Studiu: Companiile din România sunt familiarizate cu ESG. Conceptul, considerat scump, dar benefic pentru afacere

ESG
Shutterstock

Mare parte dintre companiile din România (79%) se declară familiarizată cu domeniul ESG (Environment, Social, Governance), reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, publicate joi.

Prima ediţie a cercetării "Dinamica şi perspectiva domeniului ESG în România", derulată de Valoria şi CSRmedia.ro, evidenţiază faptul că 68% din totalul executivilor chestionaţi spun că au o strategie formală aferentă ESG.

Cele două motive principale pentru care companiile au ales să dezvolte cadre de lucru ESG sunt, în egală măsură, rezilienţa business-ului şi impactul pozitiv asupra comunităţii (56%).

Conform rezultatelor, 64% dintre membrii echipei de CSR/ESG, 58% dintre cei ai echipei de marketing şi 51% dintre cei ai echipei de top management declară că sunt foarte familiarizaţi cu conceptul de ESG.

Un alt aspect evidenţiat de studiu este că 65% dintre companii consideră că schimbările de reglementare şi standardele mai stricte sunt principalele transformări observate în domeniul ESG în ultimii trei ani. Totodată, 25% dintre membrii echipei de top management şi 25% dintre cei ai echipei de CSR/ESG afirmă că transparenţa adusă de ESG în ceea ce priveşte datele, altădată neraportate, reprezintă cea mai evidentă schimbare din acest domeniu.

Citește și
Moartea suspectă a unui turist portughez în Bucegi: anchetă redeschisă după 18 luni. Alpinistul a decedat într-o excursie organizată pe vreme foarte proastă

Studiul de specialitate arată că 59% dintre companiile respondente au menţionat gestionarea şi raportarea datelor pe primul loc între provocările întâmpinate în implementarea practicilor de ESG, în timp ce 55% au menţionat alocarea resurselor necesare acestui domeniu.

În privinţa integrării aspectelor ESG în strategia generală a afacerii, 53% dintre companii şi-au definit clar valorile, principiile ESG şi misiunea pe care şi-o asumă. În acelaşi timp, 52% consideră că au integrat cel mai bine aspectele de mediu în strategia ESG, iar alte 55% subliniază că investitorii le cer obiective clare de ESG.

De asemenea, toate categoriile de respondenţi apreciază rezistenţa la schimbare ca fiind principala provocare întâmpinată în implementarea practicilor ESG, cu procente variate: 29% echipa de marketing, 24% echipa de CSR/ESG, 23% managerii din middle management şi 19% directorii generali şi echipa de top management. Diferenţele de perspectivă devin evidente şi în ceea ce priveşte identificarea temelor relevante de ESG. Dacă 37% dintre companii au un proces mixt de identificare a acestora, 34% au un proces intern, iar numai 10% măsoară foarte bine impactul actual al companiei în ceea ce priveşte ESG.

Peste trei sferturi dintre respondenţi (76%) îşi implică angajaţii în iniţiativele ESG prin conştientizare şi educaţie, 57% prin crearea unei culturi a sustenabilităţii, 31% prin oportunităţi de dezvoltare personală, iar 22% prin recunoaştere şi recompense.

La capitolul costuri asociate cu ESG, rezultatele studiului arată că 69% din totalul celor intervievaţi sunt de părere că acestea sunt foarte mari, dar în mare măsură justificate de beneficiile aduse companiei. În plus, 61% afirmă că iniţiativele de ESG au avut un impact pozitiv asupra performanţei organizaţiei.

Studiul Valoria şi CSRmedia.ro privind percepţia managerilor asupra evoluţiei perspectivei companiilor cu privire la ESG a avut la bază un chestionar care a analizat răspunsurile a 191 executivi de top provenind din companii cu activitate în diverse industrii. Chestionarul a fost aplicat în perioada 2 octombrie - 6 noiembrie 2023, iar cea mai mare parte dintre respondenţi (43%) provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro.

Valoria este o companie de consultanţă, training, şi executive coaching, nominalizată, în 2022, de publicaţia Daily Finance în Top 20 companii de management consulting din Bucureşti.

Pro TV este și el familiarizat cu ESG și respectă standardele

Pro TV are o secțiune dedicată temelor din sfera ESG (Environment, Social, Governance). PRO VERDE este în curs de acreditare, producțiile Doctor de Bine, iBani, ePlan, Biz Power și Beauty Buzz continuă să implementeze acțiunile necesare pentru a-și păstra certificarea ALBERT obținută în 2022, respectiv 2023.

PRO VERDE reprezintă un spațiu dedicat inovației, sustenabilității și durabilității. Emisiunea, prezentată alternativ de Teodora Ghenciu și Ciprian Stănescu, are ca scop educarea publicului în direcția ESG prin conștientizarea provocărilor întâmpinate de mediul înconjurător, precum schimbările climatice drastice și poluarea, și prin încurajarea adoptării unui comportament responsabil.

Echipa de producție a emisiunii PRO VERDE a luat măsuri care limitează acțiunile ce au efecte nocive asupra mediului, iar printre ele se numără utilizarea bateriilor reîncărcabile pentru camere și sunet, folosirea cănilor, termosurilor și sticlelor reutilizabile, eliminarea completă a pet-urilor și ambalajelor din plastic, și semnarea contractelor în format electronic. Pe lângă toate acestea, props-urile folosite în cadrul emisiunii sunt reutilizate, iar luminile au un consum eficient de energie.

Toate aceste măsuri au fost luate în cadrul mai multor producții, iar PRO TV continuă să implementeze principiile ALBERT. Echipele de producție calculează amprenta de carbon pentru fiecare emisiune în parte și urmărește îndeaproape reducerea emisiilor de CO2.

Articol recomandat de sport.ro
Presa internațională a căzut în capcana FCSB! Spaniolii, singurii care n-au luat plasă: „Nu au marcă, nume și palmares!”
Presa internațională a căzut în capcana FCSB! Spaniolii, singurii care n-au luat plasă: „Nu au marcă, nume și palmares!”
Citește și...
Recordurile absolute de temperatură din ultimele luni îi pun pe gânduri pe climatologi. Cum va fi clima în România, în 2030
Recordurile absolute de temperatură din ultimele luni îi pun pe gânduri pe climatologi. Cum va fi clima în România, în 2030

Temperatura medie lunară din România a ajuns la o anomalie de șapte grade Celsius, “ceea ce este enorm”, după standardele climatologilor, a declarat, la PRO Verde, climatologul ANM Roxana Bojariu.

Românii au început să recicleze serios prin RetuRO, în ciuda piedicilor pe care le primesc. Unii au găsit metode de fraudă
Românii au început să recicleze serios prin RetuRO, în ciuda piedicilor pe care le primesc. Unii au găsit metode de fraudă

Românii au început să recicleze serios, dovadă că într-o singură zi duc către centrele de colectare aproape 6 milioane de sticle, PET-uri și doze de aluminiu.  

Suntem în mijlocul unei crize climatice. Europa e continentul care se încălzește cel mai rapid
Suntem în mijlocul unei crize climatice. Europa e continentul care se încălzește cel mai rapid

De Ziua Pământului aflăm că suntem în mijlocul unei crize climatice, dar și că Europa este continentul care se încălzește cel mai rapid.

Recomandări
Industria înfloritoare care a fost distrusă în România. Implicația „reginei serelor”, o femeie cu conexiuni politice
Industria înfloritoare care a fost distrusă în România. Implicația „reginei serelor”, o femeie cu conexiuni politice

„De unde sunt florile?”, partea I. Când creştinii ortodoxi celebrează Floriile, vorbim despre o industrie înfloritoare - vânzarea plantelor verzi şi florilor în România.

Gabriel Liiceanu: Rușii trăiesc de opt secole cu supunerea și instinctul de invadare în gene. „Nu se vor opri”
Gabriel Liiceanu: Rușii trăiesc de opt secole cu supunerea și instinctul de invadare în gene. „Nu se vor opri”

După opt secole de totalitarism, poporul rus “are supunerea interiorizată în genele sale istorice”, și e gata să își activeze oricând “instinctul de invadare”, pentru că “este învățat să cucerească lumea”.

Surse: PSD încearcă în continuare să-l convingă pe Piedone să se retragă din cursa pentru Primăria Capitalei
Surse: PSD încearcă în continuare să-l convingă pe Piedone să se retragă din cursa pentru Primăria Capitalei

Gabriela Firea s-a înscris oficial în cursa pentru primăria generală. A fost opțiunea doi a partidului, după ce social-democrații și liberalii s-au convins că nu au șanse cu un candidat comun.