Noua versiune Pick-Up a Dusterului, lansata la uzina care nu o fabrica de fapt. Ce rol are o firma independenta in productie
Mult-asteptata versiune Pick-up a modelului Duster a fost lansata marti la uzina Dacia din Mioveni. Interesant este ca, desi a fost proiectata de Renault Tehnologie, versiunea pick-up NU este fabricata in uzina.
De la Mioveni sunt livrate masini Duster standard unei firme independente, care le transforma si le trimite inapoi spre vanzare.
Primele 10 exemplare Duster Pick-Up au fost asezate pe platforma uzinei, iar cheile au fost inmanate clientului care le-a comandat si ale carui cerinte au fost respectate de proiectanti.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Pentru ca le va folosi in zone foarte accidentate, compania care a comandat 500 de Duster Pick-Up a cerut dotari suplimentare pentru siguranta pasagerilor, dar si pentru o protectie mai buna a masinii.
"Toate masinile Pick-Up din flota noastra au roll-cage-uri, rolul lui este acela de proteja ocupantii in cazul unei rasturnari. Practic, celula ramane intreaga, exista suspensii ranforsate si anvelope specifice utilizarii tot-terene. Sub caroserie exista scuturi pentru motor diferential si cutie de viteze", a explicat Radu Ciobanu, manager flota auto.
Dacia Pitesti trimite masini Duster de serie la o firma de carosari din Campulung Muscel, care face modificarile conform planurilor elaborate de inginerii Dacia.
"Fiecare client merge la un concesionar Renault il comanda, in cateva saptamani se vor gasi asemenea vehicule in toate concesiunile si atunci il comanda si il cumpara de acolo fara nici un fel de problema. Nu stiu pretul, deocamdata comercializarea o face in exclusivitate Dacia, eu doar il construiesc, il produc", spune Stelian Ion, directorul firmei de carosari.
Explicatia acestui sistem de productie este ca pentru Dacia productia unei noi versiuni este rentabila la cel putin 25-30 de mii de exemplare pe an, iar uzina lucreaza la capacitate maxima pentru toate modelele.