Prima autostrada urbana din Romania se termina intr-un... semafor. LISTA problemelor care i-ar putea intarzia inaugurarea

×
Codul embed a fost copiat

Prima autostrada urbana din Romania este in chinurile facerii. Ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul anului, dar traseul de doar 3 kilometri este "acoperit" de probleme.

Din cauza birocratiei, constructorul nu poate lucra pe o treime din soseaua de viteza care leaga A3 de Capitala. Este vorba de bucata ce tine de primaria Voluntari, unde inca nu a fost eliberat planul urbanistic zonal. Iar muncitorii sunt nevoiti sa lucreze doar la o jumatate din pasarela care trece peste o cale ferata.

Pe hartie, prima autostrada urbana din Romania arata bine. Va fi iluminata pe intreaga lungime, va avea trei benzi pe sens si panouri fonoabsorbante. Viteza permisa va fi de 100 de kilometri pe ora. Din pacate, se construieste foarte greu.

Constructorul intampina piedici pe cei 3 kilometri unde trebuie sa faca trei poduri. Muncitorii nu se pot atinge de o bucata de peste 700 de metri, administrata de primaria Voluntari.

Constructorul ar fi putut incepe aici lucrarile inca de acum un an, insa pana acum nu are Planul Urbanistic Zonal. In plus, unul din proprietarii terenurilor care a fost expropriat de Compania Nationala de Drumuri este nemultumit, si-a ingradit zona si a dat compania nationala in judecata.

Citește și
masini
Dupa 6 ani, statul roman a reusit sa repare podul rutier de la Agigea. Turcii l-au construit pe cel din Bosfor in doar 3 ani
Hanul cu Tei se vinde cu 1,6 milioane€. Clădirea, cumpărată de Ilie Dumitrescu în 2004

Pana la rezolvarea acestor probleme, oamenii muncesc unde pot.

Din cauza problemelor birocratice se lucreaza doar la jumatate din podul care va traversa calea ferata. Pana acum, au fost ridicati pilonii, urmeaza sa fie instalate grinzile. Lucrarile sunt destul de avansate, ajungand la 50 la suta.

Surse din cadrul CNAIR sustin ca Primaria Voluntari a intarziat eliberarea Planului Urbanistic Zonal, fara de care nu se poate construi. Arhitectul sef al Primariei Voluntari se apara si spune ca abia acum o saptamana a primit solicitarea pentru PUZ de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii. Presati de birocratie, constructorii au anuntat ca este posibil sa nu reuseasca sa termine autostrada urbana in noiembrie 2017.

Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR: "Termenul estimat de finalizare a lucrarilor este de 9 august, anul viitor, dar antreprenorul a comunicat ca va depune toate diligentele in vederea finalizarii pana la sfarsitul acestui an, cu conditia obtinerii avizului final pentru Planul Urbanistic zonal Voluntari."

Desi constructorul se grabeste, Planul Urbanistic Zonal va fi gata abia in august. Si nu este singura problema. Autostrada urbana va avea la capatul sau, in soseaua Petricani, un semafor. O solutie atipica pentru finalul unei autostrazi, fie ea si urbana. In plus, toate masinile care parasesc A3 vor ajunge in doua zone intens circulate si acum, unde se formeaza frecvent ambuteiaje.

Articol recomandat de sport.ro
Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
Citește și...
"Fabrica de amenzi" de la Fetesti. Soferii sunt sanctionati desi platesc taxa prin SMS, CNAIR le spune sa mearga in instanta

Si cu taxa platita, si cu banii luati. Cam aceasta este pe scurt povestea multora dintre soferii care au folosit Autostrada Soarelui ca sa mearga la mare.

Dupa 6 ani, statul roman a reusit sa repare podul rutier de la Agigea. Turcii l-au construit pe cel din Bosfor in doar 3 ani
Dupa 6 ani, statul roman a reusit sa repare podul rutier de la Agigea. Turcii l-au construit pe cel din Bosfor in doar 3 ani

Constructorii turci au reusit in 3 ani sa ridice un pod peste Bosfor, in timp ce ai nostri au avut nevoie de sase ani ca sa-l repare pe cel rutier de la Agigea.

Muncitori monitorizati cu drone-spion. Cum vor autoritatile sa oblige firmele sa termine 90 de km de autostrada in 2017
Muncitori monitorizati cu drone-spion. Cum vor autoritatile sa oblige firmele sa termine 90 de km de autostrada in 2017

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii vrea sa monitorizeze cu drone spion santierele autostrazilor. Functionarii le vor ridica in aer ca sa verifice cat de mult se lucreaza.

Recomandări
Opoziția austriacă, despre Schengen: Poziția guvernului austriac faţă de extinderea Schengen este ruşinoasă
Opoziția austriacă, despre Schengen: Poziția guvernului austriac faţă de extinderea Schengen este ruşinoasă

Opoziţia guvernului Austriei faţă de extinderea spaţiului Schengen prin includerea României şi a Bulgariei este ruşinoasă, incorectă şi ineficientă, a declarat Walter Baier, cap de listă al Partidului Stângii Europene. 

Putin, despre alegerile din Rusia: „O campanie electorală civilizată și în deplină concordanță cu legile”
Putin, despre alegerile din Rusia: „O campanie electorală civilizată și în deplină concordanță cu legile”

Vladimir Putin și-a sărbătorit luni seară victoria electorală în Piața Roșie, înțesată de ruși. Liderul de la Kremlin a marcat cu o baie de mulțime și împlinirea a zece ani de la anexarea ilegală a Crimeei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri
Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.