Cheops, telescopul care va analiza sute de planete deja descoperite

×
Codul embed a fost copiat

În timp ce telescoapele NASA caută planete noi, un nou instrument spaţial creat de europeni are misiunea să obţină mai multe informaţii despre astrele identificate deja.

Cercetătorii Agenţiei Spaţiale Europene au testat cu succes în laboratoarele Universităţii din Berna un telescop - botezat Cheops - care va măsura planetele din afara sistemului nostru solar.

CHEOPS sau - pe larg - Telescopul pentru Caracterizarea Planetelor, are misiunea să strângă informaţii despre astrele din afara sistemului nostru solar, descoperite de alte instrumente spaţiale.

Willy Benz, cercetător Universitatea din Berna: "Scopul nostru nu e să descoperim planete noi. Vrem să ne întoarcem la cele descoperite deja şi să le măsurăm, fie pentru că nu au fost măsurate încă, fie pentru că au fost măsurate de la sol sau din spaţiu cu mai puţină precizie."

Sute de planete, unele cu potenţial de a susţine viaţa, vor ajunge sub lentilele lui Cheops.

marte
Premieră pe Marte. NASA trimite un robot care va studia inima planetei

Willy Benz, cercetător Universitatea din Berna: "Vrem să ştim care este compoziţia acestor planete. Vrem să ştim cât de fierbinţi sunt, care este compoziţia lor atmosferică, structura lor. Vrem să aflăm temperatura de la suprafaţă, dacă există apă şi, eventual, viaţă."

De pildă, CHEOPS o să poată măsura cum se schimbă lumina atunci când o planetă trece prin dreptul unei stele. Această mişcare îl ajută să calculeze dimensiunea astrelor.

Andrea Fortier, cercetător Universitatea din Berna: "Când ai masa şi raza, ai două detalii foarte importante despre un obiect. Poţi afla, pe această cale, dacă ai de-a face cu o planetă formată din gaze sau din rocă."

Telescopul a fost construit, asamblat şi testat în laboratoarele Universităţii din Berna. Acum a fost transportat la Madrid pentru a-i fi ataşate panourile solare şi transmiţătoarele radio. Vor urma alte teste şi, dacă totul merge conform planului, Cheops va fi lansat în spaţiu în toamna acestui an.

O tânără gimnastă murit la doar 17 ani. "A luat-o de lângă noi în doar 24 de ore"
NASA a lansat o sondă care va explora planeta Marte. VIDEO

Agenţia spaţială americană (NASA) a lansat cu succes sâmbătă dimineaţă sonda InSight, care va studia seismele de pe planeta Marte, relatează AFP.

Premieră pe Marte. NASA trimite un robot care va studia inima planetei

Premieră în ceea ce priveşte misiunile pe Marte! Dacă roboții care au ajuns până acum pe Marte au cercetat mai mult suprafața Planetei roșii, NASA trimite acum un "robot geolog", care ar urma să studieze inima planetei.

NASA va publica imagini impresionante surprinse din telescopul spaţial Hubble

Peste trei zile, telescopul spaţial Hubble împlineşte 28 de ani de la lansare, iar NASA marchează momentul dând publicităţii imagini care tăie răsuflarea surprinse de Hubble.

NASA va analiza 20.000 de planete, pentru a le identifica pe cele care pot susține viața

NASA va încerca să lanseze luni seară un nou telescop spaţial ce a fost construit cu scopul de a identifica planete de mărimea Terrei şi care ar putea să susţină viaţa, informează AFP.

Israelul a atacat Iranul. Presa iraniană anunță că „nu au fost raportate daune sau explozii la scară largă”

Israelul a lansat joi noapte un atac asupra Iranului, după acțiunea din weekend asupra teritoriului său. Explozii puternice s-au auzit în centrul țării, în orașul Isfahan, în apropierea unei baze militare.

Nicolae Ciucă, despre introducerea serviciului militar obligatoriu: Nu avem pregătită infrastructura necesară

Nicolae Ciucă, a declarat, joi, că România nu are pregătită infrastructura necesară pentru introducerea serviciului militar obligatoriu în următorii doi ani, el menţionând şi că "s-au dus vremurile" în care oamenii să fie aduşi cu arcanul la armată.

Cristian Pîrvulescu: A fost un atac ”farmaceutic”al Israelului, Iranul se va preface că nu a existat nimic

Israelul a lansat vineri dimineață un atac asupra Iranului, după atacurile iraniene asupra teritoriului său de la sfârşitul săptămânii trecute.