O furtună solară lovește Pământul cu viteza de 2,1 milioane de km pe oră. Care sunt efectele

Furtuna solara

O furtună solară lovește Pământul cu o viteză uimitoare de 600 de kilometri pe secundă, astfel că astronomii avertizează că ar putea provoca probleme tehnice pe tot globul.

Potrivit publicației britanice Express, o pată solară a eliberat o puternică erupție solară în sistemul solar.

Din păcate pentru Terra, această furtună lovește în prezent Pământul, iar experții spun că viteza propagării este de 600 de kilometri pe secundă sau mai mult de 2,1 milioane de km pe oră.

Acest lucru ar putea duce la apariția unei furtuni geomagnetice de clasa G1 pe Pământ, au mai spus cercetătorii. Efectele acestei furtuni pot duce la „slăbirea rețelei electrice” și pot avea ”un impact minor asupra operațiunilor efectuate prin satelit”.

furtuna solara
Un val puternic de radiatii va lovi sambata Pamantul, dupa doua furtuni solare. Riscurile la care este expusa planeta. VIDEO
Ce au păţit poliţiştii care l-au lăsat pe Vlad Pascu să conducă drogat

Dr. Tony Phillips, astronom la Space Weather, a scris pe blog în 16 iunie: ”Observatorii ar trebui să fie atenți la aurore, în special în emisfera sudică, unde întunericul toamnei favorizează vizibilitatea”.

Studiile au arătat că Soarele eliberează o erupție solară extremă la fiecare 25 de ani, în medie, ultima care a lovit Pământul fiind în 1989. Atunci, furtuna a provocat întreruperi de curent în Quebec, Canada.

În plus, o furtună solară intensă poate afecta sistemele de satelit, deoarece bombardarea efectuată de particulele solare poate extinde magnetosfera Pământului, ceea ce face mai dificilă pătrunderea semnalelor de satelit.

Astronomul Adrian Sonka: Oamenii de pe Pământ nu prea simt nimic

Adrian Sonka, astronom si coordonator al Observatorului Vasile Urseanu din Bucuresti, a explicat pentru Știrile Pro Tv ce se întâmplă în timpul unui astfel de fenomen.

"Când spunem că este o furtună solară, noi nu avem de-a face cu o furtună solară, ci cu o furtună în câmpul magnetic al Pământului. Și asta într-adevăr se petrece de la Soare, pentru că Soarele emite materie care ajunge la Pământ în câteva zile după ce s-a întamplat, după ce s-au produs erupții. Într-adevăr, uneori în atmosfera Pământului și în câmpul magnetic ajunge materie în plus, curent electric, electroni, atomi de fier, de hydrogen, de heliu. Și lucrurile acestea se simt în câmpul magnetic al Pământului, pentru că el se poate retrage un pic și se deformează.

Se mai poate întâmpla să vină lumină de la o erupție de genul acesta, raze x. Razele X de obicei nu au treabă cu câmpul magnetic al Pământului, dar ajung în atmosferă și atmosfera e ca și cum s-ar încălzi puțin și se mărește, e mai înaltă puțin și poate deranja anumiți sateliți care sunt foarte aproape de atmosferă. Practic, oamenii de pe Pământ nu prea simt nimic, nu au cum să simtă, dar ce este în spațiul cosmic poate fi stricat sau dezafectat pe o perioadă scurtă de timp", a explicat Adrian Sonka.

Astronomul ne-a precizat că pe 14 iunie au fost trei erupții de mică intensitate pe Soare și că joi a ajuns pe Pământ ceea ce a emis Soarele în acele momente.

"Sunt de mică intensitate", a punctat Sonka.

Cine s-ar fi așteptat? Pe ce loc este pusă naționala României de The Guardian înainte de EURO 2024
Avertismentul cercetătorilor: Ce se va întâmpla dacă o furtună solară va lovi Pământul

Când o furtună solară lovește Pământul creează probleme cu comunicaţiile prin satelit, producând și prejudicii uriașe în economie.

Pamantul se pregateste sa tina piept energiei combinate a doua furtuni solare, care au avut loc in ultimele zile. Un val puternic de radiatii va lovi sambata planeta.

Am
Am "ratat" cea mai puternica furtuna solara din ultimii 150 de ani. Ar fi costat economia mondiala 2.000 de mld. de dolari

O puternica furtuna solara, care a trecut, in 2012, la mica distanta de Terra si avea potentialul de a perturba toate circuitele electrice terestre, ar fi putut trimite civilizatia contemporana in secolul al XVIII-lea, a dezvaluit NASA.

NASA a difuzat imagini cu eruptia solara. Particulele radioactive ajung pe Terra sambata

Miercuri, Soarele a emis o a doua ejectie de masa coronala, miliarde de particule radioactive indreptandu-se spre Terra. NASA a publicat acum imagini cu acest fenomen.

O explozie solara trimite un nor de particule cu o viteza de 917km/s. Cum va fi afectata populatia

Pentru ameteli sau dureri de cap si soarele poate fi de vina. De aproape 24 de ore, Pamantul este "lovit" de o furtuna magnetica, produsa de o uriasa explozie solara.

Rusia e deranjată de modernizarea bazei de la
Rusia e deranjată de modernizarea bazei de la "Mihail Kogălniceanu" și susține că NATO se pregătește pentru război

Activitățile NATO în Europa de Est și în regiunea Mării Negre au ca scop pregătirea unui posibil conflict cu Rusia, a anunțat, joi, Ministerul rus de Externe, informează RIA Novosti.

Mesaj ferm al lui Putin privind un atac asupra NATO. Cele cinci state menționate

Rusia nu are proiecte privind nicio ţară din NATO şi nu va ataca Polonia, statele baltice sau Republica Cehă, dar dacă Occidentul îi livrează Ucrainei avioane de luptă F-16, atunci acestea vor fi doborâte de forţele ruse, a afirmat Vladimir Putin.

Decizie finală privind închiderea magazinelor în weekend. Anunțul făcut de premierul Ciolacu

Premierul Marcel Ciolacu a declarat, joi, că din semnalele primite din rândul societăţii, rezultă clar că nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend.