Ce e mai bun într-o cură de slăbit: brânza, carnea sau oul? Explicațiile nutriționiștilor

Dată publicare: 21-03-2021 11:30
Dată actualizare: 21-03-2021 11:40


De multe ori, aportul proteic ridicat este printre primele recomandări, în cazul dietelor. Ce alegem, dacă ținem cura fără sprijin medical - carne, ouă sau brânzeturi?

 

Ouă, în primul rând, apoi carne – chiar și cea mai grasă. Într-o cură de slăbire, brânzeturile acționează împotriva dumneavoastră.

Dietele cu mai multe proteine reduc kilogramele rapid. Aceasta deoarece peste 30 % din valoarea calorică a proteinelor este folosită de către organismul uman tocmai ca să le digere.

De fapt, să aducă proteinele din hrană la ….cărămizile din care sunt făcute acestea, numite aminoacizi. Spargerea proteinelor în tubul digestiv uman, cu pierdere de calorii, a dezvoltat conceptul caloriilor negative.

Proteine complete găsim doar în carne, brânzeturi ori ouă. Ce să alegem în cura de slăbire? În primul rând, ou fiert moale ori ou românesc.

Proteina din ou se numeşte proteina–etalon. Un ou fiert are doar 80 de kilocalorii. Iar 30% din aceste calorii sunt consumate tocmai ca să îl digeraţi!

Dr. Mihaela Bilic, medic primar nutriție: „Gălbenuşul are vitamina A şi D combinate într-un mod natural şi eficient, iar albuşul, sunt proteine etalon de la care se evaluează calitatea proteinelor în jos - deci şi peştele şi carnea au proteine inferioare comparativ cu oul. Cum să fie oul gătit cel mai corect? Fiert, albuşul să fie coagulat şi gălbenuşul cleios. Când galbenul e întărit, proteinele sunt greu de digerat”.

În rest, carne cu salată. Peşte cu salată. 150 de grame de carne – cât o palmă - în farfurie e recomandat să fie asociată cu cel puţin 300 de grame de legume. Legumele au fibre care oferă rapid senzaţia de saţietate. Şi vin la pachet cu puţine calorii.

Dr. Laura Ene, medic primar boli de nutriție: „Foarte multă lume se păcăleşte dând la o parte carnea de porc şi mâncând puiul, puiul cu piele e acelaşi lucru din punct de vedere al cantităţii de colesterol sau alegând brânzeturi în locul cărnii. Dar dacă alegem brânzeturi maturate foarte tari ne alegem şi cu multe grăsimi saturate”.

Brânzeturile maturate tari au peste 45% grăsimi saturate. O felie subţire conţine peste 300 de kilocalorii – adică o masă întreagă. Mult!

Dacă vă doriţi pierdere ponderală, brânzeturile maturate se exclud o perioadă. În favoarea cărnii cu legume, a peştelui cu legume, a oului cu legume sau cu o felie de pâine.