Zona din Bucureşti în care maşinile vechi NU au voie să circule. Aplicaţia care îi ajută

×
Codul embed a fost copiat

De la 1 martie, cei care nu au vinieta de acces în Bucureşti vor fi amendaţi.

Sunt obligaţi să plătească aceasta taxă doar şoferii care au maşini cu normă de poluare euro 3, în timp ce autoturismele non euro, euro 1, şi euro 2, nu au voie în zona centrală.

Una dintre cele mai cunoscute aplicaţii de navigaţie a anunţat că îi va ajuta pe şoferi să ocolească perimetrul vizat. Atenţie, taxa este obligatorie, inclusiv în cazul şoferilor din afara Capitalei, iar amenzile vor fi date de poliţia locală şi de angajaţii primăriei.

Vinieta de acces în Bucureşti a intrat în vigoare de la 1 ianuarie. Teoretic, şoferii vizaţi ar trebui să le cumpere. Practic, foarte puţini o fac pentru că amenzile vor fi aplicate de la 1 martie.

Important de reţinut. Taxa se aplică în tot oraşul pentru maşinile cu normă de poluare de la non euro până la euro 3.

Citește și
Gabriela Firea sustine o conferinta de presa
Supărată pe reacțiile șoferilor, Firea vine cu o nouă idee privind vinieta Oxigen

Care sunt tarifele pentru Vinieta Oxigen

 

În cazul euro 3, plătiţi 5 lei pe zi, 100 de lei pe lună, 450 pe o jumătate de an şi 700 de lei tot anul pentru accesul pe străzile din Capitală.

Cele non euro, euro 1 şi euro 2 plătesc mai mult. 15 lei pe zi, între 200 şi 300 de lei pe lună, între 900 şi 1100 pe 6 luni şi până la 1900 de lei pe an.

Doar ca aceste maşini considerate mult prea poluante nu au voie să intre în zona centrală din Bucureşti, numită Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului. Pe scurt ZACA.

Aceasta începe din Nord, chiar din Piaţa Victoriei, în Est ajunge până la strada Traian, în Sud până în Parcul Tineretului, iar în Vest până în zona Cotroceni.

Doar că nu aveţi cum să ţineţi minte toate străzile care delimitează ZACA. Aşa că primăria susţine că a demarcat perimetrul. Indicatoarele le găsiţi pe stâlpi. În caz că sunt prea mici, vă vine în ajutor tehnologia.

Aplicația de navigaţie Waze va introduce vinieta în sistem, iar toţi românii care vor avea drum prin Bucureşti vor fi întrebaţi dacă vor să ocolească perimetrul ZACA sau dacă au plătit taxa.

Paul Dorneanu, reprezentant Waze România: "La început de drum, dacă traseul trece prin Bucureşti sau prin Zaca, waze te va avertiza de restrictii şi de vinieta şi te va întreba dacă vrei să ocoleşti zonele vizate."

Vinieta Oxigen se plăteşte online, la benzinării, dar şi prin sms sau prin aplicaţiile primăriei.

Amenzile de până la 2000 de lei vor fi date de poliţişti locali, agenţi rutieri şi angajaţi ai primăriei, cu ajutorul camerelor. Plata va putea fi făcută online sau la trezorerie.

Restricțiile de circulație în zona ZACA

 

Aceste restricţii de circulaţie se aplică de luni până vineri între orele şapte dimineaţa şi zece seara. În afara programului, dar şi în timpul sărbătorilor legale, vinieta nu se aplică.

Informaţiile despre norma de poluare o găsiţi în cartea de identitate a vehiculului.

Nu plătesc taxa maşinile electrice, hibride, euro 5, euro 6, ambulanţele, cele ale pompierilor, ANAFului, transportul în comun, carurile de transmisiune ale instituţiilor media, dar şi cele alimentate cu GPL, numai cu normă de poluare euro 3.

Din 2021, vinieta Oxigen devine şi mai restrictivă.

Românii cu maşini cu normă de poluare Euro 4 vor fi obligaţi să cumpere Vinieta Oxigen abia de anul viitor dacă vor să circule prin Bucureşti. Vor plăti 5 lei pe zi, 80 de lei pe lună, 350 de lei pe 6 luni sau 500 de lei pe an.

Cele non euro, euro 1, euro 2 nu vor mai avea voie în tot Bucureştiul din 2022, însă numai în perioada în care se aplică restricţiile.

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
Taxa Oxigen intră în vigoare de la 1 martie. Harta detaliată, tarifele și amenzile
Taxa Oxigen intră în vigoare de la 1 martie. Harta detaliată, tarifele și amenzile

Taxa Oxigen 2020. Mașinile cu normă de poluare sub Euro 3 vor avea interdicție să intre în centrul Bucureștiului, peste două săptămâni, iar pentru restul oraşului se va plăti o vinietă de 15 lei pe zi.

Supărată pe reacțiile șoferilor, Firea vine cu o nouă idee privind vinieta Oxigen
Supărată pe reacțiile șoferilor, Firea vine cu o nouă idee privind vinieta Oxigen

Bucureștenii ar putea fi chemați la referendum și întrebați dacă sunt de acord să fie introdusă vinieta pentru accesul în oraș sau să fie interzise mașinile poluante, în centrul capitalei.

Maşinile vechi de 30 de ani care nu pot fi interzise în Capitală, deşi poluează cât 10
Maşinile vechi de 30 de ani care nu pot fi interzise în Capitală, deşi poluează cât 10

În timp ce Primăria Capitalei îi va taxa pe șoferii care vor să circule în oraș cu mașini mai vechi și impune chiar restricții în centru, vehiculele instituțiilor publice vor circula în continuare.

Recomandări
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, joi dimineață, o avertizare Cod portocaliu de vânt puternic, valabilă până joi seară, și două avertizări Cod galben de viscol şi vânt puternic, valabile până vineri dimineață.

Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie
Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie

Continuă ancheta în cazul tragediei aviatice din Kazahstan. Autoritățile au găsit cutia neagră a aparatului de zbor, cu ultimele convorbiri din cabina de pilotaj.

România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții
România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții

România încheie anul 2024 cu perspectivă negativă şi riscă să alunece înspre statutul de ţară nerecomandată pentru investiţii.