Consumul de alcool inainte de prima sarcina creste riscul de cancer mamar

60203929

Tinerele femei care consuma alcool inainte de prima sarcina prezinta un risc crescut de a dezvolta cancer mamar, comparativ cu cele care incep sa consume alcool dupa ce au nascut, potrivit unui studiu publicat in SUA.

Acesta este primul studiu care a stabilit o legatura intre consumul de alcool inainte de prima sarcina si cancer mamar. Autorii studiului spun ca tesutul mamar este in mod special sensibil la substantele cancerigene in aceasta perioada.

Autorii studiului, cercetatorii de la Facultatea de medicina de la Universitatea Washington din St. Louis (Missouri), au analizat datele medicale colectate de la 91.005 angajate din sistemul medical, cu varste intre 25 si 44 de ani, fara antecedente de cancer.

In 1989, ele au completat un chestionar privind consumul de alcool si stilul de viata. Participantele la studiu au fost monitorizate apoi pana in 2009. Astfel, 20,4% dintre participante au spus ca nu au consumat deloc alcool in perioada care a cuprins prima menstruatie si prima sarcina, in timp ce 3,8% au spus ca au consumat moderat spre mult alcool.

Autorii studiului au constatat aparitia a 1.609 cazuri de cancer mamar in randul voluntarelor, precum si a 970 de cazuri de tumori benigne mamare, pe perioada studiului. Riscul de cancer mamar in perioada mentionata - pana la prima sarcina - creste direct proportional cu cantitatea de alcool consumata.

De asemenea, riscul creste direct proportional cu perioada care trece pana la prima sarcina. Totodata, autorii studiului au constatat ca un consum de alcool dupa prima sarcina este asociat cu un risc mai mare de cancer mamar, nu si cu dezvoltarea unor tumori mamare benigne.

Articol recomandat de sport.ro
Gimnastica românească, un DEZASTRU ISTORIC! Nicio calificare în finală la Europene
Gimnastica românească, un DEZASTRU ISTORIC! Nicio calificare în finală la Europene
Citește și...
Cercetatorii de la Harvard sustin ca zaharul poate provoca o dependenta similara cu cocaina

Un grup de cercetatori de la Harvard sustin ca au demonstrat ca zaharul poate provoca dependenta, la fel ca heroina sau cocaina.

Riscurile la care e expus mezinul familiei. Studiul care te-ar putea face sa regreti ca ai un frate

O sora sau un frate mai mare este, de cele mai multe ori, cel mai bun partener de facut nazbatii in copilarie si, poate, un model de urmat la maturitate.

Jamie Oliver, atac la familiile sarace: Prapadesc banii pe mancare gata preparata in loc sa gateasca

Familiile sarace din Anglia nu stiu cum sa se hraneasca. Asta spune celebrul bucatar Jamie Oliver, care ii acuza pe britanicii ce traiesc de pe o zi pe alta ca cheltuiesc banii pe mancare scumpa in loc sa gateasca acasa.

Recomandări
Pîslaru recunoaște că a primit pe e-mail coeficienții de salarizare pentru demnitari: „Grila nu a fost pusă de Guvern”

Ministrul Dragoș Pîslaru a recunoscut vineri, într-o conferință de presă, că a primit pe e-mail, de la Camera Deputaților, grila cu coeficienții de salarizare pentru demnitari, la o zi după întâlnirea de la Cotroceni privind acordul politic.

Reguli noi pentru prosumatori: Fotovoltaice, instalate doar cu baterii de stocare. Ce se întâmplă cu cei care au deja panouri

Guvernul pregătește noi reguli pentru prosumatori, în încercarea de a reduce dezechilibrele din sistemul energetic național. Ilie Bolojan susține că instalarea unor noi capacități ar trebui să fie însoțită și de asigurarea unor capacități de stocare.

Incident grav în Tulcea. O dronă s-a prăbușit și a explodat. Nu a fost detectată de radarele MApN

MApN a fost informat cu privire la semnalarea, prin apel la numărul unic de urgență 112, a unei drone căzute în zona localității Luncavița, județul Tulcea, la 5 km de frontiera cu Ucraina, a precizat MApN într-o postare pe Facebook.