Dacia a pregătit prima sa mașină electrică. Când va fi prezentată și cât va costa

×
Codul embed a fost copiat

De mărţişor, Dacia a pregătit primul sau automobil electric pe care îl va prezenta în premieră mondială, peste două săptămâni, la Salonul auto de la Geneva.

 

 

Momentan, este la stadiul de prototip, iar până la versiunea de serie ar mai putea trece cel pu țin un an, sau doi. Din primele date, va fi un model de oraș, tip Sandero Stepway, cu o autonomie maximă de 250 de kilometri. Cea mai mare provocare va fi prețul, care este de așteptat să pornească de la 15 mii de euro.

 

Primul automobil Dacia sută la sută electric va fi prezentat pe 3 Martie la salonul internaţional de la Geneva de grupul Renault. Va fi o premieră mondială pentru că este un model cu totul nou pentru gama Dacia.

Citește și
Duster
Mașinile Dacia, la mare căutare peste hotare. Câte s-au vândut în străinătate în 2019
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Renault vă dezvălui concept-car-ul electric MORPHOZ care ilustrează viziunea mărcii asupra mobilității auto de mâine. Acest vehicul propune o adaptare personalizată la nevoile, dorințele și obiceiurile de utilizare ale fiecărui client.

Până la versiunea de serie va mai trebui să aşteptăm însă până în 2021 sau 2022, iar specialiştii spun că va fi mai o maşină mult mai fiabilă decât cea clasică. Iar dacă vă întrebaţi cât o să coste se preconizează că preţul va pleca de la 15 mii de euro pentru că tehnologia maşinilor electrice este una destul de scumpă.

Adrian Mitrea, jurnalist auto: „Dacia electrică din ce ştim până acum va fi o maşină cu o adresabilitate urbană, deci nu va fi pentru drumuri lungi, iar ca dimensiune putem aştepta să fie în zona unui Sandera Stepway, rămâne să vedem ce forma o să aibă, ce carosie dar cel mai probabil va fi un SUV urban pentru că asta e segmentul care creşte."

Vorbim de o autonomie care poate să meargă spre 250 de km în condiţii ideale şi o autonomie care poate să scadă la 100 dacă condiţiile de mediu şi stilul de condus sunt mai neprietenoase. Apariţia primei maşini electrice pune o presiune uriaşă pe dezvoltarea infrastructurii, pentru că va fi o maşină importanţă mai accesibilă decât toate celelalte probabil”, a adăugat Adrian Mitrea.

Este o luptă globală în a avea mașini electrice pt ca toţi marii producători au fabricat cel puțin o mașina electrică.

În momentul în care și la noi vor fi cumpărate tot mai multe, pentru că asta este trendul, ne vom lovi de problema infrastructurii. Însuși acest model despre care se vorbește Dacia 100% electrică este în sine o provocare care va impulsiona investițiile în punctele de încărcare.

Anul acesta, ar putea fi instalate, promit autoritățile, o mie de stații de alimentare pentru aceste autoturisme în toată ţara.

Numai în primele şase luni ale anului au fost înregistrate 1.503 maşini electrice, cu 500 mai multe față de aceeași perioadă a anului 2018, potrivit Registrului Auto Roman.

Dacă vreţi o maşină electrică, prin programul rabla plus puteţi primi un voucher de 45.000 de lei, adică aproape 10.000 de euro.

 

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Primele imagini cu Dacia Logan 3. Care sunt principalele schimbări
Primele imagini cu Dacia Logan 3. Care sunt principalele schimbări

Primele imagini cu Dacia Logan 3 au apărut în mediul online. Dacia ar urma să lanseze noua berlină până la finalul acestui an, sau cel târziu la începutul lui 2021, potrivit Motor1.com.

Mașinile Dacia, la mare căutare peste hotare. Câte s-au vândut în străinătate în 2019
Mașinile Dacia, la mare căutare peste hotare. Câte s-au vândut în străinătate în 2019

Automobile Dacia a vândut, în anul 2019, un număr de 736.570 de autoturisme, dintre care 581.543 au fost comercializate în statele UE şi în cele ale Asociaţiei Europene de Liber Schimb.

„Părintele Loganului”, Gérard Detourbet, a murit
„Părintele Loganului”, Gérard Detourbet, a murit

Gerard Detourbet, cel care a stat la baza conceptului low-cost în cadrul grupului francez Renault, a încetat din viaţă săptămână trecută la vârsta de 73 de ani, informează portalul francez Caradisiac, specializat în industria auto.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.