Samsar din Craiova, obligat de instanță să restituie banii și să-și ia înapoi mașina vândută după ce a a umblat la kilometraj

11-01-2021 21:31


Samsar din Craiova, obligat de instanță să restituie banii și să-și ia înapoi mașina vândută după ce a a umblat la kilometraj

Un bărbat din Craiova a fost obligat de instanță să restituie cumpărătorului banii și să-și ia mașina înapoi după ce s-a descoperit că a dat înapoi kilometrajul cu peste 200.000 de kilometri și a ascuns și alte probleme ale automobilului.

 

Samsarul a fost dat judecată la Judecătoria Craiova de bărbatul din București căruia îi vânduse în ianuarie 2019 un Citroen C3, pe OLX, cu 4.300 de euro, scrie Ziare.com.

Clientul păgubit a cerut în instanță anularea contractului de vânzare-cumpărare, preluarea mașinii de către vânzător și restituirea banilor după ce a constatat că mașina avea dat kilometrajul înapoi cu peste 200.000 de kilometri.

În plus, păgubitul a sesizat chiar în timp ce se întorcea de la Craiova la București cu mașina proaspăt cumpărată că ambreiajul avea probleme, nu funcționau un bec, senzorul de de indicare a nivelului de combustibil, pompa spălător parbriz și lunetă și lipseau parasolarele.

Ulterior, a descoperit și alte defecte, inclusiv maneta ”Cruise Control” ruptă și lipită grosolan cu lipici.

Asta în ciuda asigurărilor primite că mașina este ”în regulă” și ”arată impecabil”, date de samsar înainte de semnarea contractului.

Sunat pentru a fi întrebat despre aceste defecte, samsarul i-a transmis victimei: "Nu credeam că nu ai văzut, dar iar observ că dai atenție acestor detalii, pe care le poți rezolva cumpărând piese din dezmembrări auto".

Cumpărătorul păgubit a mers la o reprezentanță Citroen unde a făcut lista completă a lipsurilor, după care l-a dat în judecată pe samsarul din Craiova.

 

Mașina s-a stricat de tot când mergea să facă plângerea penală

 

Mașina s-a stricat chiar în timp ce bucureșteanul se ducea la Craiova pentru a face plângerea penală, iar de atunci nu mai poate fi folosită.

În urma analizării probelor de la dosar, judecătorul a arătat că problemele cu ambreiajul, parasolarele, becul sau maneta rupta nu îi pot fi imputate vânzătorului, fiind "o lipsă crasă de prudență și diligență în examinarea autoturismului de către cumpărător, care putea să le depisteze singur, fără asistență de specialitate chiar dacă vânzătorul nu i le-a adus la cunoștință".

"Alta este situația în privința falsificării numărului de kilometri reali rulați de autoturismul cumpărat, pe care de asemenea cumpărătorul-reclamant a descoperit-o, de această dată prin apelarea la un serviciu de asistență de specialitate, respectiv un service auto autorizat Citroen, iar defecțiunea la care instanța se referă constituie un viciu ascuns grav și pe care cumpărătorul-reclamant nu avea cum să îl cunoască sau să îl observe la predarea autoturismului", se arată în sentința Judecătoriei Craiova.

Magistratul a decis să îl oblige pe samsar să restituie prețul mașinii, plus alte cheltuieli de 3.000 de lei efectuate de cumpărător, după care să-și ia mașina înapoi.
Sentința Judecătoriei Craiova nu este definitivă, aceasta fiind atacată cu apel, care se judecă la Tribunalul Dolj.

 

Sursa: ziare.com


VIDEO PROTVPLUS.RO