Raportul final in cazul tragediei Germanwings. Ce a facut Andreas Lubitz cu 2 saptamani inainte de a prabusi avionul
Expertii aviatiei civile franceze au recomandat efectuarea de controale medicale si teste psihologice mai riguroase asupra pilotilor de linie, intr-un raport facut public duminica.
Recomandarile vin la capatul anchetei privind catastrofa aviatica din martie 2015 din Alpii francezi, cand un aparat al Germanwings s-a prabusit, provocand moartea a 150 de persoane, relateaza AFP, citata de Agerpres.
Raportul Biroului de anchete si analize (BEA), prezentat intr-o conferinta de presa la Le Bourget, langa Paris, confirma definitiv ca prabusirea aparatului a fost provocata deliberat de copilotul german Andreas Lubitz, care suferea de probleme psihice.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
In urma unei catastrofe care a ridicat intrebari inedite in materie de securitate, BEA emite doua recomandari 'pentru efectuarea unei analize regulate a incapacitatilor de zbor, in special pentru probleme psihologice si psihiatrice'.
Agentia europeana de securitate aeriana (EASA) a recomandat deja, cu titlu provizoriu, prezenta permanenta a doua persoane in cabina de pilotaj pe toata durata zborului.
La 24 martie 2015, Andreas Lubitz, copilotul zborului GWI18G Barcelona-Düsseldorf al Germanwings, filiala low-cost a companiei german Lufthansa, a profitat de absenta din cabina a pilotului pentru a declansa prabusirea avionului Airbus, la o jumatate de ora dupa decolare.
Zece minute mai tarziu, aparatul, care avea la bord 144 pasageri si sase membri de echipaj, s-a izbit de stanci in Alpii francezi.
Cele 150 de victime ale catastrofei erau originare din 20 de tari, cele mai multe provenind din Germania -72- si Spania -50.
In raportul preliminar din mai 2015, BEA a confirmat ca Andreas Lubitz a 'reglat in mod intentionat pilotul automat pentru a comanda o coborare a avionului pana la coliziunea cu relieful'.
Analiza cutiilor negre ale aparatului a permis stabilirea faptului ca Lubitz s-a aflat 'singur in postul de pilotaj' si a refuzat sa deschisa usa cabinei in timpul coborarii, in pofida apelurilor repetate ale restului echipajului si a 'loviturilor in usa'.
Dosarul medical al lui Andreas Lubitz a scos la iveala ca germanul de 28 de ani suferea de depresie, dar 'restrictiile speciale' care ii fusesera impuse nu ii interziceau sa piloteze avioane de linie.
Potrivit Reuters si DPA, un medic a recomandat, cu doua saptamani inainte de accident, ca Lubitz sa fie tratat intr-un spital psihiatic, dar nu a informat autoritatile aviatice.
Lubitz incepuse sa prezinte din decembrie 2014 simptome ce indicau un episod depresiv sever, si a consultat mai multi medici in lunile urmatoare, insa niciunul dintre acestia nu a alertat autoritatile aviatice sau angajatorul copilotului.