Noile SF-uri ale primarului Nicolae Robu. Ce modificari vrea sa faca in centrul Timisoarei
Sarcini grele pentru firma care trebuie sa faca studiile de fezabilitate (SF) pentru refacerea a trei subpasaje. Pe langa studiul propriu-zis, firma trebuie sa ia in calcul si o noua linie de tramvai, dar si mutarea a doua benzi de circulatie in subteran
Cele trei studii de fezabilitate sunt pentru subpasajele Jiul, Popa Sapca si Solventul. Firma trebuie sa realizeze mai intai studiile, apoi daca edilii sunt de acord cu acestea, urmeaza sa fie realizate si proiectele tehnice.
Primarul Nicolae Robu vrea o noua linie de tramvai in Timisoara, care sa lege Gara de Nord de zona Spitalului de Copii. Asta, chiar daca linia 1 de tramvai merge pe acelasi traseu, cu o abatere de aproximativ 1-2 kilometri. Pe langa noua linie de tramvai care ar trebui sa treaca prin subpasajul Jiul, edilul sef mai vrea sa mute doua benzi auto de pe Bulevardul Republicii, in subteran. “Sa fie folosite si de autoturisme si de tramvaie”, a declarat primarul Nicolae Robu.
Primaria a comandat aceste studii de fezabilitate, chiar daca mai exista unele asemanatoare, realizate de administratia anterioara.
Nicolae Robu, primarul Timisoarei: “Acele studii nu sunt valabile, sunt total depasite. Noi facem cinci benzi la subpasajul Jiul si strada Jiul o largim la patru benzi. Studiile facute intr-o anumita etapa vizau cu totul alte solutii, care acum ar fi absolut nesatisfacatoare, nu ar avea rost sa se realizeze acum ceva pe acele solutii”.
Cele trei studii de fezabilitate au costat sub 18.000 de euro. Primele doua subpasaje la care ar trebui sa inceapa lucrarile sunt Jiul si Popa Sapca, insa acest lucru va fi posibil cel mai devreme in vara anului viitor. Daca planurile SF ale primarului vor fi puse in aplicare, investitia va fi sustinuta cu bani proveniti de la bugetul local.