Lotul I al autostrazii Nadlac-Arad ramane fara termen de finalizare. Afla motivul
Autostrada Nadlac-Arad ar fi trebuit sa fie deschisa circulatiei peste o luna, conform contractelor semnate cu firmele care au preluat lucrarile, insa tronsonul cuprins intre granita si Pecica este abandonat de cateva luni.
Dupa ce contractul cu Romstrade a fost reziliat, din cauza suspiciunilor de frauda, pe primii 22 de kilometri ai autostrazii nu s-a mai lucrat deloc. Nici oficialii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) nu s-au grabit sa organizeze licitatia pentru desemnarea unui alt constructor.
Inainte ca lucrarea sa fie incredintata altei firme, CNADNR vrea sa afle cat la suta din contractul cu Romstrade a fost executat si daca au fost respectate normele de calitate. Astfel, abia a fost anuntata lansarea procedurii de desemnare a unui consultant, care presupune organizarea unei licitatii de achizitie a unor servicii de expertizare tehnica.
Alegeri 2024
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
15:30
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spuneau sondajele de opinie despre candidați în urmă cu 6 luni și ce arată acum
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
Dupa desemnare, firma va avea 30 de zile pentru finalizarea expertizei, iar ulterior va fi organizata licitatia pentru atribuirea lucrarilor de executie. Asta inseamna ca santierul va mai ramane in hibernare cateva luni, cel mai probabil pana la mijlocul verii, daca nu vor exista contestatii la licitatii.
Pana atunci, ar putea fi finalizat tronsonul II al autostrazii, cuprins intre Pecica si Arad, cu o lungime de aproape 17 kilometri. Aici, conform CNADNR, au fost realizate 80 la suta din lucrari, iar drumul de mare viteza ar putea fi deschis in august.
Reprezentantii CNADNR nu pot avansa niciun termen pentru lotul I al autostrazii, afirmand ca acesta ar trebui sa fie finalizat „undeva in 2014”, adica cu o intarziere de aproximativ un an, avand in vedere ca se estimeaza ca doar 30 la suta din lucrari au fost executate inainte de izbucnirea scandalului „Romstrade”.