Primele teorii dupa ce o victima a zborului AirAsia a fost descoperita purtand o vesta de salvare. Mister in jurul vitezei
Pana la recuperarea cutiilor negre, misterul prabusirii zborului AirAsia naste foarte multe teorii. Daca in toate aceste zile s-a vorbit foarte mult despre viteza aeronavei, un nou detaliu iese in evidenta.
Una dintre victimele tragediei a fost gasita purtand o vesta de salvare. Pentru anchetatori, acesta este un detaliu major pentru ca arata ca pasagerii au avut suficient timp inainte de impact incat sa isi poata puna vestele.
Alte 3 victime au fost gasite tinandu-se de mana, in timp ce restul pasagerilor se presupune ca sunt inca prinsi in scaune, pe fundul marii, alaturi de epava avionului.
Tragedia, comparata de multi cu dezastrul zborului Air France 447, a fost pana acum pusa pe seama vitezei prea mici cu care se deplasa avionul inainte sa fie dat disparut de pe radare.
Ultima viteza la care a fost inregistrat zborul AirAsia este de 353 de noduri, cu 100 mai putin decat ar fi trebuit si cu aproape 150 mai putin decat un avion Emirates aflat in apropiere.
Se presupune astfel ca avionul a intrat in "stall" si nu si-a mai putut mentine ascensiunea. Comparatia cu zborul Air France vine tocmai din aceasta problema de stall, atunci pilotii francezi nereusind sa inteleaga ca trebuie sa coboare botul avionului pentru a nu mai pierde altitudine.
Vesta de salvare este insa primul detaliu legat de durata dintre momentul in care avionul a inceput sa cada si pana cand a atins apa.