Evoluția comerțului online din România în 2024: Datele oferite de iSense Solutions

×
Codul embed a fost copiat

În cadrul emisiunii e-plan, Andrei Radu l-a avut invitat pe Andrei Cânda, Managing Partner al companiei iSense Solutions, pentru a discuta despre cel mai recent studiu realizat în luna septembrie 2024.

Acesta a oferit o privire de ansamblu asupra pieței de e-commerce din România și comportamentul consumatorilor în primele trei trimestre ale anului.

Studiul, aflat la al optulea an consecutiv, a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de aproximativ 600 de respondenți din mediul urban, toți având acces la internet și vârste de peste 18 ani. Analizând datele istorice, Andrei Cânda a subliniat că procentul românilor care fac cumpărături online lunar a rămas constant în ultimii trei ani, la aproximativ 63%. Acest lucru reflectă loialitatea consumatorilor față de comerțul online, chiar dacă nu s-a observat o creștere majoră în această perioadă.

În ceea ce privește categoriile de produse achiziționate, studiul arată că îmbrăcămintea și încălțămintea (fashion) ocupă primul loc în preferințele consumatorilor români, urmate de produsele din sectorul Electro-IT și de farmaceutice. Fashion-ul a înregistrat o creștere spectaculoasă în ultimii ani, ajungând să devanseze categoriile tradiționale de top, precum Electro-IT. O altă categorie care a înregistrat o creștere semnificativă este cea a bunurilor de larg consum (FMCG). În medie, românii au alocat aproximativ 1.300 de lei pentru această categorie în 2024, o creștere de 24% comparativ cu anul anterior, în ciuda inflației. Printre alte produse cu o creștere notabilă se numără articolele bio și organice, semnalând un interes tot mai mare al consumatorilor români pentru sănătate și sustenabilitate.

Pe de altă parte, categoriile de produse care au înregistrat o scădere în 2024 includ articolele pentru bebeluși, produsele Auto-Moto și echipamentele de securitate și supraveghere. Bugetele alocate acestor produse au scăzut cu până la 8% față de 2023.

Citește și
Pe cine ar vota românii la prezidențiale? Surpriză în sondajul INSOMAR-AVANGARDE

Referitor la temerile consumatorilor privind comerțul online, Andrei Cânda a menționat că, deși inflația și contextul macroeconomic actual (precum războiul din apropiere) au un impact asupra deciziilor de cumpărare, românii continuă să economisească bani, dar sunt deschiși să cheltuie mai mult dacă sunt convinși de beneficiile oferite de magazinele online.

În ceea ce privește Black Friday, studiul iSense Solutions relevă că 6 din 10 români intenționează să facă cumpărături în această perioadă, majoritatea alegând magazinele online. Bugetul mediu alocat pentru Black Friday în 2024 este de aproximativ 2.230 lei, iar produsele IT&C, îmbrăcăminte și cosmetice sunt cele mai căutate.

Aplicațiile de livrare au înregistrat, de asemenea, o creștere continuă, cu 60% dintre consumatori folosind astfel de servicii cel puțin o dată pe săptămână. Printre cele mai populare aplicații se numără Glovo, Tazz și Bringo.

Pe baza datelor colectate, Andrei Cânda estimează că piața de e-commerce din România va atinge o valoare de 7,7 miliarde de euro până la sfârșitul anului 2024, înregistrând o creștere de 10% față de anul anterior.

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Au decis! Ce se întâmplă cu parteneriatul dintre FRF și Nordis
NEWS ALERT Au decis! Ce se întâmplă cu parteneriatul dintre FRF și Nordis
Citește și...
Scott Stratten, la ePlan: “Branding-ul este cel care se află în ochii consumatorului, nu compania!”
Scott Stratten, la ePlan: “Branding-ul este cel care se află în ochii consumatorului, nu compania!”

Noul episod ePlan, moderat de Andrei Radu, aduce în discuție problema Marketingului Online, cu accent pe noile modalități prin care business-urile se pot apropia mai mult de comunitatea de clienți.

Premiile Comerțului Online Românesc acordate în cadrul ediției de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce
Premiile Comerțului Online Românesc acordate în cadrul ediției de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce

PARTENERIAT Aflată la a XIX-a ediție anuală, Gala Premiilor eCommerce 2024 s-a desfășurat pe 8 octombrie la Teatrul Național București, acordând cele mai importante premii companiilor care activează în comerțul online românesc.  

Tom Fishburne, despre puterea creativității și storytelling-ului în marketing: Autenticitatea mesajului va face diferența
Tom Fishburne, despre puterea creativității și storytelling-ului în marketing: Autenticitatea mesajului va face diferența

Tom Fishburne, cunoscut autor și ilustrator de benzi desenate pe teme de marketing, a discutat cu Andrei Radu despre importanța creativității în afaceri și despre cum poate storytelling-ul să facă diferența în comunicarea de brand.

Recomandări
O șefă dintr-o companie de telefonie a scos date despre convorbirile unei cliente. Fiica ei le ceruse pentru un prieten gelos
O șefă dintr-o companie de telefonie a scos date despre convorbirile unei cliente. Fiica ei le ceruse pentru un prieten gelos

O anchetă a Direcției Naționale Anticorupție scoate la iveală cât de ușor pot fi accesate și divulgate secretele.  

Pensionarii care au primit mai multi bani în urma unor calcule greșite NU vor fi obligați să returneze banii
Pensionarii care au primit mai multi bani în urma unor calcule greșite NU vor fi obligați să returneze banii

Pensionarii care au primit mai multi bani în urma unor calcule greșite, făcute de funcționari, nu vor fi nevoiți să restituie sumele. 

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum a produs elvețianul „vampir” accidentul controversat. Șoferii loviți vor să dea Poliția în judecată
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum a produs elvețianul „vampir” accidentul controversat. Șoferii loviți vor să dea Poliția în judecată

Victimele accidentului provocat de un tânăr elvețian care se pare că era drogat în timp ce încerca să scape de poliție formulează acuzații grave.