Bateriile Li-Ion NU mai sunt permise in bagajele de cala de la 1 aprilie. Cum vor putea fi transportate in continuare
Organizatia Aviatiei Civile Internationale (OACI) a decis luni sa interzica, incepand cu 1 aprilie, transportul la cala de baterii litiu-ion, in asteptarea adoptarii de noi norme in 2018 privind impachetarea acestora, relateaza France Presse.
Aceasta masura nu se aplica bateriilor litiu-ion - prezente in special in laptopuri si telefoane, dar si in aparate GPS sau camere foto - transportate in bagajele de mana de catre pasageri sau echipaj, a subliniat OACI, agentie a ONU, intr-un comunicat citat de Agerpres.
OACI a explicat ca aceasta interdictie a fost ceruta de companiile aeriene si de asociatiile de piloti din motive de securitate.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Modelul 787 "Dreamliner" al Boeing a cunoscut in ianuarie 2013 doua cazuri grave de supraincalzire a unor baterii litiu-ion, aparute la bordul unui avion la Boston, apoi in Japonia, determinand o aeronava a companiei All Nippon Airways sa efectueze o aterizare de urgenta. Cele 50 de avioane aflate atunci in circulatie au fost tinute la sol timp de peste trei luni.
"Aceasta interdictie temporara va fi mentinuta atat timp cat in paralel continua eforturile OACI de a stabili noi norme privind impachetarea bateriilor cu litiu, asteptate in 2018", a declarat presedintele Consiliului OACI, Olumuyiwa Benard Aliu.
In urma cu doua saptamani, Autoritatea de transport aerian din SUA (FAA) a atras atentia asupra riscurilor de explozie a bateriilor cu litiu transportate la cala de catre avioane.
Testele realizate de FAA au aratat ca sistemele anti-incendii instalate la bordul avioanelor nu reusesc sa stinga un foc provocat de explozia acestor baterii, folosite in special la telefoane si la laptopuri.
Pasagerii care isi vor lasa asemenea baterii in cala vor fi chemati la agentul de handling si vor trebui fie sa arunce aparatul, fie sa-l ia la bord.