Prima autostrada urbana din Romania se termina intr-un... semafor. LISTA problemelor care i-ar putea intarzia inaugurarea

×
Codul embed a fost copiat

Prima autostrada urbana din Romania este in chinurile facerii. Ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul anului, dar traseul de doar 3 kilometri este "acoperit" de probleme.

Din cauza birocratiei, constructorul nu poate lucra pe o treime din soseaua de viteza care leaga A3 de Capitala. Este vorba de bucata ce tine de primaria Voluntari, unde inca nu a fost eliberat planul urbanistic zonal. Iar muncitorii sunt nevoiti sa lucreze doar la o jumatate din pasarela care trece peste o cale ferata.

Pe hartie, prima autostrada urbana din Romania arata bine. Va fi iluminata pe intreaga lungime, va avea trei benzi pe sens si panouri fonoabsorbante. Viteza permisa va fi de 100 de kilometri pe ora. Din pacate, se construieste foarte greu.

Constructorul intampina piedici pe cei 3 kilometri unde trebuie sa faca trei poduri. Muncitorii nu se pot atinge de o bucata de peste 700 de metri, administrata de primaria Voluntari.

Constructorul ar fi putut incepe aici lucrarile inca de acum un an, insa pana acum nu are Planul Urbanistic Zonal. In plus, unul din proprietarii terenurilor care a fost expropriat de Compania Nationala de Drumuri este nemultumit, si-a ingradit zona si a dat compania nationala in judecata.

Citește și
masini
Dupa 6 ani, statul roman a reusit sa repare podul rutier de la Agigea. Turcii l-au construit pe cel din Bosfor in doar 3 ani
„I-a pus genunchiul pe gât cum pui la porc”. Declarația șocantă făcută de un martor în procesul polițiștilor judecați după moartea unui bărbat într-o autogară din Pitești

Pana la rezolvarea acestor probleme, oamenii muncesc unde pot.

Din cauza problemelor birocratice se lucreaza doar la jumatate din podul care va traversa calea ferata. Pana acum, au fost ridicati pilonii, urmeaza sa fie instalate grinzile. Lucrarile sunt destul de avansate, ajungand la 50 la suta.

Surse din cadrul CNAIR sustin ca Primaria Voluntari a intarziat eliberarea Planului Urbanistic Zonal, fara de care nu se poate construi. Arhitectul sef al Primariei Voluntari se apara si spune ca abia acum o saptamana a primit solicitarea pentru PUZ de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii. Presati de birocratie, constructorii au anuntat ca este posibil sa nu reuseasca sa termine autostrada urbana in noiembrie 2017.

Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR: "Termenul estimat de finalizare a lucrarilor este de 9 august, anul viitor, dar antreprenorul a comunicat ca va depune toate diligentele in vederea finalizarii pana la sfarsitul acestui an, cu conditia obtinerii avizului final pentru Planul Urbanistic zonal Voluntari."

Desi constructorul se grabeste, Planul Urbanistic Zonal va fi gata abia in august. Si nu este singura problema. Autostrada urbana va avea la capatul sau, in soseaua Petricani, un semafor. O solutie atipica pentru finalul unei autostrazi, fie ea si urbana. In plus, toate masinile care parasesc A3 vor ajunge in doua zone intens circulate si acum, unde se formeaza frecvent ambuteiaje.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Ivana Knoll se pregătește de EURO 2024 în cele mai incendiare ținute! Fanii au reacționat imediat când au văzut-o așa
FOTO Ivana Knoll se pregătește de EURO 2024 în cele mai incendiare ținute! Fanii au reacționat imediat când au văzut-o așa
Citește și...
"Fabrica de amenzi" de la Fetesti. Soferii sunt sanctionati desi platesc taxa prin SMS, CNAIR le spune sa mearga in instanta

Si cu taxa platita, si cu banii luati. Cam aceasta este pe scurt povestea multora dintre soferii care au folosit Autostrada Soarelui ca sa mearga la mare.

Dupa 6 ani, statul roman a reusit sa repare podul rutier de la Agigea. Turcii l-au construit pe cel din Bosfor in doar 3 ani
Dupa 6 ani, statul roman a reusit sa repare podul rutier de la Agigea. Turcii l-au construit pe cel din Bosfor in doar 3 ani

Constructorii turci au reusit in 3 ani sa ridice un pod peste Bosfor, in timp ce ai nostri au avut nevoie de sase ani ca sa-l repare pe cel rutier de la Agigea.

Muncitori monitorizati cu drone-spion. Cum vor autoritatile sa oblige firmele sa termine 90 de km de autostrada in 2017
Muncitori monitorizati cu drone-spion. Cum vor autoritatile sa oblige firmele sa termine 90 de km de autostrada in 2017

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii vrea sa monitorizeze cu drone spion santierele autostrazilor. Functionarii le vor ridica in aer ca sa verifice cat de mult se lucreaza.

Recomandări
Protest la Vama Veche faţă de modul în care se desfăşoară procesul în cazul accidentului de la 2 Mai, provocat de Vlad Pascu
Protest la Vama Veche faţă de modul în care se desfăşoară procesul în cazul accidentului de la 2 Mai, provocat de Vlad Pascu

O manifestaţie de protest are loc joi, la Vama Veche, faţă de modul în care se desfăşoară procesul în cazul accidentului de la 2 Mai, provocat de Vlad Pascu, şi soldat cu moartea a doi tineri.

INTERVIU. Sebastian Burduja: „Am toate șansele să câștig. Nicușor Dan nu are rezultate în București”
INTERVIU. Sebastian Burduja: „Am toate șansele să câștig. Nicușor Dan nu are rezultate în București”

Sebastian Burduja, candidat PNL la Primăria Capitalei, este încrezător în șansele sale în cursa pentru șefia PMB.

Statele Unite acuză Rusia că a folosit un agent chimic împotriva forţelor ucrainene
Statele Unite acuză Rusia că a folosit un agent chimic împotriva forţelor ucrainene

SUA acuză Rusia că a folosit un agent chimic, cloropicrina, împotriva forţelor ucrainene, încălcând Convenţia privind Interzicerea Armelor Chimice (CIAC), potrivit unui comunicat al Departamentului de Stat, notează AFP.