Spotify lansează un playlist personalizat care combină muzica şi ştirile
Spotify, nume important în muzica online, lansează marţi un nou tip de listă de redare ce combină muzica personalizată şi podcast-urile cu informaţii de actualitate realizate de mai multe media franceze, inclusiv de cotidianul francez Le Monde şi AFP.
Această funcţie, numită „My daily'' în Franţa, propune fiecărui utilizator o listă de redare ''concepută pentru fiecare în parte de Spotify'', care reuneşte „într-o singură sesiune de ascultare o selecţie muzicală personalizată şi podcast-uri cu ştiri scurte'', a indicat grupul într-un comunicat, transmite Agerpres.
Ştirile sunt realizate de Le Monde, Agence France Presse (AFP), site-ul de ştiri Brut, Radio France (Franceinfo şi France Inter) şi reţeaua de podcast-uri Choses a Savoir, primii parteneri ai acestui serviciu.
Amestecul muzical este conceput „în funcţie de ceea ce ascultă utilizatorii, astfel încât aceştia să poată audia melodiile preferate, dar să descopere şi altele în funcţie de titlurile şi de artiştii pe care îi preferă'', a detaliat platforma. Lista de redare este actualizată pe tot parcursul zilei, a precizat compania.
Trei podcast-uri de ştiri sunt difuzate exclusiv pe platformă. „L'Heure du Monde'', un nou podcast realizat de cotidianul francez, care ''propune un schimb cu un jurnalist din cadrul redacţiei, pentru o perspectivă de 20 de minute asupra subiectului de actualitate sau o revenire aprofundată asupra unei anchete''. La rândul său, AFP lansează „Sur le fil'', un nou format cotidian „pentru a surprinde esenţialul ştirilor zilei în Franţa şi la nivel internaţional în trei minute, publicat de luni până vineri de la 5:00''. La rândul său, Brut, specializat în informaţii de actualitate în format video, propune din ianuarie „cele mai importante declaraţii şi reportaje în format podcast, într-o întâlnire bicotidiană'' pe platformă.
Această caracteristică este disponibilă în cinci ţări, Statele Unite, Marea Britanie, Irlanda, Australia, Germania, potrivit Spotify.
Numărul 1 mondial în streaming muzical, Spotify a anunţat că are 345 de milioane de utilizatori, inclusiv 155 de milioane de abonaţi, pe 170 de pieţe.
La fel ca şi concurentul său francez Deezer, grupul suedez pătrunde din ce în ce mai mult în lumea podcast-urilor, în plin avânt, cu un conţinut audio diversificat.