Produsele traditionale, vandute numai cu logo-ul Ministerului Agriculturii. Cum ii afecteaza masura pe micii intreprinzatori
Noile norme de atestare a produselor traditionale pun in impas sute de producatori din intreaga tara.
In curand, acestia nu vor mai avea voie sa isi vanda marfa sub denumirea de "produs traditional", fara logo-ul Ministerului Agriculturii, pe care il pot obtine doar daca intrunesc o serie de norme, mult mai drastice decat pana acum. Asa se face ca, din 4.200 de produse acceptate in anii trecuti, acum avem pe piata numai 110.
In urma cu trei ani, doamna Maria din Sebes si-a atestat sase produse ca fiind traditionale. Acum spera ca macar o parte sa treaca probele, in urma dosarului depus la Minister. Altfel renumita ei placinta cu ceapa risca sa ramane un simplu preparat de patiserie.
Printre fericitii care au trecut testele impuse de Ministerul Agriculturii se numara chiar presedintele Asociatiei Producatorilor de Produse Traditionale din Romania. Are atestate noua produse de panificatie, din 13 cate avea inainte.
Alexandru Schieiu, din judetul Suceava, are o carmangerie din 1997. Recunoaste cinstit ca noile norme il limiteaza: "Le-am schimbat denumirea, dar sunt la fel de bune ca si cele traditionale, iar pretul e la jumatate".
Regulile vin in sprijinul celor care respecta cu adevarat retetele si care folosesc materie prima de provenienta romaneasca fara aditivi si amelioratori.
Clientii vor recunoaste produsele serioase in baza logo-ului stabilit de autoritati. Ministrul de resort a anuntat luni ca termenul pentru noua atestare a produselor va fi prelungit pana in data de 30 noiembrie.
Sursa: Pro TV
Etichete: agricultura, ministerul agriculturii, produse traditionale, panificatie,
Dată publicare:
08-09-2014 19:05