Afacerea care a explodat în timpul pandemiei. Companiile investesc în viitorii angajaţi
Pentru că şcoala românească nu este adaptată în funcţie de piaţa muncii, tot mai multe companii îşi instruiesc singure angajaţii.
Aceştia sunt trimişi la cursuri de formare şi învaţă de la management şi comunicare până la cum să îşi organizeze timpul eficient ori să devină lideri. Aşa se face că în ultimii ani, piaţa de profil din România a avut o creştere semnificativă şi ajuns în 2019 la o cifră de afaceri de aproape 30 de milioane de euro.
Este adevărat, în ultimele luni, majoritatea cursurilor au avut loc online.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Mulţi au profitat de zilele petrecute acasă în pandemie pentru a învăţa ceva nou.
Aida Chivu, specialist resurse umane: Oamenii care erau obişnuiţi să fie doar pe teren, s-au trezit că trebuie să îşi facă activitatea, să îşi facă treaba de acasă. Am văzut o creştere a eficienţei, am văzut o creştere a productivităţii.
Ramona Pârlog, specialist în marketing: Ultimul curs pe care l-am făcut este acesta pe partea de negociere
Ramona lucrează de mai bine opt ani în industria de marketing. A urmat cursuri de dezvoltare personală şi aşa a învăţat - spune ea - să pună întrebări potrivite şi să îşi argumenteze ideile.
Ramona Pârlog, specialist în marketing: Sunt suma tuturor cursurilor de până acum şi a tuturor experienţelor mele. Fiecare a contribuit într-o oarecare măsură, m-au făcut mai dezinvoltă, mi-au îmbunătăţit skill-urile de comunicare, m-au ajutat să am şi alte perspective, să gândesc diferit, să încerc noi abordări.
Sunt şi multe companii care investesc în viitorii angajaţi.
Nicoleta Mihăiță, manager resurse umane: Au fost pe tot felul de subiecte pe care le-am considerat de interes pentru ei cum ar fi: cum să te prezinţi la un interviu, cum să îţi pregăteşti CV-ul.
Aşa se explică de ce piaţă de training câştigă din ce în ce mai mult teren. Anul trecut, de exemplu, cifra de afaceri era estimată la aproape 30 de milioane de euro. Un studiu dezvoltat de o companie de profil arata ca în ceea ce priveşte munca de acasă, cele mai căutate sunt cursurile de management la distanță, urmate de abilităţile de lucru la distanţă sau de leadership în criză.
Andrei Dunuță, trainer: Într-un context al digitalizării şi al automatizării, omul devine din ce în ce mai important. Abilitatea de a comunica, de a-ţi prezenta idei, de a-ţi vinde ideile devine din ce în ce mai importantă.
Ciprian Necula, sociolog: Învăţarea continuă este o condiţie pentru orice profesionist. Nu te poţi considera profesionist dacă ai terminat o facultate. Ai doar o bază.
În ultimele luni, cursurile de instruire s-au făcut online, dar firmele de profil intenţionează să reia pregătirile fata în faţă când condiţiile o vor permite.