Rusia isi sacrifica economia prin criza din Ucraina. Uzina care ne aduce aminte de Ceausescu da afara 13.000 de oameni
Prin razboiul pe care il tin viu cu Ucraina, rusii isi pun in pericol economia tarii.
Un razboi inseamna mai mult costuri decat victorii, mai ales pe termen scurt. Toate manevrele militare incep sa-l stoarca pe Putin si industria ruseasca de bani. Si incep sa apara primele semne de dezechilibru in administrarea economica a acestui razboi.
Una dintre cele mai mari piete auto din lume e foarte aproape sa-si piarda cel mai important producator national si est-european.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Dupa ce a anuntat in 2013 7.500 de concedieri, AvtoVAZ - fabricant Lada - si-a regandit formula de functionare si aproape ca dubleaza lista neagra. La sfarsitul lui 2013 erau 66.000 de angajati la AvtoVAZ. La sfarsitul lui 2014 vor fi 53.000, crede Bo Andersson, CEO din noiembrie la fabrica.
Managerul fabricii din Togliatti (1.000 km de Moscova) a fost angajat inainte la GAZ (Gorkovski Avtomobilny Zavod), principalul producator de masini comerciale rusesti. Comunicarea AvtoVAZ nu a spus ca marile concedieri sunt consecinte ale razboiului Rusia-Ucraina. Compania scoate 1 milion de masini pe an din fabrica si le vinde in Rusia si in zonele din jur. Renault are 25% actiuni si produce Logan MCV acolo cu numele Largus.
Cele mai importante modele in productie sunt Kalina, 110 si Niva (4x4). Fabrica deschisa impreuna cu Fiat in 1960 este atat de mare incat puse cap la cap, liniile de productie au 140 de km. Dupa modelul VW Beetle din vremea lui Hitler, Lada a pornit ca masina poporului.
In anii 70, modelul de lowcost a mers la export in tari foarte civilizate ca Anglia, Franta sau Olanda. Livrarile in Italia au fost mereu interzise din cauza unor protocoale de concurenta Lada-Fiat.
Text: Dan Alexandru Banu, editor www.incont.ro