Țara în care femeile se plâng că șefii le-au cerut să poarte ținute sexy chiar și când lucrează de acasă
Numeroase femei britanice aflate în muncă la domiciliu s-au confruntat cu solicitări sexiste din partea superiorilor, care le-au cerut ţinute ''sexy'' sau purtarea machiajului.
Peste 35% dintre femeile care au participat la un studiu publicat joi de casa de avocatură Slater and Gordon au mărturisit că s-au confruntat cu cel puţin o solicitare cu caracter sexist de la debutul perioadei de izolare la domiciliu în Marea Britanie, la sfârşitul lui martie.
Dacă au existat voci care sperau că telemunca va limita riscurile unui astfel de comportament deplasat, acest lucru nu se întâmplă, potrivit sondajului care estimează că sexismul a găsit noi mijloace, mai subtile, de a se propaga în mediul online.
Potrivit cercetării, peste 34% dintre femeile chestionate s-au confruntat cu situaţia în care superiorii le-au solicitat să se machieze sau să se coafeze mai mult, în timp ce 27% dintre acestea au primit cereri să se îmbrace într-o manieră ''mai sexy sau provocatoare''.
Angajatorii spun că așa încearcă să obțină mai multe contracte
Angajatorii justifică aceste solicitări prin încercarea de a obţine noi contracte sau a face pe placul echipei sau a clienţilor cu prilejul şedinţelor prin videoconferinţă devenite inevitabile în contextul muncii la distanţă.
Cele mai multe dintre femei nu au raportat aceste solicitări departamentelor de resurse umane, iar un sfert dinte ele au acceptat să-şi schimbe înfăţişarea de teama unor consecinţe negative în ceea ce priveşte cariera.
''Este extrem de dezamăgitor că purtăm în continuare acest tip de conversaţie în special într-un moment în care femeile jonglează între multiplele sarcini domestice şi sunt responsabile totodată de supravegherea copiilor. Acest tip de comportament arhaic nu trebuie să existe într-un mediu de lucru modern'', a subliniat Danielle Parsons, avocată în cadrul Slater and Gordon.
Casa de avocatură, una dintre cele mai mari din Regatul Unit, specializată pe apărarea consumatorilor, a chestionat peste 2.000 de bărbaţi şi femei în cadrul acestui studiu.