Fosilă unică găsită în România. Când a trăit fiara cu 4 rânduri de dinţi

Fosila
Pro TV

Cercetătorii de la Universitatea Babeş Bolyai din Cluj-Napoca au descoperit o nouă specie de crocodil care a trăit în zona Hategului în urmă cu 70 de milioane de ani.

Reptila de dimensiuni mici este unică în lume, şi va fi un punct de referinţă pentru oamenii de ştiinţă, care au discutat intens şi despre dinozaurul pitic, descoperit tot în Haţeg.

De aproape 20 de ani se fac cercetări în bazinul Hategului unde de-a lungul timpului s-au găsit mai multe fosile. De această dată o echipă de la Universitatea Babeş Bolyai a găsit o fosilă extrem de bine conservată a unui crocodil de dimensiuni mici: animalul ar fi avut cam jumătate de metru lungime.

Descoperirea este de o importanţă majoră, spun specialiştii.

Prof. Univ. Dr. Ing. Vlad Codrea: "Acest crocodil este unic în lume. Ceea ce este interesant la crocodilul acesta al nostru este dentiţia sunt patru tipuri de dinţi în acelaşi şir dentar ceea ce este surprinzător pentru că găseam aceşti izolaţi şi tindeam să îi atribuim altor specii. "

descoperire germania
A crezut că a găsit un buștean, însă a făcut o descoperire arheologică uriașă
Arma care-i sperie pe ruși ar putea ajunge în Ucraina. Moscova amenință că va extinde „zona-tampon”

Ce nume a primit fiara preistorică găsită în România

Reptilă a fost numit de specialişti Aprosucus Ghirai sau micul crocodil al lui Ghira. Iar descoperirea contribuie la elucidarea unor mistere din negura vremurilor.

Prof. Univ. Dr. Ing. Vlad Codrea: " Este cel mai mic crocodil găsit vreodată în Haţeg, ceilalţi descrişi sunt mai mari. Nu depăşea dimensiunile unei şopârle de talie mare care tot atunci vieţuia în Haţeg şi se numea Barbateius. Hrana o estimăm însă presupunem că se hrănea cu insecte şi cu mamifere mici la vremea aceea erau astfel de mamifere în Haţeg"

Primele cercetări despre acest crocodil au fost publicate în revistă Cretaceous Research, una dintre cele mai importante din domeniu.

În bazinul Hategului au fost descoperite recent şi fosile de dinozaur pitic dar şi un cuib de ouă de dinozaur pitic.

NEWS ALERT E gata! Știm prima echipă promovată matematic în Superliga României
Una dintre cele mai importante fosile din lume, găsită în ruinele unui muzeu

Prima fosilă umană descoperită în Brazilia, despre care se credea că a fost distrusă în incendiul de la Muzeul din Rio, a fost regăsită.

A crezut că a găsit un buștean, însă a făcut o descoperire arheologică uriașă

Când îţi scoţi câinii la plimbare, nu te aştepţi să găseşti o fosilă din Epoca de Gheaţă.

A fost descoperit ''cel mai vechi ochi'' într-o fosilă de acum 530 de milioane de ani

Oamenii de ştiinţă au descoperit o fosilă de acum 530 de milioane de ani despre care cred că este cel mai vechi ochi găsit până acum, informează joi The Independent.

Românii au în conturile personale de pensii din Pilonul 2 o sumă record. Cât primește fiecare în medie

Românii au în conturile personale de pensii Pilon 2 o sumă record. Peste 160.000 de pensii Pilon 2 au fost deja plătite către cei ieșiți din activitate, jumătate din sumă numai anul trecut.

Joe Biden a ajutat în secret Ucraina să se apere de atacurile Rusiei și a trimis rachete ATACMS cu rază lungă de acțiune

În ultimele săptămâni, Statele Unite au trimis în secret rachete cu rază lungă de acțiune Ucrainei pentru a fi folosite în lupta împotriva invadatorilor ruși, iar Ucraina le-a folosit deja de două ori.

Cum a fost prinsă că a luat mită doctorița ginecolog din Giurgiu. Banii pe care-i avea în buzunar erau marcați

Este anchetă la Spitalul Județean de Urgență din Giurgiu, după ce un medic ginecolog a fost prins în flagrant în timp ce lua mită pentru o operație de cezariană, acoperită de asigurarea medicală.