În Franţa, şoferii de TIR sunt periodic ameninţaţi şi drogaţi, fără să ştie, în cabine, înainte să fie tâlhăriţi de migranți
Terorizaţi de bande agresive, prin parcările din străinătate, şoferii români de pe camioanele de marfă recunosc că nu sunt uniţi şi nu reacţionează atunci când colegii lor sunt în pericol.
Campania ''MIGRANȚI DE CONTRABANDĂ'', vă arată cât de periculos este să tragi un pui de somn, ziua, într-o parcare din Franţa.
Toţi camionagii români au aflat cum a fost ucis unul de-al lor, la începutul anului. Crima a avut loc în mijlocul ţării, nu la graniţă. Tot în Franţa şoferii sunt periodic ameninţaţi şi drogaţi, fără să ştie, în cabine, înainte să fie tâlhăriţi.
Alegeri 2024
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
16 mai 2021 este o zi care a zguduit comunitatea transportatorilor de marfă care muncesc în Europa. O tragedie a pus o parcare din Franţa pe harta internaţională a zonelor cu risc, după ce un şofer român, Mihai Spătaru, a fost omorât pe autostrada N28, de lângă localitatea Amiens, chiar sub privirile soției, care lucra pe TIR, alături de el.
Mihai a oprit, a auzit zgomote în spate, a mers să verifice încărcătura. Soţia, care rămăsese în cabină, a coborât după el şi l-a găsit fără suflare, înjunghiat în spatele camionului. O lună mai târziu au fost prinşi şi acuzaţi de omor doi cetăţeni kurzi irakieni, care nu recunosc fapta. Unul a fost depistat lângă Dunkirk, celălalt într-o regiune mai apropiată de locul crimei. Ar fi fost identificaţi după probele ADN, de pe măştile găsite lângă camion.
La crucea care aminteşte de Mihai a venit să spună o rugăciune un alt şofer român, care îl ştia din vedere. Are 64 de ani, anul viitor iese la pensie, după 20 de ani de transport prin Europa. Şi el a fost atacat, în urmă cu doar 2 săptămâni, şi declară că a fost la un pas să fie înjunghiat, pe când se odihnea într-o altă parcare.
Neculai spune că şoferii nu sunt uniţi, în astfel de situaţii nimeni nu se bagă, niciun alt coleg nu coboară din maşină. Mai mult decât atât, poliţia ajunge târziu, şi puţini şoferi acceptă să fie martori, adică să fie opriţi din cursa lor pentru declaraţii, când are loc o agresiune.
Un alt şofer, oltean din Mehedinţi, povesteşte că a ajuns să fie arestat şi cercetat de procuratura franceză, atunci când au intrat peste el în cabină hoţii. Erau 3 şi i-ar fi rănit pe toţi, încât a fost nevoie de ambulanţă care să-i ducă la spital. Spune că n-a făcut decât să îşi apere viaţa, dar a ajuns autor de agresiune într-un dosar penal.
S-au creat filiere, în care atacatorii sunt aduşi prin parcările de prin ţară, de către cărăuşi care îşi primesc partea, la fiecare tâlhărie.
În ultimii trei ani zeci de companii româneşti, şi probabil sute de companii din alte ţări, au decis să nu îşi mai trimită şoferii pe rutele de Marea Britanie. E drept însă că şoferii care fac astfel de curse sunt plătiţi mai bine de firmele britanice, salariile pot oscila de la 3.000 până la 4.500 de lire. Sunt luate în calcul riscurile cu migranţii şi hoţii de pe drum, dar şi faptul că se conduce şi pe partea stângă, pe teritoriul britanic.