Politicienii europeni promit să nu se folosească de inteligența artificială pentru dezinformare

parlamentul european
Profimedia

Partidele politice care vor participa la alegerile pentru Parlamentul European s-au angajat ca în campania electorală să nu folosească Inteligenţa Artificială pentru a produce conţinut înşelător, precum înregistrări audio, video sau imagini.

Aceste două angajamente sunt incluse în codul de conduită pentru alegerile europarlamentare din 6-9 iunie întocmit de Institutul Internaţional pentru Democraţie şi Asistenţă Electorală (IDEA) împreună cu Comisia Europeană şi cu partidele politice, prezentat marţi.

Semnatarii acestui cod voluntar promit astfel să folosească tehnologii precum inteligenţa artificială în mod etic şi transparent, angajându-se de pildă să nu producă conţinuturi înşelătoare, cum ar fi materiale falsificate, furate sau conţinuturi care denaturează în orice formă activităţi ale candidaţilor sau actorilor electorali, de exemplu imagini video cu declaraţii false.

"Utilizarea conţinuturilor generate de Inteligenţa Artificială este permisă numai atunci când sunt clar etichetate", mai precizează acelaşi cod de conduită, care le sugerează de asemenea partidelor să lupte activ împotriva efectelor negative ale conţinuturilor înşelătoare generate de IA şi să-şi instruiască personalul în acest scop.

Partidele se mai angajează să fie transparente asupra contribuţiilor financiare pe care le primesc, inclusiv cadouri, împrumuturi, donaţii sau contribuţii de campanie, precum şi să evite opacitatea în publicitatea politică în mesajele de campanie, respingând publicarea de anunţuri politice "sponsorizate de interese nedeclarate" sau contractarea unor intermediari pentru transmiterea de mesaje de campanie care nu pot fi atribuite.

Citește și
parlament
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul

Partidele care au semnat codul de conduită au convenit de asemenea să nu disemineze declaraţii discriminatorii împotriva unor persoane pe bază de gen, rasă sau religie, ori conţinut care incită la violenţă sau la discurs bazat pe ură, şi nici mesaje care să descurajeze votanţii să vină la urne sau care oferă informaţii inexacte despre procesele electorale.

Au subscris acestui cod de conduită partidele reprezentate de principalele grupuri politice din Parlamentul European, inclusiv popularii, socialiştii, liberalii, Verzii, conservatorii şi Stânga. Nu s-a raliat încă iniţiativei grupul de extremă dreapta Identitate şi Democraţie, dar Comisia Europeană a semnalat că şi acesta o va face înaintea alegerilor europarlamentare.

Publicarea acestui cod de conduită coincide cu intrarea în vigoare în UE a noilor norme care urmăresc să ajute cetăţenii să identifice mai bine mesajele de natură să le influenţeze opiniile şi deciziile politice, în sensul că astfel de anunţuri vor trebui identificate ca atare, să indice cine şi cu cât le-a plătit, printre alte detalii.

"Noua legislaţie face mai transparentă publicitatea politică şi stabileşte mecanisme de protecţie mai solide împotriva ingerinţei şi manipulării străine", a afirmat, citată într-un comunicat, vicepreşedinta Comisiei Europene pentru Valori şi Transparenţă, Vera Jourova.

Articol recomandat de sport.ro
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Olăroiu, răsplătit de arabi în mijlocul unui sezon istoric: românul încheie anul cu o veste excelentă
Citește și...
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul

Aleșii din actuala legislatură au depus sâmbătă jurământul. Lucrurile s-au complicat puțin în Senat, unde parlamentarii UDMR au fost nevoiți să se întoarcă la pupitru pentru că le-a lipsit un pasaj important din text.

PNL ar fi plătit o campanie de promovare pe TikTok pentru Călin Georgescu. ”Cred că nu ne-a luat Dumnezeu mințile la toți”
PNL ar fi plătit o campanie de promovare pe TikTok pentru Călin Georgescu. ”Cred că nu ne-a luat Dumnezeu mințile la toți”

PNL ar fi plătit campania #EchilibruşiVerticalitate, realizată cu influenceri pe TikTok, despre care un document desecretizat al CSAT susţine că ”este identică cu campania Frate pentru Frate derulată de Federaţia Rusă în Ucraina”, derulată de Rusia.

Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”

După nenumărate tensiuni, PSD, PNL și UDMR ar putea ajunge curând la un acord în coaliție. Sâmbătă au purtat noi negocieri la Parlament, pentru a definitiva lista cu ministere.  

Recomandări
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”
Ciolacu n-ar mai vrea o dată premier, iar partidele fug de responsabilitatea Finanțelor. Ce s-a negociat: ”Am mâncat cozonac”

După nenumărate tensiuni, PSD, PNL și UDMR ar putea ajunge curând la un acord în coaliție. Sâmbătă au purtat noi negocieri la Parlament, pentru a definitiva lista cu ministere.  

Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul
Noul Parlament a fost învestit oficial. Motivul ciudat pentru care toți senatorii UDMR au depus de două ori jurământul

Aleșii din actuala legislatură au depus sâmbătă jurământul. Lucrurile s-au complicat puțin în Senat, unde parlamentarii UDMR au fost nevoiți să se întoarcă la pupitru pentru că le-a lipsit un pasaj important din text.

INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”
INTERVIU cu Aura Șova, câștigătoarea ”Vocea României 2024”: ”M-am făcut arhitect ca să pot să fac un azil de bătrâni”

Aura Șova a câștigat Vocea României 2024. După săptămâni în care vocea ei a răsunat în toate etapele show-ului, telespectatorii au decis ca trofeul și premiul în valoare de 100.000 de euro să ajungă la concurenta din echipa lui Tudor Chirilă..