Colorantul alimentar care face pielea transparentă. Organele interne pot deveni vizibile

×
Codul embed a fost copiat

Cercetătorii de la Universitatea Stanford, din Statele Unite, au descoperit recent că un colorant alimentar obișnuit poate face mușchii, pielea și țesuturile conjunctive ale ființelor vii temporar transparente.

Acest lucru oferă noi perspective pentru vizualizarea internă a corpului uman. Într-un experiment inovator, oamenii de știință de la Stanford au aplicat tartrazina, un colorant galben folosit, de pildă de producătorii de chipsuri pe burta unui șoarece.

Rezultatul a fost că organele interne au devenit vizibile prin pielea abdominală.

Aplicarea colorantului pe scalpul șoarecelui a permis cercetătorilor să vizualizeze vasele de sânge din creierul animalului. Metoda ar putea avea aplicații clinice valoroase inclusiv pentru localizarea rănilor, găsirea venelor, monitorizarea tulburărilor digestive și detectarea tumorilor evitând astfel investigațiile invazive.

Viața lui Doroftei în Canada: ”Erau zile când nu măncam, mă dureau mâinile”. Îi trimitea ”târâș, dar fericiți” acasă
Universul avea o viață secretă înainte de Big Bang. Toată lumea a auzit de ele și există dinaintea creației

Secretele găurilor negre și ale materiei întunecate s-ar putea afla înaintea Big Bang-ului, arată un nou studiu despre indicii cosmologice ale unor ”salturi” făcute de univers.

Detaliul la care trebuie să fie atenți părinții care vor să-și protejeze copiii pe internet. Sfatul specialiștilor

Rețelele sociale au devenit o sursă constantă de comparație și competitivitate. Potrivit unui studiu Salvați Copiii, unul din trei adolescenți prezintă o formă de tulburare emoțională din cauza folosirii în exces a rețelelor sociale.

Legătura nebănuită dintre frumusețe și speranța de viață. Detaliul care ne face să trăim mai puțin cu unul sau doi ani

Un studiu neobișnuit a stabilit că persoanele neatractive pot muri mai devreme. Cercetătorii arată că, în medie, bărbații urâți trăiesc cu aproape un an mai puțin, asta în timp ce diferența în cazul femeilor poate fi și de doi ani.

Cutremur puternic în România, luni după-amiază. Seismul cu magnitudinea de 5,4 a fost resimțit și în București

Un cutremur puternic, cu magnitudinea 5,4, a avut loc, luni, în România. Seismul s-a resimţit şi la Bucureşti.

Autoritățile, luate din nou pe nepregătite de inundații. Jumătate dintre barajele din țară funcționează fără autorizație

Bilanțul negru al inundațiilor care au lovit județul Galați a ajuns la 7 morți. Un bărbat care era dat dispărut a fost găsit fără viață. Sunt 21 de localități afectate în 4 județe din Moldova, iar peste 2.000 de oameni nu au nici acum curent electric.

Primele imagini din timpul cutremurului care a zguduit România. Ce a surprins o cameră din Buzău. VIDEO

Un cutremur puternic, cu magnitudinea de 5,4, s-a produs, luni după-amiază, în judeţul Buzău, arată Institutul Naţional pentru Fizica Pământului.