Patru avioane parasite pe aeroporturile bucurestene
Ce faci cand ti-ai parcat masina si descoperi la plecare ca nu mai ai bani suficienti sa achiti stationarea? Sa zicem ca-l mituiesti pe paznic, dar cand vorbim despre un avion mare de linie, nota de plata ajunge la sute de mii de euro.
Patru avioane sunt intr-o asemenea situatie pe aeroporturile din Bucuresti.
Desi ocupa spatiul de pomana, unele chiar si de cinci ani, administratia spune ca nu le poate vinde pur si simplu la fier vechi.
Desi acum arata dezolant, unul dintre aceste avioane a aterizat in buna stare la Baneasa, acum cinci ani. Chiar daca ar fi repus in functiune, nu ar mai putea zbura in UE din cauza ca este prea zgomotos.
E doar primul exemplu. Impreuna cu un alt Boeing, aparatele fusesera trimise pentru revizie la uzinele Romaero si aici asteapta sa fie luate acasa din 2005. Desi ultimul este vechi, dar teoretic in buna stare, proprietarul, o compania nigeriana, l-a uitat. Unul dintre ele a fost chiar rasturnat de vantul naprasnic din primavara.
"Au platit tot, insa nu au mai venit dupa ele. I-am dat in judecata", spune director general Romaero.
O alta poveste incalcita prin tufisurile de la Baneasa implica un Boeing si un MD. Au ajuns si ele in situatia in care nici macar nu se mai stie exact cine le detine. Un lucru este insa cert. Au de platit zilnic parcare de fix 792 de euro.
Asa s-au adunat aproape doua milioane de euro datorii pentru toate patru. Problema este ca nu pot fi trimise din nou la zbor, nici transformate in restaurante sau tocate pentru fier vechi.
Noi ne mandrim cu doar patru epave cu acte in regula. Americanii au insa cu sutele. Cimitirul lor de avioane din Arizona este intins pe zece kilometri patrati.