Francezii sunt incredibili la design. Peugeot Exalt, masina care pune la respect Mercedes, Audi si BMW
Chinezii sunt primii care au ocazia sa o cumpere. Pretul e inca secret.
Peugeot incepe sa iasa bine din groapa in care era inainte sa le vina fonduri de sustinere de la Guvernul Francez si Dongfeng (14% impreuna - 1.4 mld. euro). Au aparut modele noi (108, 308 GT si conceptual Quartz la Paris, joi).
Exalt e insa masina care spune mai multe despre planurile francezilor. A fost si ea aratata la Paris. Este un concept care nu prea are legatura cu masinile Peugeot. Daca l-am fi vazut la standurile nemtilor am fi zis ok. Asa insa spunem "wow" pentru ca e frantuzesc.
Exalt e imbracat intr-un aliaj forjat si intr-o imitatie de piele de rechin, are numai 1.700 de kg (e totusi o masina in clasa mare) si are un sistem hibrid deja cunoscut (Hybrid 4).
Motorul pe benzina e de 1.6 litri si scoate 270 de cai, iar cel electric mai pune 70 de cai la puterea totala.
Peugeot a mai umblat un pic la versiunea asta de concept dupa ce s-a dus cu el si la Salonul de la Beijing, la inceputul anului. Daca o sa iasa un Exalt de serie o sa-l vedem prima oara pe piata din China.
308 GT e modelul real, de strada, pe care l-a prezentat Peugeot tot la Paris. Are un motor de 1.6 litri si 202 cai. Versiunea diesel cu aceleasi initiale racing scoate 177 de cai dintr-un motor de 2 litri.
GT-ul pe benzina vine cu o cutie manuala pentru clientii care vor sa schimbe clasic. Si consumul este un factor important in perioada de glorie a motoarelor mici si puternice. Peugeot GT ia oficial 5.6 l / 100 km. Masina vine cu sistem start-stop.
Text: Alexandru Banu, www.incont.ro