Cele mai vechi urme de viata de pe Pamant au fost gasite in Canada. Seamana izbitor cu o specie din zilele noastre

bacterii canada

Descoperire extraordinara realizata intr-o zona rupta de lume din provincia canadiana Quebec.

O echipa de cercetatori sub conducerea profesorului Dominic Papineau de la University College din Londra a anuntat descoperirea unor microfosile care ar putea data de acum 4,3 miliarde de ani – adica cu doar 200 de milioane de ani dupa formarea Pamantului. Descoperirea a fost facuta intr-o bucata de roca din Nuvvuagittuq, Canada, despre care se crede ca a facut parte in trecut dintr-un izvor hidrotermal. Acum miliarde de ani, roca se afla pe fundul oceanului, dar miscarile placilor tectonice au adus-o la suprafata, sustin cercetatorii.

Potrivit lui Papineau, microfosilele gasite aici sunt extrem de asemenatoare cu bacteriile care se afla si in zilele noastre in izvoarele hidrotermale. Oamenii de stiinta nu sunt totusi siguri daca este vorba despre bacterii sau „archea” - organisme unicelulare, fara nucleu, care exista si in zilele noastre in oceane, izvoare termale, dar si in organismul uman. Ei spun insa ca e foarte putin probabil ca in viitor sa se descopere urme de viata mai vechi decat acestea, deoarece mai exista extrem de putine roci cu o asemenea vechime.

Precedentul record era detinut de o descoperire facuta in Groenlanda in septembrie 2016 – fosile de acum 3,7 miliarde de ani ale unor grupuri de bacterii cunoscute drept stromatolite.

NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Fosila unei specii de dinozaur necunoscuta pana acum, la un pas de a fi dinamitata in China, dupa 72 de milioane de ani

O specie de dinozaur necunoscuta pana in prezent a fost identificata recent dupa analizarea unei fosile descoperita, in stare surprinzator de buna, in China.

Descoperirea facuta de arheologi care schimba radical ceea ce stiam despre cancer. Cat de veche este aceasta boala

Doua oase descoperite undeva intre anii '60 si '80 au capatat noi valente pentru stiinta si medicina atunci cand un student doctorand, lucrand la teza sa, a descoperit o masa canceroasa in interiorul lor.

Descoperirea importanta facuta intr-o pestera din Romania. Un studiu vechi privind evolutia omului a fost confirmat

Primii oameni moderni din Europa si Omul de Neanderthal s-au incrucisat intre ei pentru o perioada de timp, sustine un studiu realizat pe baza fosilei unui maxilar de om modern descoperite intr-o pestera din sud-vestul Romaniei, transmit EFE si AFP.

Fosilele unui mamut lanos, vechi de 40.000 de ani, descoperite in Siberia. Specia ar putea fi readusa la viata prin clonare

Mamutii lanosi, o specie in prezent disparuta, ar putea fi readusi la viata, prin clonare, dupa descoperirea unor fosile vechi de aproximativ 40.000 de ani, in stare de conservare exceptionala, in Siberia, informeaza dailymail.co.uk.

Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.