A fost lansat un nou telescop ce va analiza sute de planete. Ce urmăresc cercetătorii

×
Codul embed a fost copiat

În timp ce astronauţii NASA caută planete noi, un nou instrument spaţial creat de europeni are misiunea să obţină mai multe informaţii despre astrele identificate deja.

Cercetătorii Agenţiei Spaţiale Europene se pregătesc să lanseze mâine un telescop, botezat Cheops, care va analiza mai detaliat planetele din afara sistemului nostru solar.

Cheops sau, mai pe larg, Telescopul pentru Caracterizarea Planetelor, are misiunea să strângă informaţii despre astrele din afara sistemului nostru solar, descoperite de alte instrumente spaţiale.

După ce l-au testat cu succes în laboratoarele Universităţii din Berna, cercetătorii l-au transportat la Madrid pentru a-i fi ataşate panourile solare şi transmiţătoarele radio, iar acum se pregătesc să îl lanseze în spaţiu din Guiana Franceză.

David Ehrenreich, astrofizician: „Nu vrem să descoperim mai multe planete cu telescopul Cheops, ci vrem să aflăm mai multe detalii despre planetele pe care le-am descoperit deja. Nu vom putea spune dacă o planetă sau alta este locuibilă sau nu. Ceea ce vom putea spune cu exactitate este din ce anume sunt aceste planete făcute, în esență: din roci, gheață sau gaz.”

Calea Lactee ”a înghițit” o altă galaxie
Calea Lactee a fost cântărită. Greutatea incredibilă a galaxiei noastre
Alertă maximă la Iași după moartea liderului interlop Costel Corduneanu. Planul conceput de poliție, echivalent cu un cod roșu la accidente rutiere: „Suntem mai mulți ca de obicei”

În plus, Cheops o să poată măsura cum se schimbă lumina atunci când o planetă trece prin dreptul unei stele. Această mişcare îl ajută să calculeze dimensiunea astrelor.

Amplasat în interiorul unui satelit, noul telescop va orbita la o distanţă de 700 de kilometri deasupra Pământului, pentru a nu fi afectat de perturbaţiile atmosferice, şi va avea acces la întreaga boltă cerească, întrucât vă fi plasat permanent cu spatele spre Soare.

Matthias Beck, CHEOPS Ground Segment Manager: „În trecut am avut și alte telescoape spaţiale care au observat exoplanetele. De cele mai multe ori, au fost instrumente mai generice pentru a privi spaţiul la modul general, pentru a observa multe stele în același timp.”

„CHEOPS este primul instrument care este cu adevărat dedicat analizării în amănunt a exoplanetelor despre care ştiam că există, pe care le-am detectat cu alte instrumente, iar noi acum nu facem altceva decât să continuăm acea muncă, să aflăm măsura exactă a exoplanetelor, după care vom combina măsurătorile obţinute cu celelalte instrumente”, a adăugat Matthias.

Sute de planete vor ajunge aşadar sub lentilele lui Cheops, iar dacă totul va decurge conform planului, primele informaţii neştiute până acum despre planete le vom afla în vară. Întreaga misiune este prevăzută să dureze 3 ani şi jumătate.

Simona Halep ar putea deveni patroană de club! E așteptată alături de două staruri de la FC Barcelona
Arheologii egipteni au descoperit un nou Sfinx. Unde se află acesta

Arheologi egipteni au descoperit o statuie asemănătoare sfinxului în provincia Minia din sudul ţării, a anunţat sâmbătă Ministerul Antichităţilor de la Cairo.

Calea Lactee a fost cântărită. Greutatea incredibilă a galaxiei noastre

Conform unei noi măsurători descrise drept "super-precise", galaxia în care se află Sistemul Solar, Calea Lactee, are masa de 890 de miliarde de ori mai mare decât a Soarelui, informează joi Live Science.

Descoperire neașteptată a cercetătorilor: Dinozaurii cu pene erau infestaţi cu păduchi

Păduchi vechi de 100 de milioane de ani au fost descoperiţi în proximitatea unor pene de dinozauri, dintre care una a fost parţial devorată de acele insecte, potrivit unui studiu publicat marţi în revista Nature Communications, informează AFP.

Jocuri de culise în Coaliție. De ce nu îl vor liberalii pe Piedone la Primăria Capitalei. Ce se aștepată de la Cîrstoiu

În Coaliția de guvernare persistă incertitudinea legatăvde candidatul comun pentru Primăria Generală a Capitalei.

IKEA, acuzată că taie ilegal copaci din pădurile pe care le deține în România. „Parcelă cu parcelă rad tot”

O nouă investigație a voluntarilor de mediu vine cu acuzații grave la adresa producătorului de mobilă IKEA.

Raport CSAT | Care au fost principalele obiective ale serviciilor de informaţii ruse în România

Creşterea numărului incidentelor militare, atacuri cibernetice de sorginte rusă, posibilitatea infiltrării serviciilor secrete ruse în rândul refugiaţilor ucraineni, printre riscurile determinate de continuarea conflictului dintre Rusia şi Ucraina.