Mașini electrice care îți știu numele, la salonul auto de la Bruxelles
Portiere futuriste, maşini electrice inteligente care ştiu cum te numeşti, dar şi autoturisme clasice.
Acestea sunt câteva dintre exponatele care atrag priviri la salonul auto de la Bruxelles. Deşi mai mic decât cel de la Geneva, evenimentul are cu opt ani mai multă vechime.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Acest autovehicul cu două locuri al celor de la Mercedes-Benz este printre cele care atrag cele mai multe priviri la Salonul de la Bruxelles. Se laudă cu un display cu mesaje personalizate şi portiere care se închid de la distanță, folosind telefonul. Este o maşină autonomă, destinată să ia pasageri în oraş, precum taximetrele din zilele noastre.
Şi acest autoturism de la Tesla impresionează cu portierele sale "aripi de șoim". Dar calităţile "eco" sunt cele care fac vehiculul să se încadreze în trendurile acestei ediţii a salonului: maşinile electrice şi car-sharingul.
Joost Kaesemans, Federaţia Auto Belgia Luxemburg: "Vrem să încurajăm oamenii să-şi analizeze mobilitatea şi să o schimbe. Nu e vorba doar despre maşini, ci despre diferite moduri de transport care ne pot servi la fel de bine, căci nevoile de mobilitate nu sunt mereu aceleaşi în oraşe şi în afara oraşelor."
Între 4 și 5% din populaţia Belgiei a ajuns în anii trecuţi la eveniment. Acum, cei pasionaţi de maşini au un motiv în plus să viziteze salonul.
Christophe Dubon, Federaţia Auto Belgia Luxemburg: "Pentru prima oară, avem un întreg pavilion dedicat Dream Cars pe toată durata expoziţiei. În anii trecuţi, îl aveam doar în ultimele patru zile."
Secţiunea conţine maşini rare, de lux sau sport, prototipuri şi modele clasice restaurate.
De exemplu, acest Invicta S33. S-au făcut doar 76 de exemplare între 1931 şi 1934. Totul este construit manual - aşa că fiecare exemplar este unic în lume.
Tot acolo poate fi admirat un Ferrari. Maşina este prezentată de constructorul italian drept "cea mai puternică şi cea mai rapidă din istoria mărcii".
Salonul a rezervat spaţiu şi vehiculelor comerciale - deşi nu sunt la fel de spectaculoase.
Christophe Dubon, Federaţia Auto Belgia Luxemburg: "Acest sector de piaţă a crescut în ultimii cinci ani. Este în plină expasiune şi e foarte uşor de înţeles de ce. Datorită comerţului electronic, există o nevoie din ce în ce mai mare de vehicule de livrare mici."
Salonul are şi pavilioane dedicate vehiculelor cu două roţi - de la motociclete sport, până la ultimele modele Vespa.