Tarom s-a innoit, pentru a face fata concurentei straine
In plina criza financiara internationala, companiile aviatice duc o lupta dura pentru piata romaneasca. Daca in restul Uniunii Europene traficul de pasageri este in scadere, romanii abia invata sa zboare.
Ca sa faca fata ofensivei operatorilor straini, Tarom a inchiriat trei aeronave noi, iar prima a si ajuns la Bucuresti.
Ca scoasa din ambalaj. Asa arata cea mai noua achizitie Tarom. Un Boeing- 737-800 care aduce o gura de aer proaspat intr-o flota pestrita, imbatranita si costisitoare. Aeronava de ultima generatie, prima dintr-o comanda de trei, consuma cu 40% mai putin combustibil si este mai usor de intretinut. Desi sefii companiei anunta un an cu pierderi, investitia era necesara.
O lege nescrisa a aviatiei spune ca un zbor devine profitabil abia dupa ce ai umplut si al patrulea sfert din locuri cu pasageri platitori. Aceasta noua aeronava va permite Taron sa faca fata unei piete din ce in ce mai concurentiale.
Iar concurenta nu doarme. Doua companii straine, MyAir si SkyEurope, au anuntat ca pana anul viitor au de gand sa introduca zboruri interne pe destinatii ca Oradea, Bacau, Sibiu sau Cluj.