Facebook raporteaza rezultate peste asteptari, actiunile cresc puternic
Facebook, operatorul celei mai mari retele de socializare online, a anuntat vanzari peste asteptarile analistilor, un semn ca incepe sa obtina incasari mai mari din reclame care-i vizeaza pe utilizatorii de dispozitive mobile, potrivit Bloomberg.
Vanzarile din trimestrul al treilea au urcat cu 32%, la 1,26 miliarde de dolari, in timp ce analistii consultati de Bloomberg anticipau in medie 1,23 miliarde de dolari. Actiunile au crescut cu pana la 13% in tranzactii derulate dupa inchiderea bursei americane, dupa ce au inchis sedinta de marti cu un avans mai mic de 1%, la 19,5 dolari.
Incepand de la listarea din mai si pana la finalul sedintei de marti, actiunile Facebook au pierdut circa 50% din valoare. Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a accelerat investitiile in instrumente menite sa ajute companiile sa atraga oamenii care socializeaza de pe dispozitive mobile, iar acestea au ajutat compania sa obtina 14% din venituri din aceasta zona.
Alegeri 2024
21:55
Alegeri prezidențiale. Primarul Dominic Fritz: ”Un cetățean a fost amendat pentru o postare despre Elena Lasconi pe Facebook”
20:15
AUR depune plângere penală împotriva ministrului de Externe: ”Fraudare masivă a alegerilor prezidenţiale” din diaspora
19:14
Alegeri prezidențiale 2024. Secțiile de vot din toată țara sunt pregătite. Pedepse aspre pentru cei care încalcă legea
19:07
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
"Arata ca se pot schimba in timp ce trec de pe desktop pe platformele mobile", a spus Benjamin Schachter, analist la Macquarie Securities SUA.
Profitul excluzand anumite costuri a fost de 12 centi pe actiune in trimestrul al treilea, in timp ce analistii anticipau 11 centi pe titlu. Facebook a avut o pierdere de 59 milioane de dolari, 2 centi pe actiune, fata de un profit net de 227 milioane dolari, 10 centi pe actiune, in aceeasi perioada a anului trecut.
Declinul reflecta provizioanele mai mari pentru taxe. Circa 60% din cei 1 miliard de utilizatori Facebook acceseaza serviciile de pe platforme mobile, comparativ cu 47% in urma cu un an.
"Am spus ca majoram investitiile in monetizare si am spus ca suntem tot mai concentrati pe dispozitive mobile. Trimestrul al treilea reprezinta progrese in ambele directii", a declarat dierctorul operational, Sheryl Sandberg.
Totusi, in 2012, Facebook se va plasa, probabil, doar pe pozitia a sasea pe piata americana a publicitatii pe platforme mobile. cu o cota de piata de numai 2,8%, potrivit EMarketer. Google, care ocupa primul loc, detine 55% din piata, potivit firmei de cercetare, in urcare de la 52% anul trecut.