Primăria Sectorului 4 a desființat trotuarele în zonele de case. Oamenii ies acum din curte direct în stradă. Ce spune edilul

×
Codul embed a fost copiat

Lipsa locurilor de parcare naște situații hilare. Inspectorul Pro prezintă cazuri din sectorul patru al Capitalei unde unele trotuare dispar peste noapte, dar primarul insistă să spună că nu au fost desființate, ci aduse la același nivel cu șoseaua.  

Locuitorii din anumite zone sunt nevoiți acum să iasă din curți direct în stradă. Astfel de zone unde primarii au sacrificat spațiile verzi și trotuarele ca să facă loc autoturismelor există, din păcate, în toată capitala.

Cu o populație cât a Constanței, de aproape 350 de mii de oameni, și cu multe terenuri disponibile, sectorul patru din București este în topul intereselor dezvoltatorilor imobiliari. Blocuri noi au apărut lângă sau printre cele vechi, accentuând o problemă deja existentă: lipsa spațiilor de parcare.

Sunt peste 150 de mii de autoturisme înmatriculate în acest sector și doar 47 de mii de parcări de reședință. Primăria a decis ca una dintre soluții să fie desființarea trotuarelor pe anumite străzi și transformarea lor în locuri de parcare. Nimeni nu a luat însă în calcul pericolul la care sunt expuși pietonii.

Femeie: „Ieșim direct în parcare, pe șosea practic, ce trotuar, o palmă de trotuar, dacă ăsta se poate numi trotuar în Uniunea Europeană. Pe unde am fost eu nu am văzut așa ceva.”

Citește și
inspectorul pro
Pățaniile unor oameni care au apelat la muncitori cunoscuți pe Facebook. Cum i-a păcălit "meșterul" Fernando

Pe una dintre străzi sunt parcate, în medie, câte patru sute de mașini pe zi, conform primăriei. Șoseaua are pe o parte blocuri, iar pe cealaltă case. În câteva zile, fără ca locuitorii să fie consultați sau anunțați, muncitorii primăriei le-au desființat trotuarul din fața caselor și au excavat cu utilajele exact pe lângă gardurile lor fără să ia măsuri de protecție.

O femeie povestește că lucra de acasă în ziua în care au început săpăturile. S-a speriat rău când a văzut că pereții se crapă, dar nu a reușit să-i oprească pe muncitori. Fisurile au apărut imediat după ce lucrătorii au folosit picamerul.

Locatar: „Uitați crăpătura sus pe tavan. Se vede cum pur și simplu s-a desprins. Aici s-a crăpat atunci. Da, da, atunci"

Așadar, muncitorii și-au văzut de treabă, iar trotuarul a dispărut. A urmat apoi turnarea asfaltului.

Bărbat: „Să ne arate și nouă când ies copiii din curți, pe unde o să traverseze. La fiecare curte să facă trecere de pietoni."

Din loc în loc au apărut centuri din ciment care cu greu pot fi considerate trotuare. Abia trece un om. Nici nu se pune problema să ieși cu copilul sau cu un cărucior.

Oamenii au sesizat problemele către Primărie în repetate rânduri, dar nu au primit niciun răspuns. Deși scriptic, reclamațiile lor apar ca „soluționate”.

Locatar: „Dacă dăm pe sesizare nu există absolut nimic scris la soluționare, nu există niciun răspuns. Am sunat la direcția de dezvoltare și doamna de acolo mi-a zis că știe de lucrările care s-au executat pe stradă, dar nu știe ce răspuns să îmi dea.”

Primarul sectorului patru, Daniel Băluță, susține că aceste străzi fac parte dintr-un program pilot, iar noile locuri de parcare vor fi cu plată.

Rețeta e aceeași cam în tot sectorul: se desființează trotuarul de pe o parte a șoselei. Pe o stradă cu sens unic spațiul este generos și s-ar fi putut amenaja un mic trotuar pentru pietoni. Au apărut doar niște borduri înalte, betoane care separă grădinile de locurile de parcare.

Locatar: „Suntem acoperiți de betoane. La pietoni nu se mai gândesc, dispar trotuarele, pomi, spații verzi.”

Primarul are propria sa viziune atunci când vine vorba despre trotuare. Și deși acestea nu mai există, el susține că nu au fost desființate, ci doar aduse la nivelul carosabilului.

Daniel Băluță, primar Sector 4: „Nu vorbim despre desființarea trotuarelor. Evident trotuarele pot fi mai mult sau mai puțin înalte. Nici nu avem cum din punct de vedere legal să le desființam”.

Daniel Băluță își justifică decizia prin faptul că oricum cei care locuiesc în zonă își urcau mașinile pe vechile trotuare. Oamenii nu neagă realitatea, dar spun că lăsau totuși un loc de trecere pentru pietoni și în niciun caz nu blocau accesul în curți. Edilul o ține însă pe a lui și zice că autoritățile sunt cele care trebuie să găsească soluții și nu oamenii.

Discuție cu primarul Daniel Băluță:

- Trotuarul nu mai există acolo.
- El nu este protejat. El există pentru că este la priza străzii. Există în proiectul străzii. El este adus la nivel și el poate fi protejat.
- La nivelul șoselei, unde e șoseaua e și trotuarul. Îmi permiteți să vă arăt câteva fotografii, bănuiesc că știți ce este acolo. Le-am vizualizat. Vă întreb lucrul acesta pentru că spuneți că ați adus la nivel dar trotuarul de acolo a fost desființat. Explicați-mi, poate nu înțeleg.
- Este opinia dumneavoastră. Este un trotuar adus la nivel.
- Adică ce înseamnă adus la nivel? Pentru că el era așa înalt și nu mai este.
- Și eu vă pot arăta în același timp imaginile cu cele patru sute de mășini suite pe trotuar. Este o fază intermediară a unor lucrări, nu este finalizată.

În fața echipei de la Inspectorul Pro, Băluță promite că va lua în calcul delimitarea unei porțiuni din asfalt cu bolarzi, astfel încât oamenii să poată circula pe un spațiu neocupat de mașini. Iar în cazul fisurilor, primarul admite că cei afectați trebuie despăgubiți dacă se va dovedi că au dreptate.

Sectorul patru nu e singurul care renunță la trotuare. Probleme sunt în tot Bucurestiul, unde zeci de spații alocate pietonilor au fost transformate în parcări de reședință și apoi închiriate către rezidenți.

Reini Stadler, specialist în mobilitate urbană, spune însă că altele trebuie să fie soluțiile.

Reini Stadler, specialist în mobilitate urbană: „În primul rând ar trebui descurajată această proprietate a unui loc de parcare 24 din 24 pentru că este nevoie de o utilizare optimă. Sunt și alții care au nevoie de acel loc de parcare în timpul zilei. Apoi componenta de tarifare. Adică eu proprietar de autoturism trebuie să plătesc unde parchez în București. Că este centru, că este acasă și acele venituri să reinvestesc: în parcări rezidențiale, parcări multietajete sau în piste pentru biciclete, pot să achiziționez autobuze noi."

În Capitală, sunt în prezent cinci mașini pe un singur loc de parcare de reședință. Fără să mai luam în calcul autoturismele înmatriculate în alte județe. Lipsa spațiilor de parcare a devenit în ultimii ani o problemă cronică pentru care autoritățile nu au, sau nu vor să găsească soluții. Ar fi nevoie de o strategie realistă pentru întreg Bucurestiul, pentru că altfel orașul riscă să se sufoce sub presiunea celor 1,4 milioane de mașini care trebuie parcate, zilnic, undeva.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Urme de antibiotic în carnea de pe piață. Ce a descoperit Inspectorul PRO la o fermă de vaci
Urme de antibiotic în carnea de pe piață. Ce a descoperit Inspectorul PRO la o fermă de vaci

Folosirea preventivă a antibioticelor în creșterea animalelor poate afecta sănătatea oamenilor. Rezistența la aceste medicamente, pe care o dezvoltă organismul uman, ar putea provoca mai multe decese decât cancerul, se tem specialiștii.

Pățaniile unor oameni care au apelat la muncitori cunoscuți pe Facebook. Cum i-a păcălit
Pățaniile unor oameni care au apelat la muncitori cunoscuți pe Facebook. Cum i-a păcălit "meșterul" Fernando

Criza de muncitori calificați afectează domeniul construcțiilor. Internetul este plin de reclamațiile celor care și-au dat casele pe mâna unor nepricepuți și s-au trezit cu pagube în locuințe și prin conturi.

Mobilier vechi, rugină, lenjerii de pat și mese murdare. Inspectorul PRO, în hoteluri de pe litoral
Mobilier vechi, rugină, lenjerii de pat și mese murdare. Inspectorul PRO, în hoteluri de pe litoral

Hotelurile de două şi trei stele pun la grea încercare răbdarea, dar mai ales vacanţa turiştilor de pe litoralul românesc.

Marcajele neconforme de pe șoselele României contribuie la mii de decese anual. Problemele identificate de Inspectorul PRO
Marcajele neconforme de pe șoselele României contribuie la mii de decese anual. Problemele identificate de Inspectorul PRO

Siguranţa în trafic depinde enorm şi de marcajele rutiere. Doar că în România investiţiile sunt la pământ, iar asta se vede din păcate din statistica accidentelor grave de circulaţie.

România reciclează doar 14% din deșeuri. Ce a găsit Inspectorul PRO în teren
România reciclează doar 14% din deșeuri. Ce a găsit Inspectorul PRO în teren

România reciclează doar 14% din deșeuri. Ce a găsit Inspectorul PRO în teren

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.