Mic dejunul format doar dintr-o... cafea, impotriva tuturor metabolismelor umane. Ce efecte negative are asupra organismului

14-11-2014 14:31


CSID

"Nu pot sa mananc dimineata. Mi-e de ajuns o cafea si sunt pregatit pentru toata ziua". Doar ce am descris un comportament alimentar impotriva tuturor metabolismelor umane.

Obiceiul va poate ingrasa. In acelasi timp, pot sa apara valori crescute ale glicemiei. Aflam imediat cum va respectati sanatatea cu prima masa a zilei.

Un mic dejun sanatos ar trebui sa contina lapte, de fapt produse lactate fermentate, plus produse cerealiere de diverse tipuri. Nu sunt rare persoanele care obisnuiesc sa consume salata de fructe uscate sau chiar fructe proaspete. Cam asa ar trebui sa fie micul dumneavoastra dejun. Lactatele cu cereale integrale pot fi inlocuite, in alta zi, de o omleta sanatoasa sau de diferite tipuri de peste, in combinatie cu legume.

Alte idei? Bruschetele integrale, combinate ori cu rosii si oregano, ori cu plante aromatice si cascaval ras. Sau cu urda, amestecata cu unt. Apoi, feliile de paine cu un strat gros de pasta de naut cu susan.

Un astfel de mic-dejun contine cele 500 de kilocalorii, necesare organismului dupa cele opt ore de pauza alimentara din timpul somnului. Micul dejun ajuta la evacuarea veziculei biliare.

Comportamentul de tip "o cafea si nimic altceva dimineata" are efecte negative. Organismul poate da rateuri cand porneste la drum, intr-o zi de lucru, cu doar sapte kilocalorii la pachet. Atat contine o astfel de bautura neindulcita cu zahar sau lapte. De altfel, nici in curele de slabire nu este recomandata o astfel de abordare.

Si mai rau este atunci cand cafeaua e "sustinuta" si de o prajitura, care are in compoztitie glucide rafinate. Cresterea mediei glicemiilor se asociaza cu cresterea riscului cardio-vascular.

Echilibrul se construieste simplu si inteligent. Dupa un mic dejun divers si generos, peste trei ore aveti nevoie de un fruct. lar la ora 13 de un pranz alcatuit din proteine de origine animala sau vegetala si legume. Dupa-amiaza, pe la 4, este timpul pentru al doilea fruct. Iar seara se incheie cu proteine de calitate.

Un exemplu de cina ideala este pestele la gratar cu salata. Aceste reguli prezentate, pe langa rolul in mentinerea echilibrului necesar organismului, pot preveni si in aparitia diabetului zaharat de tip 2. O boala care afecteaza milioane de romani. De altfel, chiar in aceasta saptamana a fost ziua internationala a luptei impotriva diabetului.

Sursa: Pro TV