Prima autostrada urbana din Romania se termina intr-un... semafor. LISTA problemelor care i-ar putea intarzia inaugurarea
Prima autostrada urbana din Romania este in chinurile facerii. Ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul anului, dar traseul de doar 3 kilometri este "acoperit" de probleme.
Din cauza birocratiei, constructorul nu poate lucra pe o treime din soseaua de viteza care leaga A3 de Capitala. Este vorba de bucata ce tine de primaria Voluntari, unde inca nu a fost eliberat planul urbanistic zonal. Iar muncitorii sunt nevoiti sa lucreze doar la o jumatate din pasarela care trece peste o cale ferata.
Pe hartie, prima autostrada urbana din Romania arata bine. Va fi iluminata pe intreaga lungime, va avea trei benzi pe sens si panouri fonoabsorbante. Viteza permisa va fi de 100 de kilometri pe ora. Din pacate, se construieste foarte greu.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Constructorul intampina piedici pe cei 3 kilometri unde trebuie sa faca trei poduri. Muncitorii nu se pot atinge de o bucata de peste 700 de metri, administrata de primaria Voluntari.
Constructorul ar fi putut incepe aici lucrarile inca de acum un an, insa pana acum nu are Planul Urbanistic Zonal. In plus, unul din proprietarii terenurilor care a fost expropriat de Compania Nationala de Drumuri este nemultumit, si-a ingradit zona si a dat compania nationala in judecata.
Pana la rezolvarea acestor probleme, oamenii muncesc unde pot.
Din cauza problemelor birocratice se lucreaza doar la jumatate din podul care va traversa calea ferata. Pana acum, au fost ridicati pilonii, urmeaza sa fie instalate grinzile. Lucrarile sunt destul de avansate, ajungand la 50 la suta.
Surse din cadrul CNAIR sustin ca Primaria Voluntari a intarziat eliberarea Planului Urbanistic Zonal, fara de care nu se poate construi. Arhitectul sef al Primariei Voluntari se apara si spune ca abia acum o saptamana a primit solicitarea pentru PUZ de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii. Presati de birocratie, constructorii au anuntat ca este posibil sa nu reuseasca sa termine autostrada urbana in noiembrie 2017.
Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR: "Termenul estimat de finalizare a lucrarilor este de 9 august, anul viitor, dar antreprenorul a comunicat ca va depune toate diligentele in vederea finalizarii pana la sfarsitul acestui an, cu conditia obtinerii avizului final pentru Planul Urbanistic zonal Voluntari."
Desi constructorul se grabeste, Planul Urbanistic Zonal va fi gata abia in august. Si nu este singura problema. Autostrada urbana va avea la capatul sau, in soseaua Petricani, un semafor. O solutie atipica pentru finalul unei autostrazi, fie ea si urbana. In plus, toate masinile care parasesc A3 vor ajunge in doua zone intens circulate si acum, unde se formeaza frecvent ambuteiaje.