Studiu: Companiile din România sunt familiarizate cu ESG. Conceptul, considerat scump, dar benefic pentru afacere

ESG
Shutterstock

Mare parte dintre companiile din România (79%) se declară familiarizată cu domeniul ESG (Environment, Social, Governance), reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, publicate joi.

Prima ediţie a cercetării "Dinamica şi perspectiva domeniului ESG în România", derulată de Valoria şi CSRmedia.ro, evidenţiază faptul că 68% din totalul executivilor chestionaţi spun că au o strategie formală aferentă ESG.

Cele două motive principale pentru care companiile au ales să dezvolte cadre de lucru ESG sunt, în egală măsură, rezilienţa business-ului şi impactul pozitiv asupra comunităţii (56%).

Conform rezultatelor, 64% dintre membrii echipei de CSR/ESG, 58% dintre cei ai echipei de marketing şi 51% dintre cei ai echipei de top management declară că sunt foarte familiarizaţi cu conceptul de ESG.

Un alt aspect evidenţiat de studiu este că 65% dintre companii consideră că schimbările de reglementare şi standardele mai stricte sunt principalele transformări observate în domeniul ESG în ultimii trei ani. Totodată, 25% dintre membrii echipei de top management şi 25% dintre cei ai echipei de CSR/ESG afirmă că transparenţa adusă de ESG în ceea ce priveşte datele, altădată neraportate, reprezintă cea mai evidentă schimbare din acest domeniu.

Citește și
Cum au reușit doi brașoveni să aducă produsele locale direct de la fermă pe mesele a mii de români. “Nu mai există pierderi”
Cum au reușit doi brașoveni să aducă produsele locale direct de la fermă pe mesele a mii de români. „Nu mai există pierderi”

Studiul de specialitate arată că 59% dintre companiile respondente au menţionat gestionarea şi raportarea datelor pe primul loc între provocările întâmpinate în implementarea practicilor de ESG, în timp ce 55% au menţionat alocarea resurselor necesare acestui domeniu.

În privinţa integrării aspectelor ESG în strategia generală a afacerii, 53% dintre companii şi-au definit clar valorile, principiile ESG şi misiunea pe care şi-o asumă. În acelaşi timp, 52% consideră că au integrat cel mai bine aspectele de mediu în strategia ESG, iar alte 55% subliniază că investitorii le cer obiective clare de ESG.

De asemenea, toate categoriile de respondenţi apreciază rezistenţa la schimbare ca fiind principala provocare întâmpinată în implementarea practicilor ESG, cu procente variate: 29% echipa de marketing, 24% echipa de CSR/ESG, 23% managerii din middle management şi 19% directorii generali şi echipa de top management. Diferenţele de perspectivă devin evidente şi în ceea ce priveşte identificarea temelor relevante de ESG. Dacă 37% dintre companii au un proces mixt de identificare a acestora, 34% au un proces intern, iar numai 10% măsoară foarte bine impactul actual al companiei în ceea ce priveşte ESG.

Peste trei sferturi dintre respondenţi (76%) îşi implică angajaţii în iniţiativele ESG prin conştientizare şi educaţie, 57% prin crearea unei culturi a sustenabilităţii, 31% prin oportunităţi de dezvoltare personală, iar 22% prin recunoaştere şi recompense.

La capitolul costuri asociate cu ESG, rezultatele studiului arată că 69% din totalul celor intervievaţi sunt de părere că acestea sunt foarte mari, dar în mare măsură justificate de beneficiile aduse companiei. În plus, 61% afirmă că iniţiativele de ESG au avut un impact pozitiv asupra performanţei organizaţiei.

Studiul Valoria şi CSRmedia.ro privind percepţia managerilor asupra evoluţiei perspectivei companiilor cu privire la ESG a avut la bază un chestionar care a analizat răspunsurile a 191 executivi de top provenind din companii cu activitate în diverse industrii. Chestionarul a fost aplicat în perioada 2 octombrie - 6 noiembrie 2023, iar cea mai mare parte dintre respondenţi (43%) provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro.

Valoria este o companie de consultanţă, training, şi executive coaching, nominalizată, în 2022, de publicaţia Daily Finance în Top 20 companii de management consulting din Bucureşti.

Pro TV este și el familiarizat cu ESG și respectă standardele

Pro TV are o secțiune dedicată temelor din sfera ESG (Environment, Social, Governance). PRO VERDE este în curs de acreditare, producțiile Doctor de Bine, iBani, ePlan, Biz Power și Beauty Buzz continuă să implementeze acțiunile necesare pentru a-și păstra certificarea ALBERT obținută în 2022, respectiv 2023.

PRO VERDE reprezintă un spațiu dedicat inovației, sustenabilității și durabilității. Emisiunea, prezentată alternativ de Teodora Ghenciu și Ciprian Stănescu, are ca scop educarea publicului în direcția ESG prin conștientizarea provocărilor întâmpinate de mediul înconjurător, precum schimbările climatice drastice și poluarea, și prin încurajarea adoptării unui comportament responsabil.

Echipa de producție a emisiunii PRO VERDE a luat măsuri care limitează acțiunile ce au efecte nocive asupra mediului, iar printre ele se numără utilizarea bateriilor reîncărcabile pentru camere și sunet, folosirea cănilor, termosurilor și sticlelor reutilizabile, eliminarea completă a pet-urilor și ambalajelor din plastic, și semnarea contractelor în format electronic. Pe lângă toate acestea, props-urile folosite în cadrul emisiunii sunt reutilizate, iar luminile au un consum eficient de energie.

Toate aceste măsuri au fost luate în cadrul mai multor producții, iar PRO TV continuă să implementeze principiile ALBERT. Echipele de producție calculează amprenta de carbon pentru fiecare emisiune în parte și urmărește îndeaproape reducerea emisiilor de CO2.

Articol recomandat de sport.ro
Decizia luată de Jordan Chiles după ce a pierdut medalia de bronz în fața Anei Bărbosu
Decizia luată de Jordan Chiles după ce a pierdut medalia de bronz în fața Anei Bărbosu
Citește și...
Cum au reușit doi brașoveni să aducă produsele locale direct de la fermă pe mesele a mii de români. „Nu mai există pierderi”
Cum au reușit doi brașoveni să aducă produsele locale direct de la fermă pe mesele a mii de români. „Nu mai există pierderi”

Doi producători locali din Brașov au lansat o platformă care conectează azi zeci de producători locali cu mii de consumatori din România. Pe mesele lor ajung mereu produse proaspete, direct de la fermă, cu costuri mai mici.

(P) ZBOR - spațiu de explorat pentru un viitor verde și plin de oportunități
(P) ZBOR - spațiu de explorat pentru un viitor verde și plin de oportunități

În orașele României se naște o inițiativă care oferă aripi tinerilor, literalmente și metaforic: ZBOR, un proiect inovator dedicat dezvoltării personale și profesionale.

Gură de oxigen pentru fermierii români. Vor putea afla cu luni înainte când va ploua mai mult și când să facă lucrări
Gură de oxigen pentru fermierii români. Vor putea afla cu luni înainte când va ploua mai mult și când să facă lucrări

Fermierii români au acum acces la o soluție digitală inovatoare, care le permite să-și planifice activitățile agricole cu ajutorul prognozelor meteo detaliate pentru un an înainte, oferite de Administrația Națională de Meteorologie (ANM).

Recomandări
Klaus Iohannis a invitat preşedinţii partidelor la consultări pentru desemnarea premierului. PROGRAM
Klaus Iohannis a invitat preşedinţii partidelor la consultări pentru desemnarea premierului. PROGRAM

Klaus Iohannis a invitat, duminică, preşedinţii partidelor şi formaţiunilor politice reprezentate în Parlamentul României, pentru consultări în vederea desemnării candidatului pentru funcţia de prim-ministru, a anunţat Administraţia Prezidenţială.

VIDEO. Momentul în care atacatorul de la târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania, este arestat de poliție
VIDEO. Momentul în care atacatorul de la târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania, este arestat de poliție

Imaginile difuzate de postul german de televiziune MDR au arătat momentul în care presupusul atacator de la târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania, este arestat de poliția germană.

INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”
INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”

Aura Șova a câștigat Vocea României 2024. După săptămâni în care vocea ei a răsunat în toate etapele show-ului, telespectatorii au decis ca trofeul și premiul în valoare de 100.000 de euro să ajungă la concurenta din echipa lui Tudor Chirilă..