Cazul aterizarii fortate de la Timisoara: nu a fost o eroare umana!
Verificarile au inceput fara intarziere si specialistii au deja o prima ipoteza pentru incidentul de pe Aeroportul International din Timisoara. Trenul de aterizare ar fi ramas blocat din cauza unei defectiuni, arata primele informatii.
Sambata seara, la videochat-ul de pe site-ul nostru, expertii in aviatie si reprezentantul Inspectoratului de Situatii de Urgenta au incercat impreuna cu seful comisiei care investigheaza acest incident sa gaseasca primele explicatii, dupa aterizarea fortata a avionului pe un covor de spuma.
"Poate sa fie o defectiune ascunsa care nu poate fi depistata la controlul periodic. Jamba de fata va fi demontata si supusa unor investigatii. Ne intereseseaza in principal programul tehnic de intretinre din ultimii trei ani", a spus Mircea Ciuca, director de Investigatie in Ministerul Transporturilor.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Reprezentantii companiei Carpatair vorbesc insa de un program detaliat si periodic. "Avem tot timpul pentru verificari, intretineri. Anul trecut am cheltuit peste 15 milioane de euro cu intretinerea, iar pentru fiecare SAAB 2000 am cheltuit mai mult de 1,2 milioane de dolari", au venit explicatiile din partea directorului companiei, Nicolae Petrov.
O data avionul ajuns la sol, exista pericolul unui incediu. O situatie pe care echipajele ISU Timis au facut tot posibilul sa o evite. O comisie din Ministerul Transporturilor va analiza cutiile negre ale aeronavei.
Zborul in jurul aeroportului a consumat kerosenul din rezervoare, si a redus riscul unei explozii la aterizare.
Avionul a atins pista doar cu rotile din spate; s-a asezat pe bot doar dupa ce s-a oprit, avariile fiind minime. Specialistii au luat in primire cutiile negre, pentru a fi decriptate. De asemenea roata din fata va fi si ea supusa unui riguros control tehnic.
Intregul aparat, un SAAB 2000 va fi inspectat centimetru cu centimetru, pentru a verifica starea sa de intretinere si daca reviziile au fost facute la timp.
Vezi AICI aterizarea perfecta, realizata de pilotii basarabeni.