„Dezastru total”. Decizie radicală a companiei care a construit „Golden Gate-ul” de la Brăila

×
Codul embed a fost copiat

Constructorul podului din Brăila schimbă rețeta asfaltului folosit după nu mai puțin de 3 încercări eșuate. De fiecare dată materialul s-a turtit sub greutatea mașinilor care transportă piatră din carierele din Dobrogea.

Muncitorii au început să decoperteze sensul de mers dinspre Tulcea spre Brăila și săptămâna viitoare ar putea să toarne noul asfalt. Până atunci tot traficul a fost mutat pe jumătate de pod.

După doar un an de la inaugurare, podul de la Brăila, supranumit Goden Gate-ul României, a pierdut de 3 ori testul asfaltului. Cei mai nemulțumiți sunt evident șoferii. De aproape o lună în plin sezon estival se formează cozi la care sunt nevoiți să aștepte ore bune.

Șofer: „Dezastru. Dezastru total. Adică nu ne așteptam că exact într-un an de zile să fie ce s-a întâmplat acuma”.

Pasager: „Datorita camioanelor cu tonaj foarte mare, nu sunt controlate la intrarea pe pod. Și de ce s-a stricat numai partea care merge încolo? Încoace merg cu golul, cu plinul merg în colo”.

Citește și
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse
Când vor începe lucrările pe partea bulgară a Podului Prieteniei și care este timpul estimat pentru finalizarea lor

Constructorul a luat decizia radicală de a închide cu totul acest sens de mers și a muta traficul pe partea cealaltă, pentru ambele direcții. Între timp, aici se vă asfalta cu o nouă rețetă.

Podul rămâne nerecepționat în continuare

Ministrul Transporturilor spune că nu vă recepționa nici podul, nici drumurile de legătură, până când nu vor fi predate în stare perfectă. Apoi, timp de 10 ani, același constructor italian ar trebui să se ocupe de remedierea eventualelor probleme, pe propria cheltuială.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Au venit și au propus săptămâna trecută o nouă soluție tehnică. Recepția nu a fost semnata. Pararea mea este că a fost proiect greșit.”

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor: „A venit cu o soluție pe care a testat-o sau pentru care a cerut avizul unuia dintre cele mai mari laboratoare din Uniunea Europeană pe acest tip de asfalt. Vor fi ambele căi. S-au apucat de calea dinspre Tulcea spre Brăila, care este cea mai afectată și care creează cel mai mare discomfort, după care se vor muta cu soluția și pe partea cealaltă și vor schimba și acolo întregul asfalt”.

Astăzi, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier verifica greutatea camioanelor care urcau pe pod, dinspre județul Tulcea.

Pentru transporturile care depășesc cele 40 de tone prevăzute de lege firma poate fi amendată cu 20.000 de lei. Aceeași sumă le poate fi imputată celor care au încărcat camionul.

"Golden Gate-ul" de la Brăila a costat, oficial, 540 de milioane de euro, cu o contribuție de 363 de milioane de la Uniunea Europeană. În prezent, aproximativ 20 de procese sunt pe rol, între Compania Națională de Drumuri și constructorul italian.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO "Sunt naturali?" Noua prezentatoare de la Real Madrid îi pune pe jar pe spanioli: "Cât de sexy ești!"
FOTO "Sunt naturali?" Noua prezentatoare de la Real Madrid îi pune pe jar pe spanioli: "Cât de sexy ești!"
Citește și...
Rute alternative pentru podul Giurgiu - Ruse. Pe unde poți merge în Bulgaria și Grecia și să eviți „Podul Prieteniei”
Rute alternative pentru podul Giurgiu - Ruse. Pe unde poți merge în Bulgaria și Grecia și să eviți „Podul Prieteniei”

În plin sezon estival, lucrările de reabilitare la Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse generează dificultăți majore de circulație pentru aproximativ 1,5 milioane de români care călătoresc cu mașinile personale în Bulgaria, Turcia și Grecia.

Când vor începe lucrările pe partea bulgară a Podului Prieteniei și care este timpul estimat pentru finalizarea lor
Când vor începe lucrările pe partea bulgară a Podului Prieteniei și care este timpul estimat pentru finalizarea lor

Agenţia de Infrastructură Rutieră a Republicii Bulgaria a anunţat, joi, că lucrările pe Podul Prieteniei, în partea bulgară, vor începe în 10 iulie.

Transportatorii critică închiderea circulației pe Valea Oltului. Amenință cu creșterea preţurilor bunurilor şi serviciilor
Transportatorii critică închiderea circulației pe Valea Oltului. Amenință cu creșterea preţurilor bunurilor şi serviciilor

Transportatorii rutieri solicită autorităţilor aplicarea restricţiilor de circulaţie pe Valea Oltului şi pe Podul dintre Giurgiu şi Ruse în intervale orare în care se înregistrează cele mai scăzute valori de trafic.

Recomandări
Cutremur de 7,7 în Myanmar. Seismul resimțit în alte 5 țări. Zeci de persoane surprinse într-o clădire prăbușită în Bangkok
Cutremur de 7,7 în Myanmar. Seismul resimțit în alte 5 țări. Zeci de persoane surprinse într-o clădire prăbușită în Bangkok

Un cutremur de 7,7 a lovit vineri centrul Myanmarului, potrivit serviciilor de monitorizare a cutremurelor. Seismul a afectat și Bangkokul, sute de oameni ieșind panicați din clădirile din capitala Thailandei după cutremure.

CSAT se întrunește, astăzi, la o zi după summitul pentru pace de la Paris. Ce puncte esențiale se află pe ordinea de zi
CSAT se întrunește, astăzi, la o zi după summitul pentru pace de la Paris. Ce puncte esențiale se află pe ordinea de zi

Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT) se reunește, vineri, la Palatul Cotroceni, pe ordinea de zi figurând, printre altele, perspectivele conflictului din Ucraina și implicațiile pentru România.

Care sunt cele trei mari probleme ale orașelor din România. „Trebuie venit cu soluții rapide”
Care sunt cele trei mari probleme ale orașelor din România. „Trebuie venit cu soluții rapide”

Orașele din România se confruntă cu trei probleme majore, care provoacă poluare și afectează, astfel, calitatea vieții locuitorilor.