Suplimentul de fibre din produse elimină vitaminele din alimentele pe care le consumați

Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Marti 10 Aprilie 2018 09:38
Categorie: CSID

Pe etichetele multor produse de la raft scrie "cu fibre adăugate". Imediat, ne gândim că vom cumpăra un produs valoros.

 Dar, indiferent despre ce alimente vorbim ce-i prea mult strică. Iar în cazul suplimentării fibrelor, produsele respective lucrează împotriva organismului. Mai precis, scot vitaminele din alte alimente pe care le consumaţi.

Doctor Mihaela Bilic, medic nutriționist: "În momentul în care umplem cu legume măcar jumătate din farfurie, o să ne simţim la sătui şi o să reducem cantitatea de proteine şi de grăsimi, astfel dacă farfuria nu are legume suntem determinaţi să mâncăm din proteine şi grăsimi mult mai concentrate în calorii."

Legumele conţin 90% apă și multe fibre, fără calorii. Mai au în compoziţie vitamine şi minerale, adică micro-nutrienți valoroşi. Sunt singurele alimente bune de consumat la fiecare masă.

În privinţa fibrelor, găsim două categorii. Fibre solubile, care atrag apa din tubul digestiv şi se transformă într-un gel. Şi cele insolubile, extrem de tari şi iritante pentru intestinele umane. De aceea, unii din pacienţii care ajung la gastro-enterologie primesc recomadarea să consume legume preponderent gătite. Prin tratare termică, fibrele insolubile devin mai prietenoase cu organismul uman. Dar..

Doctor Mihaela Bilic, medic nutriționist: "Aceste fibre, la mare modă, sunt imposibil de digerat de către orgasimul nostru".

Dar sunt esenţiale pentru un tranzit intestinal corect. Fibrele hrănesc bacteriile bune care populează colonul. Sunt transformate, apoi, în aşa-numiţii acizi graşi cu lanţ scurt, care trec în circulaţia sanguină.

Aceşti acizi sunt esenţiali pentru sporirea capacităţii de apărare imunitară a organismului uman, la porţile de intrare. Ne referim la mucoase. Şi, totuşi, ce-i prea mult strică. Fibrele luate din legume sunt excelente. Produsele din comerţ care au primit adaos de fibre sunt prea mult. La fel, batoanele folosite în curele de slăbire.

Doctor Gabriel Mitulescu, medic primar chirurgie oncologică: "Nu e bine nici să exagerăm cu consumul de suplimente de fibre, pentru că multe din acestea conţin fibre care nu sunt solubile în apă, nici nu atrag apă, sunt fibre dure, fibrele dure sunt foarte ieftine, chelează şi vitaminele, dacă chelează vitaminele liposolubile, calciul nu se mai poate absorbi şi nu mai poate fi utilizat.".

Suplimentul elimină vitaminele A, D şi E obţinute din hrană şi care sunt antioxidanţi extrem de puternici, vitali pentru tot organismul.

Felul care ne ajută să ”mulțumim” organismul și să nu ne îngrășăm
Felul care ne ajută să ”mulțumim” organismul și să nu ne îngrășăm
plans
"Plângi cât vrei, cât simți nevoia! Stau cu tine!" Recomandările medicilor pentru trăirile emoţionale
Popcornul pregătit acasă, o sursă excelentă de proteine şi vitamine. Când devine periculos
"Telemeaua de Sibiu", produsă în sudul ţării sau chiar peste graniţă. Ce punem în realitate pe masă
Fostul fotbalist Ionel Dănciulescu, despre un stil de viaţă sănătos şi preferinţele culinare
Motivul pentru care statul îndelung pe scaun, la calculator, ne afectează echilibrul
Motivul pentru care fumătorii ajung în sala de operație, înainte de 40 de ani
Pastile
Ce riscați dacă luați antibiotice când aveți gripă. Avertismentul medicilor