Evoluția comerțului online din România în 2024: Datele oferite de iSense Solutions

×
Codul embed a fost copiat

În cadrul emisiunii e-plan, Andrei Radu l-a avut invitat pe Andrei Cânda, Managing Partner al companiei iSense Solutions, pentru a discuta despre cel mai recent studiu realizat în luna septembrie 2024.

Acesta a oferit o privire de ansamblu asupra pieței de e-commerce din România și comportamentul consumatorilor în primele trei trimestre ale anului.

Studiul, aflat la al optulea an consecutiv, a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de aproximativ 600 de respondenți din mediul urban, toți având acces la internet și vârste de peste 18 ani. Analizând datele istorice, Andrei Cânda a subliniat că procentul românilor care fac cumpărături online lunar a rămas constant în ultimii trei ani, la aproximativ 63%. Acest lucru reflectă loialitatea consumatorilor față de comerțul online, chiar dacă nu s-a observat o creștere majoră în această perioadă.

În ceea ce privește categoriile de produse achiziționate, studiul arată că îmbrăcămintea și încălțămintea (fashion) ocupă primul loc în preferințele consumatorilor români, urmate de produsele din sectorul Electro-IT și de farmaceutice. Fashion-ul a înregistrat o creștere spectaculoasă în ultimii ani, ajungând să devanseze categoriile tradiționale de top, precum Electro-IT. O altă categorie care a înregistrat o creștere semnificativă este cea a bunurilor de larg consum (FMCG). În medie, românii au alocat aproximativ 1.300 de lei pentru această categorie în 2024, o creștere de 24% comparativ cu anul anterior, în ciuda inflației. Printre alte produse cu o creștere notabilă se numără articolele bio și organice, semnalând un interes tot mai mare al consumatorilor români pentru sănătate și sustenabilitate.

Pe de altă parte, categoriile de produse care au înregistrat o scădere în 2024 includ articolele pentru bebeluși, produsele Auto-Moto și echipamentele de securitate și supraveghere. Bugetele alocate acestor produse au scăzut cu până la 8% față de 2023.

Citește și
eMAG Marketplace în 2025: Vânzări mai mari prin AI, cross-border și fulfillment
eMAG Marketplace în 2025: Vânzări mai mari prin AI, cross-border și fulfillment

Toate meciurile de la FIFA Club World Cup pot fi văzute pe VOYO cu comentariu în limba română.

Referitor la temerile consumatorilor privind comerțul online, Andrei Cânda a menționat că, deși inflația și contextul macroeconomic actual (precum războiul din apropiere) au un impact asupra deciziilor de cumpărare, românii continuă să economisească bani, dar sunt deschiși să cheltuie mai mult dacă sunt convinși de beneficiile oferite de magazinele online.

În ceea ce privește Black Friday, studiul iSense Solutions relevă că 6 din 10 români intenționează să facă cumpărături în această perioadă, majoritatea alegând magazinele online. Bugetul mediu alocat pentru Black Friday în 2024 este de aproximativ 2.230 lei, iar produsele IT&C, îmbrăcăminte și cosmetice sunt cele mai căutate.

Aplicațiile de livrare au înregistrat, de asemenea, o creștere continuă, cu 60% dintre consumatori folosind astfel de servicii cel puțin o dată pe săptămână. Printre cele mai populare aplicații se numără Glovo, Tazz și Bringo.

Pe baza datelor colectate, Andrei Cânda estimează că piața de e-commerce din România va atinge o valoare de 7,7 miliarde de euro până la sfârșitul anului 2024, înregistrând o creștere de 10% față de anul anterior.

Articol recomandat de sport.ro
Crimă teribilă în tenis: și-a împușcat mortal fiica pentru că era ironizat că trăiește din banii ei
Crimă teribilă în tenis: și-a împușcat mortal fiica pentru că era ironizat că trăiește din banii ei
Citește și...
eMAG Marketplace în 2025: Vânzări mai mari prin AI, cross-border și fulfillment
eMAG Marketplace în 2025: Vânzări mai mari prin AI, cross-border și fulfillment

Comerțul online din România continuă să se dezvolte, susținut de creșterea consumului și de investițiile strategice ale platformelor mari.

Mihai Pătrașcu (EvoMag): Viitorul e-commerce-ului este în magazinele de nișă
Mihai Pătrașcu (EvoMag): Viitorul e-commerce-ului este în magazinele de nișă

Într-o piață dominată de giganți, magazinele de nișă devin noua oportunitate a e-commerce-ului. Mihai Pătrașcu analizează tendințele și explică de ce specializarea este cheia succesului.

 

Csaba Demeter, la Eplan: „Primul pas nu e vânzarea. Clientul trebuie înțeles”
Csaba Demeter, la Eplan: „Primul pas nu e vânzarea. Clientul trebuie înțeles”

Cum îți construiești o strategie de marketing eficientă și durabilă? Răspunsul ar putea sta într-un model revoluționar propus de Avinash Kaushik – SEE-THINK-DO-CARE – care mută accentul de pe vânzare, pe intenția reală a cumpărătorului.

Recomandări
Curtea Constituțională are un nou președinte. Simina Tănăsescu, prima femeie care va conduce CCR
Curtea Constituțională are un nou președinte. Simina Tănăsescu, prima femeie care va conduce CCR

Simina Tănăsescu a fost aleasă duminică, preşedinte al Curţii Constituţionale, în urma votului care a avut loc duminică, după ce trei noi judecători au depus jurământul şi şi-au început mandatul.

Reacția lui Nicușor Dan după ce Donald Trump a anunțat noi taxe vamale pentru UE. Anunțul făcut de președinte
Reacția lui Nicușor Dan după ce Donald Trump a anunțat noi taxe vamale pentru UE. Anunțul făcut de președinte

România susţine deplin negocierile Comisiei Europene cu SUA privind impunerea de taxe vamale, a transmis, duminică, pe X, preşedintele Nicuşor Dan.

Ministrul Energiei: Nu am aprobat „sporul de femeie” la SAPE. Corpul de Control verifică bonusurile de la compania de stat
Ministrul Energiei: Nu am aprobat „sporul de femeie” la SAPE. Corpul de Control verifică bonusurile de la compania de stat

Bogdan Ivan, ministrul Energiei, reacționează în cazul scandalului legat de „sporul de femeie” de la SAPE. El susține că nu există un astfel de bonus deoarece el nu a aprobat plata acestuia.