Planeta Venus ar fi avut apă și ar fi susținut viața. Catastrofa care a distrus totul

venus
iStock

Cercetătorii au lansat o ipoteză potrivit căreia Venus ar fi avut oceane acum câteva miliarde de ani și ar fi susținut viața.

În urma unui studiu, s-a descoperit că planeta Venus ar fi avut oceane și o climă temperată, fapt care a favorizat formarea vieții, informează CNN.

De asemenea, Venus ar fi susținut viața timp de 3 miliarde de ani, temperatura maximă fiind de 50 de grade, iar cea minimă de 20 de grade.

Tot cercetătorii au mai spus că acum aproape 750 de milioane de ani a avut loc un eveniment misterios care a declanșat eliberarea dioxidului de carbon din rocile de pe planetă.

„Ipoteza noastră este că Venus a avut un climat stabil timp de miliarde de ani. Este posibil ca acel eveniment să fie responsabil pentru transformarea planetei”, a declarat Michael Way, un cercetător.

planeta
Astronomii au descoperit o nouă planetă, de dimensiunea Pământului. Ar putea fi locuibilă
Hanul cu Tei se vinde cu 1,6 milioane€. Clădirea, cumpărată de Ilie Dumitrescu în 2004

Acum 4 ani, NASA a descoperit pentru prima dată dovezi cum că pe Venus ar fi existat oceane.

De asemenea, planeta primește mai multă lumină solară decât Pământul, care evaporă apa, trimițând hidrogen în spațiu și absorbind dioxid de carbon. Acest proces creează în permanență un efect de seră, care favorizează o atmosferă toxică.

Oamenii de știință au folosit și un dispozitiv pentru a simula condițiile de mediu de acum aproape 5 miliarde de ani și de acum 700 de milioane de ani. În toate cele cinci scenarii făcute de cercetători s-a descoperit că Venus era favorabilă pentru a menține viața.

„Avem nevoie de mai multe misiuni pentru a cerceta suprafața planetei și pentru a înțelege ce s-a întâmplat cu ea în trecut și care i-a fost evoluția”, au mai precizat cercetătorii.

Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
„Perla rară” care i-a fascinat pe astronomi. Descoperire majoră în atmosfera unei planete

Avem cea mai bună planetă candidat pentru căutarea vieții extraterestre.

Oamenii de știință anunță că au descoperit trei noi planete, care orbitează în jurul unei stele aflate în afara Sistemului Solar, iar una dintre ele ar putea fi locuibilă.

Un crater uriaş, provocat de căderea unui asteroid, descoperit sub gheaţa groasă din Groenlanda, pune pe jar comunitatea ştiinţifică.

A fost lansată prima misiune spaţială europeană către planeta Mercur. VIDEO

Agenţia Spaţială Europeană (ESA) şi Agenţia Spaţială de Explorare Aerospaţială Japoneză (JAXA) au lansat doi sateliţi către planeta Mercur, cel mai apropiat corp ceresc de Soare şi totodată una dintre cele mai mici planete din Sistemul Solar.

Cheops, telescopul care va analiza sute de planete deja descoperite

În timp ce telescoapele NASA caută planete noi, un nou instrument spaţial creat de europeni are misiunea să obţină mai multe informaţii despre astrele identificate deja.

Arma NATO care va tranzita România pentru a ajunge în Ucraina. MApN îi va asigura combustibilul

Între timp, apărarea Ucrainei suferă din cauza stocurilor tot mai mici de muniție. Un ajutor substanțial este pe drum din Finlanda, stat care a aderat la NATO anul trecut.

PSD și PNL s-au înțeles: Cătălin Cîrstoiu va fi candidatul comun al Coaliției la Primăria Capitalei

După aproape aproape ore de discuții, coliția de Guvernare a decis luni seară că medicul Cătălin Cîrstoiu este candidatul PSD-PNL pentru Primăria Capitalei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.