"Ce-am facut sa merit asta? Il urasc". Campanie publicitara socanta despre copiii bolnavi de autism
O campanie publicitara, care promoveaza suplimente create pentru copiii cu afectiuni psihice si pentru bolnavii de Alzheimer, a declansat un scandal imens. Care se va lamuri, cel mai probabil, la tribunal.
Este vorba despre un videoclip in care mama unui copil cu autism spune ca isi uraste pruncul bolnav pentru ca mai apoi sa afirme ca il va iubi cu toata puterea.
Imediat ce Organizatia parintilor care au copii cu dizabilitati a anuntat ca face plangere la Parchet, clipul initial a fost retras.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Ce-am facut sa merit asa ceva? Doamne, imi pare rau, dar il urasc. Il urasc asa de tare. Vreau si eu o viata normala, un copil normal. Dar cu el, cu el ce fac? O sa-l iubesc. O sa-l iubesc de acum incolo mai mult, pe cat de mult il urasc in clipa asta", se poate auzi in videoclip.
Clipul promoveaza adjuvante pe baza de plante pentru terapia autismului.
"Va spun ca nu exista in sufletul unei mame aceasta ura. Am fost extrem de revoltati, pentru ca aduce atingere grava imaginii si demnitatii acestor copii. Dar transmite si un mesaj negativ catre publicul neavizat", a declarat madalina Turza, presedintele Centrului european pentru copii cu dizabiliati
Cei care au lansat clipul spun ca l-au gandit ca pe o antiteza, dar ca finalul este pozitiv.
''Mesajul nostru vorbeste despre toate momentele dureroase in care familiile celor bolnavi se regasesc, momente in care vor sa abandoneze lupta, momente in care urasc boala, nu bolnavul. A doua etapa a campaniei este bazata tocmai pe iubire, pe puterea de a continua lupta", a declarat Lucia Costea, director adjunct SECOM.
''Nu cred ca a fost o intentie malefica, ci una oarecum lipsita de scrupule, asa cum se intampla in advertising. In zona asta mai gri, a suplimentelor nutritive, trebuie sa existe un control mai strict. A fost socant, si nimeni nu a putut trece peste mesajul initial, de ura, ca sa ajunga la un subtext pozitiv", a explicat doctorul psihiatru Vlad Stroescu.
Imediat dupa ce asociatia de parinti a sesizat Parchetul, filmul a fost modificat, iar compania a venit cu explicatii. Autoritatile vor decide daca a fost vorba sau nu vorba despre discriminare.
Romania ramane tara in care, pentru multi dintre cei aproape 200.000 de copii cu dizabilitati integrarea ramane un vis intangibil. Sunt judetele in care nu este macar un specialist in terapie ABBA pentru autisti, macar un logoped care sa lucreze cu cei cu sindrom Down sau un neurolog pediatru care sa recunoasca formele rare de epilepsie.
Dar sunt gradinite si scoli in care nu e toleranta, desi asta nu costa si nici nu poate fi interpretata gresit.
O campanie similara si la fel de socanta promoveaza suplimente pentru bolnavii de Alzheimer.
Sursa: Pro TV
Etichete: boli, sanatate, alzheimer, autism, campanie publicitara,
Dată publicare:
16-10-2012 13:39