Agricultura cu sapa, aparat foto si Facebook. Povestile unor tineri romani care au ajuns sa castige si 6000 lei/lunar
Agricultorul modern are mereu la indemana si un aparat foto. Cand sapa in gradina sau uda rasadurile, face si cateva poze, sa stie cumparatorii ce se intampla cu legumele pe care le vor manca.
Iar promovarea pe retelele de socializare ajunge le dubleaza numarul clientilor, care acum sunt siguri ca primesc ce au comandat.
Paul este un tanar de 28 de ani, din Arad. Si-a amenajat o gradina la el in curte si a pornit o afacere. Si-a dat seama repede ca un client informat este un client multumit, asa ca pozeaza legumele si le da ocazia oamenilor sa aleaga din timp ce vor sa comande.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Trebuie promovat, pentru ca e mai greu cu piata de desfacere, de pe internet am invatat. Si am fost in sate unde mai sunt solarii, am prins dragoste de solarii. Extindem afacerea, vom avea 3 solarii si le dam drumul in curand", a spus Paul Ivut, agricultor.
In Timis, doi tineri agricultori din Belint obtin bani frumosi, de cand afacerea lor a ajuns pe Facebook. In urma cu doi ani, Lucian a accesat fonduri europene nerambursabile. Cu 40.000 de euro, a ridicat trei sere. De promovare se ocupa sotia lui.
Posteaza pe Facebook fotografii si filmulete cu legumele care cresc la ei in solar. Asa au inceput sa apara comenzile, iar acum castiga pana la 6.000 de lei pe luna.
"La inceputul saptamanii am dat drumul la pagina si am inceput sa primim mesaje sa mergem sa livram legume", povestesc cei doi.
Si la Alba, legumele sunt vedete pe retelele de socializare. Iar acest lucru ii aduce profit lui Daniel, un tanar de 25 de ani din Micesti, care nu lasa nicio leguma nepozata. "Facem poze. Vad marfa, cum arata cultura de unde ii, e important sa vada ca e din Romania, produsa de noi", spune el.
"Acum tot ce se vinde, tot ce se misca e pe internet si trebuie sa ne promovam ca altfel nu facem nimic", explica el.
Acesti tineri sunt convinsi ca in zilele noastre, afacerile infloresc pe internet, nu doar in sere si gradini.