Avertisment privind viitorul Omenirii: "O mare ameninţare ar putea aduce suferințe nespuse"

Terra

Peste 11.000 de oameni de ştiinţă din 153 de ţări au vorbit despre "o urgenţă climatică" care ar putea aduce "suferinţe nespuse" dacă nu se iau măsuri urgente pentru conservarea biosferei.

"Oamenii de ştiinţă au obligaţia morală de a avertiza clar umanitatea cu privire la o mare ameninţare existenţială", au declarat semnatarii într-un articol apărut marţi în revista Bioscience.

"În pofida a 40 de ani de negocieri privind clima la nivel global, cu puţine excepţii, am făcut în general lucrurile ca de obicei şi am eşuat în a aborda această problemă spinoasă", a indicat Alianţa oamenilor de ştiinţă, condusă William Ripple şi Christopher Wolf de la Universitatea de Stat din Oregon.

"Criza climatică a venit şi se accelerează mai repede decât se aşteptau cei mai mulţi oameni de ştiinţă", se declară în articol, potrivit Agerpres.

Care sunt soluțiile propuse

Hubble
Imagine uimitoare surprinsă în spaţiu. Două galaxii par că formează chipul unui supererou

Semnatarii acestuia sugerează şase paşi pentru a reduce cele mai grave efecte ale schimbărilor climatice: înlocuirea combustibililor fosili cu energii regenerabile, cu emisii reduse de carbon; reducerea emisiilor unor poluanţi precum metanul; protejarea ecosistemelor terestre; consumarea în principal de alimente pe bază de plante şi de mai puţine produse pe bază de animale; crearea unei economii fără carbon; şi stabilizarea populaţiei umane.

Oamenii de ştiinţă susţin că se simt încurajaţi de "o recentă creştere a îngrijorării" cu privire la criza climatică, demonstrată de mişcarea FridaysForFuture, condusă de studenţi, şi de alte campanii la firul ierbii.

"În calitate Alianţă a oamenilor de ştiinţă din lumea întreagă, suntem pregătiţi să ajutăm factorii de decizie să facă o tranziţie echitabilă către un viitor sustenabil şi echitabil", conchide articolul, adăugând că umanitatea ar trebui "să acţioneze pentru a susţine viaţa pe planeta Pământ, singura noastră casă".

NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Primul mesaj de la sonda Voyager 2, ajunsă în spațiul interstelar. Studiu:
Primul mesaj de la sonda Voyager 2, ajunsă în spațiul interstelar. Studiu: "Va dura mai mult decât Pământul"

Sonda NASA Voyager 2 a transmis primele date din spaţiul interstelar la un an după ce a devenit al doilea obiect produs pe Pământ care a părăsit Sistemul Solar, relatează luni Press Association.

Imagine uimitoare surprinsă în spaţiu. Telescopul spaţial Hubble a fotografiat două galaxii alăturate, care te duc cu gândul la chipul personajelor științico-fantastice.

Misiune record de 780 de zile. Avionul dezvoltat de NASA în 1999

Avionul spaţial fără pilot X-37B, aparţinând U.S. Air Force, a aterizat duminică pe pista pe care aterizau şi navetele NASA, de la Centrul Spaţial Kennedy din Florida, după o misiune record de 780 de zile pe orbită, informează luni Live Science.

Un asteroid imens, cu ”potenţial periculos”, filmat când se apropie de Pământ. VIDEO

Un asteroid de dimensiunile unui zgârie-nori, clasificat de NASA ca fiind "cu potențial periculos", a fost filmat în timp ce trece foarte aproape de Terra, informează space.com.

Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.