Emma Răducanu ar putea deveni prima sportivă miliardară din istorie. Care sunt atuurile jucătoarei cu origini românești
Emma Răducanu, noul star mondial cu origini românești al tenisului, ar putea deveni prima sportivă miliardară din istorie, dacă va reuși să fie campioană în următorii 5 până la 10 ani, apreciază un expert în domeniu.
Victoria de la US Open a Emmei Răducanu i-a adus un premiu în valoare de 2,5 milioane de dolari, la doar 18 ani. Și este pe cale să facă de acum mult mai mult din acordurile de sponsorizare pe care, fără nicio îndoială, le va încheia în perioada imediat următoare, scrie CNN.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Cred că Emma va câștiga mult peste 100 de milioane de dolari în următorul an. Va eclipsa toți jucătorii de tenis", a declarat Jonathan Shalit, președintele InterTalent Group, o agenție de gestionare a talentelor din Londra.
Shalit, care l-a reprezentat pe boxerul britanic dublu olimpic Nicola Adams, a adăugat că cele mai mari mărci din lume vor „dărâma ușa Emmei”.
Acest lucru ar putea duce la contracte de sponsorizare profitabile în modă, bijuterii, produse cosmetice, îngrijirea pielii și îngrijirea părului, a declarat el pentru CNN Business.
Răducanu a învins-o sâmbătă pe adolescenta canadiană Leylah Fernandez, devenind astfel cea mai tânără câștigătoare a unui mare șlam de când Maria Sharapova a câștigat Wimbledon în 2004, la vârsta de 17 ani.
Emma Răducanu face senzație în China. ”Brandurile globale se vor bate pentru ea”
Este, de asemenea, primul jucător din istorie care a câștigat unul dintre primele patru turnee după ce a trecut prin rundele de calificare. Victoria ei a ocupat prima pagină a ziarelor din întreaga lume.
În China, victoria lui Răducanu a fost apreciată de către mass-media de stat și a făcut furori pe platforma de socializare Weibo, unde fanii au sărbătorit moștenirea ei chineză.
Emma s-a născut în Canada, dintr-o mamă chineză și un tată român, înainte de a se muta în Regatul Unit pe când avea doi ani.
"Brandurile globale se vor bate pentru ea - alături de actualii sponsori Nike și Wilson - având în vedere apelul ei ca cetățean canadian, român, chinez, britanic al lumii. Războiul de licitații asupra Emmei a început astăzi", a spus Allyson Stewart-Allen, CEO în marketing.
Răducanu este „visul unui comerciant”, a declarat Stewart-Allen, asociat la Saïd Business School de la Universitatea din Oxford.
După victoria sa la US Open, Răducanu s-a adresat fanilor în mandarină, într-un scurt videoclip postat pe contul oficial Weibo al turneului american.
Iar în Marea Britanie, regina Elisabeta a II-a, ducele și ducesa de Cambridge și premierul Boris Johnson au fost printre cei care au felicitate-o pe steaua în ascensiune a tenisului mondial.
În prezent, Osaka este cea mai bine plătită sportivă din istorie
Răducanu a „capturat imaginația lumii”, a continuat Shalit. „Oamenii care nu ar avea niciun interes pentru tenis sunt total captivați de ea”, a adăugat el.
„Dacă Emma câștigă Wimbledon anul viitor și va fi campioană în următorii 5 până la 10 ani, va deveni prima sportivă de un miliard de dolari din lume”, spune expertul.
Asta ar pune-o pe Emma Răducanu într-un grup de elită al sportivilor cu o carieră îndelungată, care include legenda baschetului Michael Jordan, jucătorul de golf Tiger Woods și tenismanul Roger Federer.
Federer a devenit al șaselea sportiv activ care a ajuns la un miliard de dolari în câștigurile din carieră în acest an, a raportat Forbes luna trecută.
A câștigat 90,6 milioane de dolari doar în 2021, din câștiguri la turnee și acorduri de sponsorizare, făcându-l cel mai bine plătit jucător de tenis.
Japoneza Naomi Osaka ocupă locul doi, cu 60,1 milioane de dolari, urmată de Serena Williams, cu 41,8 milioane de dolari.
Osaka este cea mai bine plătită sportivă feminină din toate timpurile, potrivit Forbes.
Banii mari din tenis nu se câștigă însă pe teren. Federer, Osaka și Williams se bucură de venituri din acorduri de sponsorizare care eclipsează câștigurile din turnee, subliniind potențialele venituri care ar putea veni pentru Răducanu.
Faptul că vorbește mandarina, un mare avantaj
Dar ar putea trece însă câțiva ani până când câștigurile ei să le depășească pe cele ale lui Federer și, atunci când vine vorba de atragerea unor mărci mari, se va confrunta cu un alt tânăr favorit al brandurilor mondiale, care este Naomi Osaka, potrivit lui Simon Chadwick, profesor al industriei sportive eurasiatice la Emlyon Business School din Franţa.
Previziunile că Raducanu va câștiga peste 100 de milioane de dolari, ca urmare a unei singure victorii de Grand Slam, sunt "mult exagerate", a declarat el pentru CNN Business.
"O stea de tenis trebuie să susțină niveluri ridicate de succes pe o perioadă de ani pentru a câștiga acest tip de sumă. Și sarcina este adesea mai dificilă, pentru că jucătoarele care sunt de obicei plătite mai puțin decât omologii lor de sex masculin", a adăugat el.
Victoria de la US Open este un "început bun", însă Raducanu va trebui să continue să câștige dacă vrea să intre în "liga cu bani mari", a adăugat el.
Îi ajută foarte mult faptul că vorbește mandarina, ceea ce ar putea atrage mărci chineze care doresc să intre pe piețe de peste mări sau mărci internaționale care doresc să își sporească vizibilitatea în China, a spus Chadwick.
„Există o vibrație aparentă pentru care mărcile care doresc să injecteze ceva strălucire în ofertele lor ar putea fi dornice să se asocieze”, a adăugat el, arătând interesul probabil al „marilor mărci de telefoane mobile” și al „platformelor digitale”.
Dar Răducanu ar putea fi nevoită mai întâi să o ajungă din urmă pe Osaka, care are un „start”, având în vedere victoriile succesive ale lui Grand Slam, a spus Chadwick.
"Brandul lui Osaka a fost infuzat cu tot felul de caracteristici distinctive, de la campania Black Lives Matter, până la purtarea torței olimpice din Tokyo", a adăugat el.
„Răducanu se confruntă cu provocarea de a nu aștepta doar să urmeze succesul de joc al lui Osaka, ci și cu necesitatea ca marca ei personal să întruchipeze un set de valori și să reprezinte ceva”, a mai spus Chadwick.