importante

NYT: România, țara cu cea mai rapidă creștere economică, s-ar putea îndrepta spre dezastru

Carton salarii

Taxa introdusă peste noapte de Guvern. Măririle de salarii cu 30% promise în campanie vor fi de fapt creșteri cu câțiva lei

MedLife cumpără divizia de servicii medicale Polisano

Ionuț Mișa: Probabil că toate solicitările medicilor nu vor fi acoperite niciodată

Taxă de solidaritate de 2%, anunţată de ministrul Finanţelor. De vină ar fi UE

Românii şi alţi imigranţi din Italia produc mai mult decât toată economia Ungariei

Protecţia Consumatorului controlează băncile care au dat credite în CHF