Sapte firme vor sa realizeze studiul de fezabilitate pentru subpasajul din Piata Victoriei
Reprezentantii Primariei Timisoara vor sa reorganizeze total circulatia in centrul orasului, printr-un subpasaj care va trece pe sub Piata Victoriei.
In momentul de fata se liciteaza studiul de fezabilitate si proiectul tehnic, iar in doua saptamani va fi ales un castigator.
Termenul in care firmele pot depune ofertele pentru a realiza cele doua cerinte a expirat, iar la licitatie s-au inscris sapte firme. Chiar daca initial se dorea ca studiul de fezabilitate si proiectul tehnic sa fie realizate sub forma unei sponsorizari, acest lucru nu mai este posibil. Desi a existat o firma privata care s-a oferit sa sponsorizeze acest proiect cu 30.000 de euro, proiectantii din Timisoara au cerut 160.000 de euro. Acum, cele doua cerinte din caietul de sarcini vor fi platite cu bani de la bugetul local.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Nicolae Robu, primarul Timisoarei: “160.000 de euro nu am gasit ca sponsorizare. Asa se face ca am intarziat pana in momentul de fata cu darea in lucru a studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic. Acum se face cu bani de la bugetul local. Noi am alocat aproximativ 100.000 de euro, dar acum vom vedea la licitatie, in aceasta procedura unde firmele intra in competitie, dupa pret, pretul scade foarte mult”.
Dupa ce va fi stabilita o firma castigatoare in urma acestei licitatii, aceasta va avea la dispozitie trei luni pentru a finaliza studiul de fezabilitate si alte trei luni pentru realizarea proiectului tehnic. Demararea lucrarilor la subpasaj ar urma sa inceapa la sfarsitul anului 2014. In cazul in care subpasajul va fi eligibil pentru fonduri europene, el va fi realizat prin bani de la Uniunea Europeana. In caz contrar, suma necesara construirii va fi alocata de la bugetul local.
Ce presupune realizarea subpasajului din Piata Victoriei
Proiectul in sine va fi de fapt construirea unei strazi in subteran care sa lege Bulevardul Republicii de zona Cetate, dar si o parcare subterana.
Pasajul subteran va avea o inaltime de doi metri si va fi deschis doar pentru masini si microbuze. Din estimarile edilulului sef, durata amenajarii subpasajului pentru circulatie se va intinde pe o perioada de 12 luni. O durata mai mare de constructie o va avea parcarea din subteran.
Practic, in cativa ani ar trebui ca traficul din zona centrala sa se faca numai pe inelul I de circulatie, inchis complet, printr-un subpasaj ce va fi realizat in locul actualului spatiu pietonal de sub Piata Victoriei. In acest inel de trafic, se va circula pe un singur sens, pe trei sau patru benzi, iar traficul va fi deschis doar pentru masinile de dimensiuni normale si de teren, plus microbuze. Din inel, masinile pot iesi pe bulevardele care se intersecteaza cu acesta fara probleme, daca se inscriu pe banda exterioara de trafic.
Singura problema, dupa cum spun edilii, este ca mijloacele de transport in comun nu vor putea circula in zona Pietei Victoria, iar ele urmeaza sa fie deviate prin Piata 700.