Romanii nu mai dau banii pe electrocasnice, prefera smarphone-urile. Cele mai vandute produse
Bugetele subtiate de criza nu le-au mai permis romanilor sa-si cumpere frigidere sau masini de spalat, ca-n alti ani. In ultimele trei luni, au scazut vanzarile la produse electrocasnice.
Oamenii au lasat confortul casei si au dat banii pe telefoane inteligente si diverse gadgeturi, ca sa fie in tendinte.
In ultimul an, vanzarile la electrocasnicele mari au scazut considerabil comparativ cu anul trecut. Produse ca frigiderele, aragazurile, masinile de spalat rufe au ramas pe stoc in magazine, cu toate ca preturile acestora au scazut.
Cine-a avut bani a cumparat mai degraba produse IT, cum ar fi calculatoare sau imprimante. Si televizoarele s-au vandut mai bine fata de anul trecut.
Cele mai vandute produse in schimb au fost telefoanele mobile, smartphone-urile, tabletele si laptopurile. Atat tinerii innebuniti dupa tehnologie, dar si adultii dependenti de aceasta au preferat un gadget de ultima generatie, in defavoarea bunurilor de larg consum.
Cele mai vandute produse electrocasnice sunt expresoarele de cafea, semn ca multi prefera sa-si pregateasca in casa o cafea tare si sa n-o mai cumpere in drum spre serviciu. Si tot in categoria aparatelor casnice, masinile de spalat nu mai sunt cautate ca-n alti ani. Nici frigiderele sau masinile pentru gatit.
Scaderea de vanzari atrage dupa sine si o scadere a productiei interne, fabricile nu vor mai avea comenzi, in consecinta, e posibil ca si numarul angajatilor sa se micsoreze.
Si mai grava e situatia in industria auto: in primele zece luni, vanzarile de masini noi au scazut cu peste 20 de procente, pentru ca romanii n-au mai avut bani si au optat pentru vehicule second hand.