La ce renunta romanii pe timp de criza? La sapun si detergenti
Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare MEMRB, cele mai mari scaderi in vanzari in 2009 le-au inregistrat producatorii de bauturi, detergenti si sapunuri.
Bauturile au inregistrat cel mai mare declin, de 15% in volum. Berea si bauturile racoritoare carbonate au avut scaderi de 20%, respectiv de 16% in intervalul mentionat.
La randul lor, detergentii si sapunurile si-au diminuat vanzarile cu 18% anul trecut fata de 2008, iar cea mai mare piata din FMCG, tigarile, s-a contractat cu 12%, tot in volum.
"Criza a adus scaderi generalizate in sectorul bunurilor de larg consum care per ansamblu s-a contractat cu 10% in volum in 2009. Declinul a devenit din ce in ce mai vizibil din al doilea trimestru al anului", spune Marius Caluian, directorul companiei de cercetare de piata MEMRB.