În Franţa, şoferii de TIR sunt periodic ameninţaţi şi drogaţi, fără să ştie, în cabine, înainte să fie tâlhăriţi de migranți

×
Codul embed a fost copiat

Terorizaţi de bande agresive, prin parcările din străinătate, şoferii români de pe camioanele de marfă recunosc că nu sunt uniţi şi nu reacţionează atunci când colegii lor sunt în pericol.

Campania ''MIGRANȚI DE CONTRABANDĂ'', vă arată cât de periculos este să tragi un pui de somn, ziua, într-o parcare din Franţa.

Toţi camionagii români au aflat cum a fost ucis unul de-al lor, la începutul anului. Crima a avut loc în mijlocul ţării, nu la graniţă. Tot în Franţa şoferii sunt periodic ameninţaţi şi drogaţi, fără să ştie, în cabine, înainte să fie tâlhăriţi.

16 mai 2021 este o zi care a zguduit comunitatea transportatorilor de marfă care muncesc în Europa. O tragedie a pus o parcare din Franţa pe harta internaţională a zonelor cu risc, după ce un şofer român, Mihai Spătaru, a fost omorât pe autostrada N28, de lângă localitatea Amiens, chiar sub privirile soției, care lucra pe TIR, alături de el.

Citește și
migranti
Calvarul șoferilor români din Franța. Uciși sau bătuți de migranții care atacă TIR-urile, știind că sunt protejați de lege

Mihai a oprit, a auzit zgomote în spate, a mers să verifice încărcătura. Soţia, care rămăsese în cabină, a coborât după el şi l-a găsit fără suflare, înjunghiat în spatele camionului. O lună mai târziu au fost prinşi şi acuzaţi de omor doi cetăţeni kurzi irakieni, care nu recunosc fapta. Unul a fost depistat lângă Dunkirk, celălalt într-o regiune mai apropiată de locul crimei. Ar fi fost identificaţi după probele ADN, de pe măştile găsite lângă camion.

La crucea care aminteşte de Mihai a venit să spună o rugăciune un alt şofer român, care îl ştia din vedere. Are 64 de ani, anul viitor iese la pensie, după 20 de ani de transport prin Europa. Şi el a fost atacat, în urmă cu doar 2 săptămâni, şi declară că a fost la un pas să fie înjunghiat, pe când se odihnea într-o altă parcare.

Neculai spune că şoferii nu sunt uniţi, în astfel de situaţii nimeni nu se bagă, niciun alt coleg nu coboară din maşină. Mai mult decât atât, poliţia ajunge târziu, şi puţini şoferi acceptă să fie martori, adică să fie opriţi din cursa lor pentru declaraţii, când are loc o agresiune.

Un alt şofer, oltean din Mehedinţi, povesteşte că a ajuns să fie arestat şi cercetat de procuratura franceză, atunci când au intrat peste el în cabină hoţii. Erau 3 şi i-ar fi rănit pe toţi, încât a fost nevoie de ambulanţă care să-i ducă la spital. Spune că n-a făcut decât să îşi apere viaţa, dar a ajuns autor de agresiune într-un dosar penal.

S-au creat filiere, în care atacatorii sunt aduşi prin parcările de prin ţară, de către cărăuşi care îşi primesc partea, la fiecare tâlhărie.

În ultimii trei ani zeci de companii româneşti, şi probabil sute de companii din alte ţări, au decis să nu îşi mai trimită şoferii pe rutele de Marea Britanie. E drept însă că şoferii care fac astfel de curse sunt plătiţi mai bine de firmele britanice, salariile pot oscila de la 3.000 până la 4.500 de lire. Sunt luate în calcul riscurile cu migranţii şi hoţii de pe drum, dar şi faptul că se conduce şi pe partea stângă, pe teritoriul britanic.

 

Citește și...
Cum acționează migranții când vor să treacă într-o altă țară. Șoferii români ajung să doarmă iepurește pe traseu
Cum acționează migranții când vor să treacă într-o altă țară. Șoferii români ajung să doarmă iepurește pe traseu

Când acționează în grupuri mari și dau atacul la TIR-uri, parcările devin câmpuri de luptă, în care cei care li se opun sunt bătuți sau își pierd viața!

Calvarul șoferilor români din Franța. Uciși sau bătuți de migranții care atacă TIR-urile, știind că sunt protejați de lege
Calvarul șoferilor români din Franța. Uciși sau bătuți de migranții care atacă TIR-urile, știind că sunt protejați de lege

Traficanții obțin sute de milioane de euro în fiecare an din trecerea frauduloasă a frontierelor Europei, iar românii au și ei de suferit.

Recomandări
Performanță economică și stabilitate. Cum au ajuns cetățenii Finlandei să aibă încredere în autorități
Performanță economică și stabilitate. Cum au ajuns cetățenii Finlandei să aibă încredere în autorități

Finlanda la adăpost, partea II. O legislație puternică, dar mai ales încrederea între cetățeni și autorități, au făcut din Finlanda o țară performantă economic și stabilă.    

Niculae Bădălău a fost reținut, după ce a fost audiat de DNA într-un dosar de corupție
Niculae Bădălău a fost reținut, după ce a fost audiat de DNA într-un dosar de corupție

Fostul senator PSD Niculae Bădălău a fost reținut, în urma audierii de la DNA, duminică seară.

CM 2022 | Spania - Germania 1-1. Cele două echipe și-au împărțit punctele, iar nemții păstrează șanse la calificare
CM 2022 | Spania - Germania 1-1. Cele două echipe și-au împărțit punctele, iar nemții păstrează șanse la calificare

CM 2022 | Spania - Germania