Iasi, pe locul 12 intr-un top mondial al retailerilor nou intrati pe piata, dupa Hong Kong si Dubai

palatul culturii din iasi

Iasi se plaseaza pe locul 12 din 208 orase intr-un top mondial realizat dupa numarul de retaileri nou intrati pe piata anul trecut de compania de consultanta imobiliara CBRE.


Potrivit CBRE, anul trecut in Iasi au deschis magazine 19 branduri noi, din 320 de retaileri analizati in raportul How Global is the Business of Retail? Printre retailerii care au intrat pentru prima data in Iasi in 2012 se numara C&A, H&M si New Yorker.

Pietele mature domina planurile de expansiune ale retailerilor in ultimul an, insa sase piete emergente se pozitioneaza in Top 20. Din cele sase, Iasi se plaseaza pe locul trei, dupa Kiev (39 de intrari noi) si Sao Paulo (25 de intrari) si inaintea capitalei statului Oman, Muscat (17), si Ho Si Min (Vietnam, 15).

Iasi se afla pe locul 6 in lume si dupa numarul de retaileri din domeniul modei care se adreseaza clasei medii de venituri. Cei mai multi retaileri de acest tip au deschis magazine in Hong Kong, Kiev, Londra, Toronto si Singapore. Nanjing, Berlin, Dubai si New York se plaseaza la egalitate cu Iasi.
La nivel mondial Hong Kong a intregistrat cea mai buna performanta anul trecut, un numar de 51 de retaileri deschizand magazine noi in orasul asiatic. Pe locul doi se pozitioneaza Kiev, iar pe trei Berlin (28), acestea fiind urmate de Singapore (25), Dubai (25), Sao Paolo (25), Paris, Tokyo, Londra, New York, Frankfurt.

Iasi a reusit sa atraga acelasi numar de retaileri ca Varsovia, Hamburg si Munchen. Palas Iasi, dezvoltat de Iulius Group, detinut de omul de afaceri Iulian Dascalu, a fost deschis in urma cu un an. "Retailerii s-au extins intr-un numar ridicat de piete in 2012, astfel ca 81% din orasele analizate au avut anul trecut un retailer nou", se arata in raport.

Citește și
Banca Transilvania
Banca Transilvania raportează din nou un profit record de aproape 3 miliarde lei. Creditele nete depășesc 20 miliarde euro

Brandurile americane au fost pe departe cele mai agresive anul trecut, acestia focusandu-se in principal pe pietele din Asia si Europa de Vest, dar si in Orientul Mijlociu, Europa Centrala si de Est si America Latina. De asemenea, retailerii italieni, britanici si francezi au fost activi, mai ales pe pietele locale, dar si in Asia.

Analiza pe regiuni arata ca Europa a fost cea mai cautata de retaileri anul trecut, aproape jumatate dintre branduri avand intrari noi in tarile europene. "Pietele emergente din America de Sud, Europa de Est si Orientul Mijlociu vor continua sa atraga noi nume pe piata, in particular in centre comerciale bine localizate care sa ofere oportunitati pentru noi veniti. In general exista o lipsa de spatii in locatii bune la nivel global, ceea ce limiteaza abilitatea retailerilor de a-si duce la bun sfarsit planurile de extindere. Acest fenomen se manifesta mai ales pe pietele mature, dar afecteaza, de asemenea, si piete emergente, unde cele mai multe proiecte noi sunt amplasate in zonele periferice ale marilor orase, adresandu-se doar brandurilor locale", arata consultantii CBRE.

Potrivit acestora, retailerii sunt acum mai selectivi ca niciodata atat in ceea ce priveste alegerea tarii in care vor sa se extinda, cat si a tipului de spatiu pe care vor sa-l ocupe, preferand cel mai mult proiectele cele mai bune in cele mai mari orase.

 

Articol recomandat de sport.ro
Aroganța lui Vinicius după ce a fost ”băgat în buzunar” de Andrei Rațiu! Cum a fost surprins brazilianul
Aroganța lui Vinicius după ce a fost ”băgat în buzunar” de Andrei Rațiu! Cum a fost surprins brazilianul
Citește și...
Banca Transilvania raportează din nou un profit record de aproape 3 miliarde lei. Creditele nete depășesc 20 miliarde euro
Banca Transilvania raportează din nou un profit record de aproape 3 miliarde lei. Creditele nete depășesc 20 miliarde euro

Banca Transilvania (BT), cea mai mare bancă din România, a înregistrat un profit net de 2,92 miliarde lei la finalul primelor nouă luni din 2025, în creștere cu 7,9% față de aceeași perioadă din 2024.

 

”Venitul net mediu echivalent” în Europa. În ce țări câștigă cel mai mult o gospodărie. România, nicio surpriză
”Venitul net mediu echivalent” în Europa. În ce țări câștigă cel mai mult o gospodărie. România, nicio surpriză

În ultimii ani, gospodăriile din Europa au trecut printr-o criză majoră a costului vieții, care a fost agravată de războiul Rusiei în Ucraina și de șocurile post-pandemice asupra aprovizionării.

Creșterea profitului grupului ungar MOL, susținută puternic de marjele la carburanți din România – Raport
Creșterea profitului grupului ungar MOL, susținută puternic de marjele la carburanți din România – Raport

Grupul MOL a înregistrat un profit înainte de impozitare de 503 milioane dolari, care a rămas neschimbat faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, potrivit unui comunicat.

Recomandări
Reacția lui Trump după ce directorul BBC şi şefa serviciului de ştiri au demisionat, fiind acuzați de „fake news”
Reacția lui Trump după ce directorul BBC şi şefa serviciului de ştiri au demisionat, fiind acuzați de „fake news”

Președintele american Donald Trump a criticat „jurnaliști corupți” după scandalul din Marea Britanie, în care directorul BBC și directoarea știrilor urmează să demisioneze, ca urmare a unui montaj contestat într-un documentar cu declarații ale lui Trump.

România divizată. INSCOP: Majoritatea tinerilor ar vota AUR, cea mai mare parte a vârstnicilor aleg PSD. Surpriza din sondaj
România divizată. INSCOP: Majoritatea tinerilor ar vota AUR, cea mai mare parte a vârstnicilor aleg PSD. Surpriza din sondaj

Alianţa pentru Unirea Românilor ocupă primul loc în opţiunile electoratului de până la 59 de ani, în timp ce românii care au peste 60 de ani ar vota în cea mai mare parte cu PSD, conform unui sondaj INSCOP dat publicităţii luni.

Gesturi simple care îți pot reduce facturile la jumătate. Un frigider necurățat poate consuma și de două ori mai mult
Gesturi simple care îți pot reduce facturile la jumătate. Un frigider necurățat poate consuma și de două ori mai mult

După liberalizarea prețurilor din vară, facturile la electricitate s-au dublat pentru cei mai mulți consumatori. Pe de altă parte, deși preţul gazului este încă plafonat, odată cu venirea sezonului rece, consumul crește în mai toate locuințele.