Descoperirea făcută de NASA pe Marte. Ar putea fi un semn al existenţei vieţii

planeta Marte
Getty

O misiune a NASA a făcut publice mai multe înregistrări prin care se dovedește că există o activitate seismică pe Marte, fiind identificate cel puțin 174 de evenimente seismice.

Aceste dovezi ale activității seismice care i-au surprins pe astronomi este parte dintr-o suită de șase studii, în care planeta a fost observată în ultimele 10 luni, potrivit CNN.

„Pentru prima dată am stabilit că Marte este o planetă activă din punct de vedere seismic. Am planificat această misiune în urmă cu 10 ani, așa că a fost un drum lung să ajungem la astfel de rezultate”, a precizat un om de știință.

Tot specialiștii au mai adăugat că seismele de pe Marte nu se simt în același fel ca pe planeta noastră dat fiind faptul că astfel de evenimente au loc la o adâncime mult mai mare față de cea la care au loc cutremurele de pe Pământ.

De asemenea, planeta Marte nu are plăci tectonice, cum se întâmplă pe Terra. Acolo, cutremurele au loc în urma unui proces lung de răcire și în urma altor procese asemănătoare.

astronauti
Rusia intenţionează să construiască o bază pe Lună. Pentru ce va fi utilizată
Xi Jinping a făcut cea mai mare restructurare a armatei chineze din ultimul deceniu. Strategia din spatele deciziei sale

În urma analizei, au fost depistate două mari cutremure, ceea ce ar reprezenta semnele unor vulcani activi. Astfel, potrivit biologilor, existența vulcanilor ar putea însemna și existența vieții.

O altă descoperire făcută de cercetătorii este faptul că vremea de pe Marte este similară celei de pe Pământ, cu o singură specificație: pe Marte este o presiune atmosferică și fluctuațiile de temperatură sunt mai puternice.

Cercetătorii au mai adăugat că vor continua să analizeze planeta, pentru descoperiri ulterioare.

VIDEO Presa din Ungaria a reacționat după ce FCSB a câștigat titlul de campioană: "Nimeni nu a reușit asta"
A fost lansat un nou telescop ce va analiza sute de planete. Ce urmăresc cercetătorii

În timp ce astronauţii NASA caută planete noi, un nou instrument spaţial creat de europeni are misiunea să obţină mai multe informaţii despre astrele identificate deja.

Rusia intenţionează să construiască o bază pe Lună. Pentru ce va fi utilizată

Rusia intenţionează să construiască o bază pe Lună după anul 2025, care va putea fi utilizată pentru monitorizarea cometelor şi asteroizilor şi pregătirea zborurilor către alte planete, a declarat luni un oficial rus, citat de agenţia Xinhua.

Planete asemănătoare cu Pământul, descoperite de cercetători. De ce au fost distruse

Cercetătorii au descoperit un nou mod de a studia exoplanetele.

„Perla rară” care i-a fascinat pe astronomi. Descoperire majoră în atmosfera unei planete

Avem cea mai bună planetă candidat pentru căutarea vieții extraterestre.

Astronomii au descoperit o nouă planetă, de dimensiunea Pământului. Ar putea fi locuibilă

Oamenii de știință anunță că au descoperit trei noi planete, care orbitează în jurul unei stele aflate în afara Sistemului Solar, iar una dintre ele ar putea fi locuibilă.

Sondaj la comanda PSD: Bucureștenii îl vor tot pe Nicușor Dan în fruntea PMB. Firea l-a întrecut pe Piedone

Actualul primar al Capitalei Nicuşor Dan se află pe primul loc în intenţiile de vot ale bucureştenilor pentru postul de primar general, urmat de Gabriela Firea şi de Cristian Popescu Piedone, conform unui sondaj Avangarde.

Gabriel Liiceanu: Rușii trăiesc de opt secole cu supunerea și instinctul de invadare în gene. „Nu se vor opri”

După opt secole de totalitarism, poporul rus “are supunerea interiorizată în genele sale istorice”, și e gata să își activeze oricând “instinctul de invadare”, pentru că “este învățat să cucerească lumea”.

O gafă colosală a trupelor Kievului le-a permis rușilor să avanseze pe front. Soldații Moscovei au profitat imediat

Armata ucraineană a făcut o greșeală gravă pe front, în urma căreia soldații ruși au reușit să înainteze și să își treacă în palmares noi cuceriri.