Timișoara a devenit un hub al migrației clandestine. Destinația finală: vestul Europei

×
Codul embed a fost copiat

Toți transfugii care ajung în România vor să meargă la Timișoara. Acolo este poarta către vestul Europei. 

Campania ”Migranți de contrabandă” vă arată circuitul banilor din aceste filiere, iar duminică, la ”România, te iubesc”, veți putea vedea o amplă anchetă despre profiturile făcute din traficul cu migranți, dar și conexiunile cu țara noastră.

La începutul acestui an, guvernul britanic a decis să acorde peste 62 de milioane de euro pentru a sprijini autoritățile franceze să împiedice trecerile fraudulose pe la Canalul Mânecii. Porturile au primit în ultimii ani garduri tot mai înalte, accesul a fost mult restricționat către zonele de îmbarcare, însă filierele traficanților de migranți nu au fost oprite.

Dovadă sunt migranții arabi, care strâng bani pe malul francez sau așteaptă să fie ajutați de familiile din țările natale, ca să ajungă pe malul celălalt, la englezi.

"4.000 de euro!”. Discuția are loc într-o comunitate mică de lângă orașul Dunkirk, unde migranții, cazați în corturi, într-o pădure mărginașă, vorbesc despre celebrii "smugglers". Adică intermediarii, în general europeni stabiliți în Regat. Cu ei se aranjează trecerile prin camioane.

Citește și
migranti
Traficanții care aduc migranți în România pot câștiga într-o noapte peste 100.000 de lei

Migranții știu că trebuie să plătească întâi intermediarilor, care apoi angajează șoferi. Tinerii din fața noastră au prieteni care deja au ajuns pe teritoriu britanic și declară că printre transfugi s-a dus vestea că șoferii români și cei polonezi sunt cei mai dispuși să accepte să facă pe cărăușii.

Alți doi tineri speră să îi putem ajuta și ne promit că familiile de acasă pot plăti pentru ei.

Toți știu care este circuitul banilor. Nu se lucrează cu sume cash, ci doar cu plăți online, în conturi la care întâi migrantul face viramentul, dar beneficiarii au acces la bani doar după ce se face dovadă că cel care e transportat a ajuns la destinație. 

Un tânăr afgan ne explică: "Prin transfer, se bagă banii, apoi suni și te întreabă dacă ai ajuns în Anglia și abia apoi se da drumul la bani."

Sistemul funcționează pe întreg traseul, din țările arabe până în Regatul Unit, inclusiv în România, pe unde tranzitează unii dintre cetățenii afgani, sirieni și irakieni poposiți în Vestul Europei.

Timișoara a devenit hub al migrației clandestine, toți transfugii recunosc că e doar o chestiune de timp și de bani, ca să părăsească România, cu destinația vestul Europei. Banii sunt achitați în țara natală, pentru că filierele până acolo se întind. Abia după ce coordonatorii telefonează că rudele au dat banii, migrantul aflat la ieșirea din Timișoara, este plasat într-un camion, pentru a fi trecut prin una din vămile cu Ungaria.

Într-un final, un migrant ajunge să achite, din Afganistan până în Marea Britanie, 10.000 până la 12.000 de euro. Sunt sume mari, pentru care se poate ajunge și la omor.

În aprilie, acest an, la Timișoara a avut loc un conflict în stradă, urmat de crimă. Un migrant de 27 de ani a fost ucis și un altul a ajuns la spital și se pare că a fost vorba de o altercație între călăuze.

Citește și...
”Migranții de contrabandă”, un fenomen greu de oprit. Polițiștii par neputincioși
”Migranții de contrabandă”, un fenomen greu de oprit. Polițiștii par neputincioși

Migranți de contrabandă, PARTEA A III-a. Un migrant ajunge să plătească între 10.000 și 12.000 de euro pentru a călători din Afganistan sau Siria până în Germania sau Franța. 

Traficanții care aduc migranți în România pot câștiga într-o noapte peste 100.000 de lei
Traficanții care aduc migranți în România pot câștiga într-o noapte peste 100.000 de lei

Traficanții care aduc migranți în România pot câștiga într-o noapte peste 100.000 de lei, la o barcă plină cu 10 - 12 refugiați. 

În Franţa, şoferii de TIR sunt periodic ameninţaţi şi drogaţi, fără să ştie, în cabine, înainte să fie tâlhăriţi de migranți
În Franţa, şoferii de TIR sunt periodic ameninţaţi şi drogaţi, fără să ştie, în cabine, înainte să fie tâlhăriţi de migranți

Terorizaţi de bande agresive, prin parcările din străinătate, şoferii români de pe camioanele de marfă recunosc că nu sunt uniţi şi nu reacţionează atunci când colegii lor sunt în pericol.

24 de cetățeni din India, care au intrat ilegal în România, descoperiți în casa unui bărbat din Timiș
24 de cetățeni din India, care au intrat ilegal în România, descoperiți în casa unui bărbat din Timiș

Un bărbat de 42 de ani din Timiș s-a ales cu un dosar penal,

Cum acționează migranții când vor să treacă într-o altă țară. Șoferii români ajung să doarmă iepurește pe traseu
Cum acționează migranții când vor să treacă într-o altă țară. Șoferii români ajung să doarmă iepurește pe traseu

Când acționează în grupuri mari și dau atacul la TIR-uri, parcările devin câmpuri de luptă, în care cei care li se opun sunt bătuți sau își pierd viața!

Recomandări
Schengen: Cum ar fi încercat Germania să convingă Austria să își schimbe votul în favoarea României. Amenințarea Berlinului
Schengen: Cum ar fi încercat Germania să convingă Austria să își schimbe votul în favoarea României. Amenințarea Berlinului

La capătul unei zile intense, aderarea României la Schengen a rămas deocamdată tot la stadiul de proiect.

Românii care l-au ucis pe interlopul John Englezu au fost reținuți. Ce au declarat aceștia înainte să se predea
Românii care l-au ucis pe interlopul John Englezu au fost reținuți. Ce au declarat aceștia înainte să se predea

Trei români au fost reținuți pentru crimă în Malta, după ce ar fi ucis, pe o stradă dintr-un oraș turistic, un britanic de 43 de ani, care avea și cetățenie română.

EXCLUSIV. Daniel Pavel, despre debutul Survivor România 2023: „Ne vedem...”
EXCLUSIV. Daniel Pavel, despre debutul Survivor România 2023: „Ne vedem...”

EXCLUSIV. Daniel Pavel, despre debutul Survivor România 2023: „Ne vedem...”